Rozdělení obsahu
V této kategorii nejsou žádné články. Jsou-li na stránce zobrazeny podkategorie, mohou obsahovat články.
Podkategorie
Akt 1: Márnice
Rozdělení márnice:
Začátek návodu
Hra začíná tím, že jste se probudil na desce v márnici, bez vzpomínek na to, kdo - nebo co - jste nebo jak jste se sem dostali. Slezete z desky a pomocí důvtipu se snažíte příjít na to, co se vlastně stalo mezitím, co mluvíte s levitující lebkou.
"Ahoj Šéfe, jseš v pohodě?"
Očividně se znáte. Nebo spíš on nebo ona zná, nebo ono, zkrátka ta lebka...zná tebe...
Lebka se představí jako Morte a v rychlosti tě zasvěcuje do situace. Jsi zamčený v Přípravné místnosti v druhém podlaží Márnice. Jsi pokrytý jizvami, ale tvé záda se zdají být také pokryty tetováním. Tetováním ve formě instrukcí. Měl bys najít někoho, kdo se jmenuje Pharod a taky tvůj ztracený deník. Ale ze všeho nejdříve musíš najít způsob jak se odsud dostat a potom z této Márnice.
Což se lehce řekne, ale hůř udělá...
Morte je první společník, který se k tobě připojí.
Co se stane v prvním aktu?
První akt začíná, když se probudíte na začátku hry a končí útěkem z Márnice.
Márnice je něco jako "tréninkové cvičiště", kde se můžete seznámit s herním ovládáním. Tvůj první úkol je utéct z Přípravné místnosti. Protože jsou všechny dveře vedoucí do prvního patra zamřížované, musíte najít cestu do třetího patra najít tam klíč od Márniční svatyně, použít ho k odemčení dveří a dostat se do prvního patra a potom utéct z Márnice. Jak utéct z Přípravné místnosti a dostat se do třetího patra je popsáno v návodu druhého patra.
Bytosti
V Márnici narazíte na následující bytosti:
- Chodící mrtvly: Tyto nemrtvé bytosti jsou docela neškodné dokud jim nedáš důvod k útoku. Pokud na tebe zaútočí, mělo by být pro tebe jednoduché je uběhat. Neměl bys s němi mluvit - alespoň ne ze začátku - mluvení s nimi je chápáno jako Chaotický počin. Nicméně, určitě bys je měl prozkoumat, protože některé mají u sebe užitečné věci.
- Kostlivci: Tyto stvoření jsou neškodná do té doby dokud je nevyprovokujete. Není žádný důvod s nimi mluvit, ale můžeš je prozkoumat skrze "dialog".
- Velcí kostlivci: Tyto stvoření potkáš v prvním podlaží. Dokud je nebudeš vyrušovat, jsou úplně neškodní, ale pokud je probudíš, můžou být docela nebezpeční! V sekci První podlaží je návod, jak na ně vyzrát.
- Spalovači: Běžní Spalovači a Spalovačky, které potkáte ve třetím a prvním podlaží jsou hodně podezřívaví a můžou tě odhalit. Měl bys být opatrný na to, jak s nimi budeš mluvit, jinak spustí alarm a celá Márnice po tobě půjde.
Akt 2: Úl
Gratulace k útěku z Márnice a vítejte v Sigilu, konkrétně v městské části zvané Úl. Tvým dalším cílem je najít Pharoda a tvůj ztracený deník.
Tento akt je mnohem méně lineární než tomu tak bylo v Márnici. Můžu ti povědět jak najít Pharoda a deník za míň jak 5 minut - a taky tak udělám na spodu stránky - ale silně doporučuji, co nejvíce prozkoumat Úl a udělat tolik vedlejších úkolů, kolik jen je možné.
Úl je složen z 6 částí:
- Severovýchodní sektor - zde se nalézá Márnice, Bar zapomnění a Mauzoleum
- Severozápadní sektor - zde se nalézá Hotýlek
- Jihovýchodní úl, zde dominuje bar U Doutnajícího nebožtíka
- Jihozápadní sektor zde se nalézá Tržiště a Úřad pro kontrolu havěti a kontrolu nemocí
- Ulička nebezpečných zákoutí
- Hadrníkovo náměstí
Mimoto je zde několik menších oblastí včetně Bludiště hráče, do kterého se dostanete, když se znelíbíte Paní bolesti, vládkyni Sigilu.
Co se stane v Aktu 2?
Tento akt začíná po odchodu z Márnice a končí po vstupu do Bludiště Odpadků (Smetiště) v Hadrníkově náměstí.
Účelem tohoto aktu je příjít na to, kde se skrývá Pharod a jak najít deník. Můžeš získat cenné informace skrze rozhovory s lidmi na ulici a v domech.
Má nejlepší rada je prozkoumat celý Úl a promluvit si úplně s každým, kromě pár vyjímek (viz. níže "Bytosti"). Bude ti přiděleno mnoho velkých i malých vedlejších úkolů, které jsou blíže popsány na stránkách oblastí. Pravděpodobně bys také měl nechat Uličku nebezpečných zákoutí na později, protože může být ze začátku docela tvrdým oříškem.
Předtím než se do něčeho pustíte, měli byste prohodit pár slov s Mortem a požádat ho, jestli umí taky něco jiného než jen kecat. Řekne ti o své speciální schopnosti "Litanii Kleteb" (více info v popisu postav). Také ti navrhne, že by ses měl poohlédnout po Pharodovi a ztraceném deníku.
Pokud chcete hrát za mága nebo zloděje nebo chcete zlepšit své schopnosti bojovníka, měli byste navštívit trenéry.
Můžete najít dalšího společníka v baru U Doutnajícího nebožtíka v jihovýchodním Úlu.
Bytosti
Kromě konkrétních postav, které jsou popisované jinde, tady popíšu obecné bytosti.
Obyvatelé Úlu jsou to nešťastnící, kteří musí žít v těchto slamech. Mnoho z nich postává kolem v malých skupinkách. Většina z nich toho nemá mnoho, co by hodnotného řeklo, ale několik tě pozná z předešlých životů. Někteří z nich ti dá předmět nebo peníze, zatímco jiní utečou jen, co tě zahlédnou.
Zloději nemá cenu s nimi mluvit, tedy pokud nevyhledáváte boj. Často na tebe zaútočí bez provokace. Každý zloděj ti dá po zabití 65xp a z některých občas něco padne. A pravděpodobně ti přidají pár jizev do sbírky.
Hampejznice ti odpoví na nějaké otázky ohledně Sigilu, Paní bolesti a Pharoda, jestliže jim zaplatíte za jejich čas. Při ukončení hovoru s Hampejznicí se tě Morte zeptá, jestli bys ho nezaložil, aby si s ní mohl užít. Jestli mu řeknete, že z toho jak ta hampejznice vypadá, že ho pravděpodobně zachráníte od toho, aby umřel podruhé, tak hampejznice naučí Morteho pár nových urážek, což vylepší jeho schopnost Litanii kleteb (vize Morteho info). Můžete se s hampejznicí také vyspat za 10 měďáků.
Spalovači - Už jsi se s nimi potkal v Márnici. Většina Spalovačů ti neřekne nic užitečného, ale měl bys zajít do jejich baru Zapomnění pro nějaké info o Pharodovi a pro nějaké zajímavé úkoly.
Sběrači - jsou to nešťastníci, kteří si vydělávají na živobytí tím, že tahají mrtvoly do Márnice, kde jim Spalovači za mrtvoly zaplatí. Můžou ti podat nějaké informace, ale v podstatě tě budou směřovat do Hadrníkova náměstí. Hadrníkovo náměstí je velmi depresivní částí Úlu a je domovem Sběračů.
Dabusové jsou to "údržbáři" Paní bolesti a starají se o hlavní práce v Sigilu. Mluví v symbolech. Pokud je tvá Inteligence nebo Moudrost alespoň 13, tak jim můžeš porozumět, jinak budeš muset poprosit nějakého společníka, aby ti překládal. Abys jim porozumněl úplně musí mít tvá Inteligence alespoň 15. Porozumnění Dabuské řeči ti dá 1,000 XP.
Abishaiové jsou bytosti z nižších sférs. Pokud se s nimi pokusíš mluvit, Morte tě varuje, že jsou to fiendové a že bys je měl nechat na pokoji. Měl bys jeho varování uposlechout, jinak na tebe zaútočí. V tomto okamžiku se ukážou velmi zruční. Jsou to tuzí prottivníci a můžou být zraněni pouze magickými zbraněmi.
Githzeraiové jsou to lidé z Limba, sféry chaosu. Neřeknou ti mnoho užitečného, ale poté, co se k tobě připojí Dak'kon budeš si chtít promluvit alesoň s jedním z nich.
Trenéři
V Úlu jsou tři trenéři, kteří tě mohou vytrénovat na bojovníka, mága nebo zloděje:
- Porphyron v Severozápaní Úl tě může naučit bojovníkem poté, co pro něj uděláš malý úkol.
- Mebbeth in Hadrníkovo náměstí tě může naučit mágem potom, co pro ni vyřídíš pár pochůzek.
- Ratbone in Hadrníkovo náměstí tě může naučit být zlodějem za 50 měďáků.
Na stránce Průvodce vysvětluji, jak můžeš měnit povolání tak snadno, že si jen pokecáš s trenérem.
Nějaké informace o Sigilu
Sigil je zván "Město dveří" a je pro to důvod. Je umístěn na vrcholu Kuželu, nekonečně vysoké konstrukce uprostřed Planin. Jediným způsobem jak se dostat dovnitř i ven je skrze portály, které je nejlépe chápat jako "červí díry", jež vedou na různá místa a která potřebují určité klíče, které je aktivují. Klíčem k portálu může být doslova cokoliv - zapískání nějaké melodie, máchnutí rukou, nůž, konkrétní myšlenky... Klíčem může být cokoliv, co tě napadne. Nenajdeš všechny portály v Sigilu, ale řádkou z nich projdeš.
Sigil je ovládán záhadnou Paní bolesti. Jen málo se toho o ní ví, kromě toho, že získala kontrolu nad městem poté, co zabila předchozího vládce Aoskara, boha portálů. Nemá ráda, když je uctívána nebo terčem posměchu. Nedovolí nikomu narušit rovnováhu města a je velice netolerantní k někomu, kdo zavraždí Dabusy, její "údržbáře". Budeš chtít si to pamatovat při hraní zlé chaotické postavy. Vyvraždění celé části města upoutá pozornost jejího pohledu, který jak by ti mohl jakýkoliv Sigilan povědět je něco, co nechceš zažít!
Ti, kteří otravují Paní jsou posláni do jejího Bludiště - části odtrhnuté sféry, ze které je jen jedinný unik a to skrze portál, který je velmi lstivě skrytý. Ti kteří upoutají její pozornost podruhé nebo ti kteří naruší pořádek padnou do jejího stínu. Budou potom nalezeni odporně zabití a budou rozsekáni tak, že ani nesmrtelný jako ty by nemohl přežít!
Jak najít Pharoda
Ponechej si nějaké Harampádí, běž do Hadrníkova náměstí pokračuj dopasáže, která je vyplněna odpadky v severozápadní části mapy a aktivuj portál (Harampádí je klíč k portálu). Vstup do dveří v západním cípu mapya vstup do Bludiště odpadků a pokračuj skrz bludiště až do Pohřbené vesnice. V této oblasti najdeš Pharodův dvůr. Bludiště odpadků a Pohřbená vesnice je detailně popsána v Aktu 3.
Jak najít deník
Můžeš najít několik svých starých deníků:
- Jeden najdeš v prázdné hrobce v Přemožených národech v Aktu 3 nebo Aktu 5.
- Jeden se dá najít v Bludišti hráče, pokud se stane, že budeš obtěžovat Paní bolesti
- Jeden se dá najít v Městské hale v Úřednické čtvrti v Aktu 5.
Akt 3: Pod městem
Vítejte do Aktu 3, kde prozkoumáte nějaká místa skrytá hluboko pod Sigilem. Tento akt je trochu víc lineární než akt předešlý a více zaměřený na souboje.
Co se děje v Aktu 3?
Tento akt začíná, když vstoupíte do Bludiště odpadků a končí odevzdáním Bronzové koule Pharodovi.
První, co musíte udělat, je najít cestu skrze Bludiště Odpadků (Smetiště) do Pohřbené vesnice, kde konečně najdete Pharoda. Předtím než ti cokoliv řekne, chce po tobě malou laskavost: Hledá Bronzovou kouli a věří, že se dá najít někde v Katakombách plačícího kamene. Na to abyste kouli našli musíte jít do katakomb a ještě dál. Vstupte do katakomb a najděte cestu vedoucí do Přemožených národů skrze Mrtvé národy.
Jakmile najdete Bronzovou kouli, přineste ji zpět k Pharodovi, který ti pak řekne vše. co ví.
Běžně hraji tento akt následujícím způsobem:
- Prouzkoumám důkladně celé Bludiště Odpadků (Smetiště)
- Prozkoumám Pohřbenou vesnici předtím než si promluvím s Pharodem
- Promluvím si s Pharodem a vezmu od něj úkol na nalezení Bronzové koule a jeho povolení pro vstup do Katakomb plačícího kamene
- Prozkoumám Katakomby plačícího kamene a čtyři malé krypty, které se v nich nacházejí
- Vstoupím do Mrtvých národů a souhlasím s požadavkem, že zůstanu s nimi. Potom získám pocolení odejít.
- Vstoupím do Přemožených národů a najdu Karafu nekonečné vody a poté Bronzovou kouli. Využiju příležitost a prozkoumám Prázdnou hrobku, kterou tam také najdete.
- Vrátím se do Katakomb plačícího kamene přes Mrtvé národy a vyčistím všechny slepé uličky. Tam narazíte na Glyva, který vám dá za úkol získat čerstvou vodu (máte karafu s vodou). No a pokud jste získali schopnost Mluvení s mrtvými z Mrtvých národů, tak jde pokecat s mrtvým sběračem Chadem, který vám dá další úkol.
- Prozkoumám Místo neustálého rozjímání. Tato oblast je dobrovolná, ale doporučuji ji projít k získání extra zkušenosti, jak herní tak xp a samozřejmě extra předmětů.
- Vrátím se k Pharadovi s Bronzovou koulí
Jakmile dáte Pharodovi Bronzovou kouli (Bronze Sphere), představí vás své dceři Annah, kterou jste pravděpodobně potkali už v Úlu - byla to ta holka, co máchala ocasem v Severovýchodním Úlu, a která vám řekla, že se Pharod skrývá v Uličce nebezpečných zákoutí. Pharod ji požádá, aby vám ukázala, kde našla vaše tělo. Takto začíná Akt 4: Najdi místo, kde Annah našla tvé tělo.
Bytosti
Akt 3 obsahuje následující bytosti:
-
Craniové krysy: Jakou hrozbu, můžete se ptát, můžou představovat krysy pro zkušeného bouchače, jako jste vy? Krysa nebo dvě, pohoda. Ale když jich je 10, to už je jiná. Když je víc těchto krys pohromadě, tak sdílejí společnou mysl a stávají se tak mnohem inteligentnější. Ve skutečnosti mnohem inteligentnější. Pokud je jich dostatešný počet, dokážou vrhat vcelku pěkně silná kouzla a můžou se stát realnou hrozbou i pro zkušenou partu.
- Ale tady je tip: Ve skupině Craniiských krys je obvykle jen jedna kouzlící krysa. Ostatní jen přidávají mozkovou sílu kouzelnické kryse. Odstraňte tu kouzlící a z ostatních krys budou zase jen krysy - ovšem velmi nepřátelské krysy a každá kouše!
- Taky se dá na ně použít kouzlo Kletba roje, která je celkově na krysy ultimátní - kletba infikuje téměř vše v okruhu a navíc blokuje kouzlení.
- Kryslodlaci: Toto se stane z těch nešťastníků, kteří se nakazí Lykantropií: Stanou se polovičními krysou a polovičním člověkem. Většina Krysodlaků, které potkáte jsou velmi nepřátelské k lidským narušitelům. Naštěstí nejsou příliš dobrými bojovníky, ale pozor, můžou být zraněni jen magickými zbraněmi.
- Kostlivci a Chodící mrtvoly: Už jste se s nimi setkaly v Márnici. Tady budete mít možnost s nimi také mluvit nebo s nimi bojovat, ale jedině, pokud boj vyprovokujete.
- Ghoulové: Tito nemrtví byli lidmi, kteří se živili mrtvými. Ve smrti jsou prokleti, aby v tom pokračovali, pokud je tedy neseznámíte s jejich konečnou smrtí, tak jest. Většina Ghoulů, které potkáte nejsou nepřátelští (ale ani nijak přátelští), ale pár jich nepřátelských je! A pozor, umí dobře ubalit!
- Nižší Vargouilové: Další druh nemrtvých, kteří infikují svým kousnutím. Tyto létající hlavy sami o sobě příliš nezraňují, ale naneštěstí se vyskytují ve větších tlupách.
- Trocopotas: Toto velké, krokodýlu se podobající bytost umí kousnout za hodně poškození, naštěstí neútočí ve skupinách
Akt 4: Najít místo, kde Annah našla tvé tělo
Akt 4 začíná když odevzdáte Bronzovou kouli Pharodovi a on ti řekne vše, co o tobě ví. Bohužel moc toho o tobě neví, ale aspoň ti řekne, kdo našel tvé tělo. Byla to jeho adoptovaná dcera Annah. Ona je tiefling, které sis všiml, když jsi byl v Úlu jižně od Márnice.
Pharod požádá Annah, aby tě zavedla na místo, kde našla tvé tělo. Moc z toho nadšená není, ale připojí se k tobě. Potom, co se k vám Annah připojí vám zpřístupní Tetování Annah ve Fellově tetovacím salónu.
Pokud jste předtím Annah zabili, tak se k vám samozřejmě nepřidá. V tom případě byste museli najít cestu k místu, kde našla vaše tělo, sami.
Když budete mluvit s Pharodem, měli byste se ho zeptat na to, jestli vám z těla něco sebral, předtím než vás prodal Spalovačům. Pokud mu pohrozíte, že ho prásknete Spalovačům, tak vám dojde pro věci, které vám sebral:
- Pár stovek měďáků
- Kousek papíru s nějakou informací
- 3 bandáže
- Gehraisův prsten
Když končí konverzace s ním, tak máte možnost buď se hned přesunout k místu, kterým se dostanete ke svému tělu nebo si můžete ještě vyřídit nějaké záležitosti v Pohřbené vesnici. Pokud si vyberete první možnost, tak budete přemístěni přímo před dveře do Doupěte hrdlořezů v Jihovýchodní části Úlu. Uvidíte namalované dveře a uvědomíte si, že jsou ve skutečnosti opravdové dveře. Musíte vstoupit, abyste se dostali do Aktu 4, ale předtím než tak uděláte, měli byste si vyřešit své rodělané záležitosti v Úlu, pokud nějaké máte.
Pokud jste následovali mou radu z Aktu 3, tak byste měli mít pro Annah Moorinovi pěstní dýky (Punch Daggers of Moorin). Ujištěte se, že je má nasazené místo svých vlastních pěstních dýk, což jí zajistí, že bude mít magické zbraně (pravděpodobně, v tomto bodě) jako zbytek vaší party.
Zakončení pochůzek v Úlu
K tomu abyste našli místo, kde Annah našla vaše tělo, budete potřebovat projít skrz Doupě hrdlořezů do Uličky neustálých vzdechu, ale předtím než vstoupíte do Doupěte, budete chtít dokončit všechny možné záležitosti v Úlu. Viz. níže:
Připojení ke Spalovačům
Pokud jste přijali Emoricův úkol k nalezení Soega, měli byste za ním zajít do baru Zapomnění v Severovýchodní části Úlu. Řekněte mu, kde jste našli Soega a co se s ním stalo. Poté se budete moci připojit ke Spalovačům a můžete si odpočinout a nakupovat u Emorica v baru Zapomnění.
Vaše paže, Fell, Dak'kon a Xachariah
Předtím než se dostanete do Aktu 4, měli byste vzít paži, kterou jste našli v Hrobce rozdělení, k Fellovi do jeho tetovacího salónu a říct mu o tetováních na té paži.
Jakmile vstoupíte do Fellova salónu, Annah bude velmi nervózní a varuje vás, že být u Fella přitahuje pozornost Paní bolesti. Přeruší tě, když začneš rozhovor s Fellem, proto ji musíš utišit, předtím než budeš moci pokračovat v rozhovoru s Fellem.
I když budete nejspíš rozumět tomu, co Dabus říká, stejně byste měli poprosit Dak'kona, aby vám překládal. Zeptejte se Fellla na tetování na paži, kterou jste našli. Dak'kon vám dá velmi nekompletní překlad, přičemž vynechá fakt, že tetování zmiňuje dobu, kdy jste sdíleli cestu s dalšími 4 společníky. Ti čtyři byli spojeni Utrpením, které přitahovalo k tobě všechny trpící duše. Zeptejte se Dak'kona -zdvořile!- aby vám řekl úplný překlad. Nebude chtít spolupracovat, když je Fell přítomen.
Díky tetování na paži se vám spřístupní nová tetování u Fella:
- Tetování Tichých míncí
- Tetování Ztracené inkarnace
- Tetování Plačících kamenů
- Tetování Pustošivé temnoty
Jakmile jste u Fella, můžete zároveň koupit nějaké tetování pro sebe i družinu.
Až výjdete ven, zeptejte se Dak'kona na ty 4 lidi z tetování. Řekne vám, kdo ti čtyři byli:
- Žena, která milovala muže, který její lásku neopětoval. (Deionarra, kterou jste potkali jako ducha v Márnici)
- Slepý muž, který viděl věci, které žádný smrtelník vidět nemohl
- Dobře známý, kouzelníkův mazlíček, svázán loajalitou (Morte)
- Otrok (sám Dak'kon)
Trochu se ještě vyptávejte Dak'kona na slepého muže, což vám oživí paměť ( a dá 3000 xp). Muž, který byl lučištníkem zvaným Xachariahem a v jeho slepotě získal "druhý pohled".
Nyní jděte do Márnice a požádejte stráže, aby vás pustili dovnitř (řekněte jim, abyste uctili památku Deionarry nebo pokud jste Spalovač, tak že jste Spalovač). V prvním patře vyhledejte Zombie dělníka v severovýchodním rohu (ten označený na mapě číslem 8). Promluvte si s ním a zjistíte, že on je Xachariah. Může ti povědět trochu o předchozím životě, když tě následoval - zjevně jsi byl docela bezohledný. Také ti poví, že tě Dhall několikrát zachránil od kremace a taky, že zombie v druhém patře není zombie, ale špeh (tohle už ale víte z prvního aktu).
Ujistěte se, že jste se ho zeptali na váš předchozí život, abyste zjistili, že jste něco schovali uvnitř jeho těla. Použij svůj skalpel nebo ho rozpárejte a získáte dva předměty. Xachariahovi játra (bezcenné) a Xachariovo srdce, které už není tak bezcenné.
Předtím než konverzace skončí, Xachariah vás požádá, abyste ho zabili kvůli tomu, aby skončil jeho život jako zombie. Je to pouze na vás, jestli to uděláte nebo ne.
Sharegrave
Pokud jste slíbili Sharegravovi v Hadrníkově náměstí, že zjistíte, kde Pharod bere jeho těla, tak mu o tom nezapomeňte povědět.
Úřad na kontrolu havěti a nemocí
Vezměte krysí ocasy, které jste nasbírali do tohoto úřadu v jihozápadní části Úlu. Prodejte jich 10 Phineasu Lortovi a promluvte si s ním pak znovu, aby vám pověděl o obrovité kryse, která se skrývá ve sklepě (jedná se o Krysodlaka). Slibte mu, že ho toho zbavíte. Phineas vám dá klíč od sklepa. Vstupte do sklepa, zabíjte Krysodlaka a vraťte se a pokecejte s Phineasem znovu. Dostanete 1000xp a 200 měďáků. Když jste ve sklepě, nezapomeňte se porozhlédnout po předmětech v krabici uprostřed:
Odpočiň si a vybav se
Konečně, nezapomeň si odpočinout a vybavit se a připravit na nadcházející problémy. Čeká vás pár těžkých bojů, takže bude lepší být připraven.
Po Úlu
Jakmile budeš hotov s Úlem, nastane čas vydat se na místo, kde Annah našla tvé tělo. Zbytek tohoto aktu je spíše lineární: Musíte vstoupit do Doupěte hrdlořezů, probojovat se nebo proplížit skrz až do Uličky neustálých vzdechů a dojít až k místu, kde vás Annah našla. Jakmile toto místo najdete, budete muset splnit dva malé úkoly abyste se dostali do Aktu 5.
Akt 5: Hledání Ravel
Akt 5 začíná, jakmile poprvé vstoupíte do Dolní čtvrti a skončí opuštěním Sigilu. Je to nejdelší a nejkomplikovanější a také nejméně lineární částí hry. Také je to nejméně bojově orientovaná část, ale nebojte se, najdete zde jiné, možná více uspokojující výzvy.
Jedna změna zde nastává v pohybu, mezi jednotlivými oblastmi Sigilu. Jakmile opouštíte jednu oblast, aby jste se dostal do jiné, už nemusíte procházet postupně skrze sousedící lokace, abyste se dostali tam kam chete, ale jakmile odejdete z lokace, kde se nacházíte, otevře se vám mapa a můžete jít, kam chcete. Nezapoměňte ale na to, že cestování lokacemi stojí nějaký čas a to 4 hodiny herního času za projítou lokaci. Například: Pokud se chcete dostat z Dolní čtvrti do Úřednické čtvrti, uplynou v Sigilu 4 hodiny, ale pokud se chcete dostat z Dolní čtvrti do Severozápadní části Úlu, přičemž byste museli projít přes dvě lokace, tak vám to zabere 8 hodin herního času.
A další věc, kterou byste měli mít na paměti je, že už se nenacházíte ve slamech. Nacházíte se nyní v lepších částech Sigilu a pokud někoho zabijete nebo budete někomu vyhrožovat můžete naštvat Harmonium, Sigilskou "policii". Takže se snažte chovat civilizovaně nebo by se tento akt nakonec mohl stát velmi bojově oritentovaným. ;-)
Co se děje v Aktu 5?
Jakmile poprvé dorazíte do Dolní čtvrti, tak pokud máte právě Morteho v partě, tak vám ho unesou dva Krysodlaci. Váš první úkol je dostat Morteho zpět. Poté, co se poptáte kolem, tak se dozvíte, že Morte byl unesen jistým Lotharem, pánem kostí. Můžeš ho nalézt v Kostech noci viz. Dolní čtvrť. Lothar bude souhlasit s navrácením Morteho, pokud mu výměnou za něj seženete vzácnou lebku. Poté, co mu ji opatříte vám řekne, co byste měli dělat dál. Lotharovy úkoly jsou popsány níže.
Pokud Morte není ve vaší partě, stejně si budete muset promluvit s Lotharem a udělat pro něj úkoly, abyste věděli jak pokračovat dál.
Když budete mít hotové úkoly pro Lothara, řekne vám, že jste nesmrtelný, protože vám byla smrtelnost odtržena jistou noční čarodějnicí Ravel Puzzlewell. Vaším dalším velkým cílem ve hře bude najít tuto Ravel. Jak najít Ravel je opět popsáno níže. Její hledání je zdaleka největší částí tohoto aktu.
Poznámka: Níže popisuji, jak dokončit Akt 5 jak nejrychleji to jde. Avšak předpokládám, že kompletně prozkoumáte oblasti tohoto aktu a uděláte tolik vedlejších úkolů, kolik bude možné. I tak dokončíte akt, ale budete mít ze hry mnohem lepší zážitek, pokud jim jen neprofrčíte, ale uděláte všechny úkoly a pořádně si jej projdete.
Trenéři
V tomto aktu je spousta trenérů:
-
Pro bojovníky
- Korur (Dolní čtvrt) - může tě naučit dovednosti s jakoukoliv zbraní až do maxima 5 bodů
- Qui-Sai (Úřednická čtvrt - Městská hala) - může vás trénovat v jakékoliv zbrani, ale pouze do maxima 3 bodů a toho ještě musíte přesvědčit, aby vás trénoval
-
Pro zloděje
- Lenny (Dolní čtvrt) - aby vás trénoval, musíte se zeptat Byrona Pikita na zloděje. Byron vám řekne abyste si promluvili s Lenny a řekl mu, že vás poslal Byron.
- Eli Havelock (Úřednická čtrt - Městská hala) - aby vás trénoval musíte ho nejprve najít na ulici a pak jej přesvědčit, aby se vrátil zpět k trénování v Městské hale.
-
Pro mágy
- Sebastion (Dolní čtvrt)
- Lady Thorncombe (Úřednická čtvrt - Městská hala) - na to, aby vás trénovala, musíte jít do veřejného sensoria a přesvědčit ji, aby se vrátila zpět k trénování. Poté ji můžeš najít v trénovacích komnatách v Městské hale.
Lotharovy úkoly
Lothara nejdete v Kostech noci. Předtím než vám vrátí Morteho (pokud vám ho unesl) nebo řekne, co máte dělat, po vás Lothar bude chtít, abyste navštívili Prázdnou hrobku v Pokořených národech. Pokud jste tak již udělali v Aktu 3, tak mu to řekněte. Dá vám 30,000 xp. Pokud jste tak neudělali, musíte tedy projít podzemím Kostí noci do Katakomb plačícího kamene a pak přes Mrtvé národy nebo Místo neustálého rozjímání se dostanete do Pokořených národů, kde najdete vchod do hrobky.

Na cestě skrze Kosti noci, musíte projít přes Krysodlaka Mantuoka, který blokuje cestu přes most. Měli byste ho znát z Aktu 3 a vědět, že také pracuje pro Mnohojednoho, kolektivní mysl kraniiských krys. Řekněte mu (zdvořile), že máte úkol od Lothara nebo s ním bojujte nebo mu kupte otrávený sýr od obchodníka Giltspura v Dolní čtvrti a dejte mu ho. Okamžitě potom zemře. Samozřejmě pak musíte zabít ostatní krysy. ;-) Prohledejte jeho tělo. Najdete u něj jeho lebku a také velmi zajímavou knihu.
Jakmile prozkoumáte hrobku a zjistíte, že je prázdná, řekněte o tom Lotharovi. On po vás bude chtít, abyste mu sehnali lepší lebku. Pokud jste si nepřinesli žádnou uspokojivou lebku z Aktu 3, tak se budete muset vrátit zpět do podzemí a nějakou najít.
Lothar se spokojí s následujícími lebkami. Pozor: Přijímá i Mantuokovu lebku, ale ne tu, kterou naleznete v Mrtvých národech.
- Tichý král - ukradená z Trůnního sálu
- Ošuntělá Mary - když ji o její lebku požádáte, dobrovolně se zabije, abyste ji mohli mít
- Hargrimm Pochmurný - musíte ho zabít, abyste ji získal
- Acaste - musíte ji zabít, abyste ji získal
- Soego - najdete ji na místě, kde ho zabil Hargrimm v Aktu 3
- Mantuok - musíte ho zabít nebo mu dát otrávený sír, abyste získali jeho lebku
Vraťte se za Lotharem s jednou z výše uvedených lebek a dostanete od něj 15,000 xp a nyní vám odpoví na vaše otázky. Lothar vám řekne, že jste nesmrtelní, protože vám noční čarodějnice zvaná Ravel Puzzelwell vzala vaši smrtelnost. Takže další úkol, který vás bude stát docela dost času, bude najít Ravel.
Morte se k vám znovu připojí hned jak odejdete od Lothara zpět a bude na vás čekat před jeho domem. Jakmile se k vám připojí, zeptejte se jej na radu ohledně toho jak najít Ravel. Poví vám, abyste se poptali v Městské hale v Úřednické čtvrti - a také se ho zeptejte na jeho speciální schopnosti. Má novou schopnost, Dotěrná lebka.
Hledání Ravel Puzzelwell
Problém s hledáním Ravel je v tom, že byla uvrhnuta do bludiště Paní bolesti před dávnou dobou. Bludiště jsou kapesní dimenze, do kterých Paní bolesti zavírá ty, kdož ji obtěžují (sám ses tam pravděpodobně taky ocitl - Hráčovo bludiště). Takže to, co je nutné udělat, je najít portál a klíč, který ho otevře.
Bude následovat krátký přehled, jak najít Ravel. Pro více detailů se pak podívejte na další odkazované stránky.
Jak najít portál:
- Vstupte do Městské haly a tam si promluvte se Splinterem. Požádejte jej o nocleh. Řekne vám, že ubytovna je ve východní části Haly, ale že musíte být členem Vnímavých, abyste si tam mohl odpočinout. Pokud se nechcete připojit k Vnímavým, stačí, když se vrátíte zpět do Úřednické čtvrti a tam pokecáte s Aelwyn a Nemelle a pomůžete jim najít se. Jakmile to uděláte, Aelwyn vám řekne, že jste byl členem Vnímavých. Povězte to Splinterovi a on vás uzná jako člena Vnímavých.
- Vstupte do ubytovny a tam si promluvte s Recepčním Haly. Dá vám klíč od vašeho soukromého pokoje, je to ten pokoj napravo na mapě.
- Prozkoumejte skříňky, hlavně tu zamčenou. Najdete dvanáctistěn, který blíže prozkoumejte a poté zjistíte, že je to deník dřívější inkarnace. Naneštěstí je napsaný v jazyce, kterému nerozumíš.
- Opusť Halu a v Úřednické čtvrti najdi dům Finama linguisty. Když si s ním promluvíte, rozetná jazyk deníku, jako jazyk Uyo, kterému nerozumí. Jeho otec Fin, který byl zavražděn před nějakou dobou (hádejte kým), znal tento jazyk a uměl jím mluvit. Finam vám nabídne přenechání poznámek svého otce, pokud mu přinesete jeho vlastní deník, který si zapomněl v Nevěstinci intelektuálních slastí.
- Také se můžeš dozvědět, že urna jeho mrtvého otce s popelem stojí na krbu. Můžeš na ten popel použít schopnost Kosti vyprávějte, kterou jste se naučili od Ošuntělé Mary v Aktu 3 a naučíte se tak jazyk Uyo a dokonce zjistíte, že jste to byli vy, kdo ho zabil. Přiznejte to a omluvte se a získáte extra xp.
- Běžte do Nevěstince a najděte Finamovu knihu v pokoji Luise. Vraťte se zpět k Finamovi a ten vám dá poznámky svého otce.
- Použij Finovi poznámky k přečtení Dvanáctistěnu. Je to deník jedné z tvých předešlých inkarnací, která byla očividně šílená. Co je ale důležitější je dědictví, které si zanechal u právníka.
- Vyhledej Iannise právníka v jeho domě v Úřednické čtvrti a zeptejte se jej na dědictví a poté od něj dostanete své dědictví. Jeden z předmětů, který sis odkázal v dědictví je stvrzenka do Velké slévárny v Dolní čtvrti.
- Vezměte stvrtenku do Velké slévárny a dejte to úředníkovi Nadilinovi. Ten vám dá kousek kovářské práce (mimojiné také monstrózních 40,000 xp!), kterou když identifikujete zjistíte, že se vlastně jedná o portál. Nyní tedy máte portál do Ravelina bludiště. Nyní ještě potřebujete klíč.
Jak najít klíč k portálu:
- Nejprve běžte do Nevěstince v Úřednické čtrvrti. Promluvte si s prostitutkou Dolorou. Bude po vás chtít, abyste si promluvili s Merrimanem, který má klíč od jejího srdce.
- Když budete v Nevěstinci, promluvte si ještě s Juliette. Je znuděná vztahem s Montaguem a chce po vás, abyste "okořenili" jejich vztah. Navrhněte, že sfalšujete nějaké milostné dopisy a ukážete je Montaguovi.
- Promluvte si s Yves Vyprávěčkou, která vám řekne o tiché prostitutve Ecco. Promluvte si s Ecco, u které příjdete na to, že něco ví o Ravel. Naneštěstí, nedokáže mluvit!
- Ukradněte milostné dopisy z pokoje Yves nebo běžte do Tiskárny v Dolní čtvrti a tam si nechte u Scofflaw Penna vytisknout milostné dopisy.
-
Běžte do Obchodu s kuriozitami v Úřednické čtvrti a promluvte si s Virschikou. Požádejte ji o obchod a potom exotické předměty:
- Čokoládovou figurku
- Fiendův jazyk
- Devovi slzy
- Vstupte do Městské haly a řekněte Montagovi, že má Juliette aférku. Ukažte mu milostné dopisy. Jakmile si začne zoufat, řekněte mu, aby se zachoval stejně jako ona.
- Promluvte si s Merrimanem. Ten vám odmítne dát klíč od Dolořina srdce (klíč je opravdový, Dolora je konstrukt!). Nabídnětě mu, že mu pomůžete vymazat paměť. (Můžete ho také zabít nebo mu vybrat kapsy, ale když mu pomůžete bez násilí, tak dostanete víc xp, lepší karmu a méně problémů s Harmoniem!)
- Jakmile jsi pořád v Hale, promluv si se Splinterem a požádejte jej, jestli zná něco o Ravel. Splinter ti poví, že by sis měl promluvit s Quellem v soukroumém senzoriu. Pro vstup do Soukroumého senzoria, musíš být členem Vnímavých nebo přesvědčit Splintera, že už jste členem Vnímavých viz. výše.
- Vstupte do Soukromého senzoria a promluvte si s Quellem. Ten vám odmítne pomoc dokud mu nedáte nějakou speciální sladkost. Dejte mu Čokoládovou figurku, kterou jste koupili v Obchodu s kuriozitami. Quell vám poví, že klíčem do Ravelina bludiště je kus samotné Ravel. Otázka je, když je Ravel v bludišti, kde najít kousek jí samotné? Pokud se zeptáte Annah, ta vám navrhne najít dceru Ravel a použít kousek z ní.
- Odejděte ze senzoria. a vstupte do ubytovny v Hale. Tam si v levém pokoji promluvte s Nenaplněnou Touhou, abyste se dozvěděli, že dokáže zbavovat tužeb.
- Opuste Halu a promluvte si s Opilým mágem v Úřednické čtvrti, abyste se dozvěděli, že nedokáže přestat pít. Navrhněte mu ať navštíví Nenaplněnou Touhu. Za odměnu vám dá speciální pohár, který udržuje nápoj stále chladný. Tento předmět můžete také koupit v obchodě s kuriozitami, ale pomoc opilému mágovi je zdarma a ještě dostanete 10,000 xp.
- Běžte do Galerie, tam prozkoumejte "Ptáky Ocantu". Chyťte jednoho ptáka do Poháru od opilého mága. Promluvte si s majitelkou Galerie. Yvena, vám poví, že ptáci jsou vyrobení z úlomků ledu z řeky Styx a ulehčí vzpomínkám osoby. (Mimochodem, v Řecké mytologii to byla řeka Lethe, ne Styx, která dokazala vymazat paměť. V tomto je v Planescape: Torment rozdíl.)
- Vezměte úlomek ledu Merimmanovi v Hale a pomožte mu ztratit vzpomínky. Ten vám na oplátku dá klíč od srdce Dolory.
- Vraťte se do Nevěstince a dejte Doloře klíče. Poví vám, že Ecco je potichu, protože jí byl ukraden hlas.
- Promluvte si s Ecco a slibte jí, že najdete způsob, jak jí vrátit hlas.
- Dejte Ecco Fiendův jazyk, který jste předtím koupili. Jazyk jí vrátí hlas, ale její slovník je... ne příliš slušný. ;-) Co čekat od jazyka fienda, že? ;-) Dejte ji ještě Slzy Devy. Nyní vám Ecco řekne o jedné prostitutce, Kesai-Serris, že je dcerou Ravel.
- Pokecejte si s Juliette a řekněte jí reakci Montagua. Můžete jí buď navrhnout ať si s ním promluví nebo jim zničte vztah komplentně. Nicméně, Juliette vám řekne, že Kesai-Serris a Kimasxi-Zmijí-jazyk je její nevlastní sestra.
- Ukradněte kapesník z jednoho z pokojů v nevěstinci. Jedinná místnost, kde nenajdete kapesník je pokoj Luise a Kesai-Serris.
- Promluvte si s Kesai-Serris. Ta popře, že je dcerou Ravel.
- Promluvte si s Kimasxi-Zmijím-jazykem. Ta vám řekne, že jejich otec je velký Cambion, a že Ravel je matka Kesai-Serris.
- Vraťte se za Kesai a navrhněte jí, aby si promluvila se svým otcem. Ona tak udělá a nakonec příjme fakt, že je dcerou Ravel. Nyní ji můžete požádat o kousek jí samotné. Dá vám trochu krve na kapesníku (také 40,000 xp) pokud tedy kapesník máte v inventáři. Nyní máte klíč k portálu. (Kesai můžete taky zabít, abyste dostali ten krvavý kapesník, ale to jen v případě, že jste "zlí".)
Teď již máte obě věci potřebné k opuštění Sigilu, portál i klíč.
Kontrola před odchodem ze Sigilu
Jakmile najdete portál i klíč k němu, můžete je použít, abyste se dostali do Ravelina bludiště, avšak jakmile opustíte Sigil, tak se do něj DLOHO nevrátíte, takže předtím než Sigil opustíte měli byste udělat toto:
- Navštivte Fella, jestli nemá nějaké nové zajímavé tetování. Je to důležité hlavně pokud jste dosáhli druhé specializace ve svém povolání, to pak bude mít naprodej nové tetování, které stojí za to.
- Ujistěte se, že jste odpočatí, a že má tvá družina zapamatovaná správná kouzla. Nikdy nevíš, kdy budeš moci znovu odpočívat.
- Další obchod může být daleko, takže se ujisti, že máš dostatek léčiv a ostatních věcí, které se ti můžou hodit.
- Ujisti se, že tvůj seznam úkolů obshauje pouze úkol "Nalezení noční čarodějnice Ravel Puzzelwell". Všechny vedlejší úkoly byste měli mít v tomto bodě splněny.
- A v neposlední řadě si uložte hru před tím, než vstoupíte do portálu do Ravelina bludiště. Torment v tomto případě nevytvoří autosave.
O Grimoáru zhoubného myšlení
Pokud zabijete Mantuoka v Kostech noci, bude mít u sebe knihu. Můžete si s knihou promluvit tak, že ji použijete v inventáři. Kniha ti pomůže tím, že ti dá rady a dá ti sílu.
Polud ji požádáte o radu, dá ti několik návrhů. Každá rada tě udělá více "Zlým".
Pokud požádáte knihu o radu, tak vás naučí kouzla - za určitou cenu:
- Napoprvé jí můžete dát kapku své krve za svitek Slepoty
- Napodruhé vás kniha požádá, abyste jednoho ze svých společníků prodali do otroctví. Abyste tak učinili, běžte do obchodu s Kuriozitami v Úřednické čtvrti a zeptejte se Virschiky, jestli by nevyužila otroka. Můžete prodat buď Morteho, Dak'kona nebo Nordoma do otroctví. Promluvte si znovu s knihou a obdržíte Svitek polibku zmije.
- Nakonec vás kniha požádá, abyste zradili jednoho z vašich společníků tím, že jednoho z nich zabijete v osobním souboji. Zabij jakéhokoliv společníka, potom si promluvte s knihou znovu a dostanete Svitek Slovo moci: Zabij.
Není asi potřeba zmiňovat, že braní síly z knihy je taky akt "zla"!
O připojení k Anarchistům
V tomto aktu budete mít možnost, připojit se nebo alespoň spřátelit se s Anarchisty. Nemůžete se připojit k Anarchistům, pokud jste práskli falešného Zombíka na začátku v Márnici. Proto, abyste se mohli připojit nebo spřátelit s Anarchisty, musíte učinit pár Chaotických a/nebo Zlých činů.
Pro připjení k Anarchistům:
- Musíte se stát členem Božích lidí. Jak to udělat je popsáno na stránce Slévárna.
- Potom si promluvte s Bedai-Linn ve Slévárně. Řekněte jí, že nejste spokojeni jako člen Božích lidí, a že jste si uvědomili, že šlo jen o plané řeči. Když se vás zeptá, řekněte jí, že byste si přál uděřit proti Božím lidem.
- Bedai-Linn tě poprvé požádá o zničení stroje Božích lidí, kteří jej staví ve zbrojnici. Zeptejte se jí na slabá místa stroje. Potom běž za Keldorem a požádej ho o povolení nahlédnout do tajného projektu. Dá vám token Božích lidí.
- Běžte ke dveřím zbrojnice a ukažte token strážnému. Pustí vás dovnitř.
- Ve zbrojnici pokecejte s Githzerai Kel'lerou a zeptejte se ji na slabá místa na stroji. Odpoví vám na otázkum jestli je poblíž Dak'kon.
- Klikněte na zařízení na konci stroje a pohrajte se s nastavením a sobotujte jej. Budete transportováni pryč ze zbrojnice a stroj bouchne.
- Vraťte se k Bedai-Linn, dá vám 8,000 xp. Nyní chce, abyste zabili představeného Božích lidí Sandoze. Běžte nahoru do vyššího poschodí a zabijte jej, pak to oznamte Bedai-Linn za dalších 8,000 xp.
- Bedai-Linn nyní po vás chce, abyste jí sehnali její převlek, aby se mohla vyplížit ze Slévárny. Můžete nějaký koupit od Nadilina v hlavní hale. Vraťte se zase k Bedai-Linn za dalších 8,000 xp. Následuje krátká scéna, kde se objevíte v Dolní čtvrti. Bedai-Linn vás zavede do Skladiště. Požádejte ji o vstup do Revoluční ligy a ta tě odkáže na Scofflawa Penna, vlastníka Tiskárny.
- Vstupte do Tiskárny a dejte mu heslo, které vám dala Bedai-Linn ("Město musí shořet!"). Pokud jste nepráskli Vaxise v Márnici, tak vás Penn požádá, abyste prokázali svou hodnotu. Musíte zabít Kamenného Genasiho zvaného Qui-Sai v Městské hale. Udělejte tak (varování: Po tom, co jej zabijete, budete napadeni skupinou stráží Harmonia poté, co opustíte Halu) a promluvte si znovu s Pennem za 16,000xp.
- Penn vás nyní odkáže do Skladiště. Běžte tam a promluvte si s Lennou a dejte jí heslo, které vám dal Penn. Ta vám řekne, že se prokážeš tím, že zaviješ Vortena strážného Harmonia. Je to ten strážný, kterého jste potkali, když vám sebrali Morteho. Stojí jihozápadního východu z čtvrti. Zabte ho a opět se hlaste u Lenny za 8000xp.
- Leena tě teď přijme k Anarchistům.
Jakmile se připojíte k Anarchistům, můžete si koupit předměty od Conalla a odpočívat ve Skladišti. Conall prodává léčící amulety, nějaké zbraně (za zmínku stojí Spiked Knuckles, Bone Dagger and Enchanted Punch Daggers), nějaké svitky a Žihadlovou naušnici a 4 různé Naušnice Anarchistů. Jako Anarchista si můžeš koupit Tetování Anarchisty u Fella.
Jako člen Anarchistů se můžeš připojit k jiným frakcím a stát se tak špehem, čímž se můžeš stát členem několika frakcí najednou.
Pokud se nechcete stát Anarchistou, ale chcete se s nimi stále spřátelit a odpočívat ve Skladišti a kupovat věci od Conalla. Tady je způsob, jak toho docílit:
- Kupte Lim-Lima na Tržišti v Úlu
- Běžte do Nevěstince v Úřednické čtvrti a vyhledejte prostitutku Marissu. Musíte pro ni vyřešit její úkol se straceným závojem.
- Poté co její úkol vyřešíte, nechejte ji, aby vám zkameněla Lim-Lima.
- Běž za Gilltspurem v Dolní čtvrti a nabídni mu Kamenného Lim-Lima. Nabídne ti heslo do Skladiště výměnou.
- Běž do Skladiště a pověz heslo Lenně. Bude trvat na tom, aby ses prokázal zabitím Vortena. V jihozápadní části u východu z Dolní čtvrti stojí Vorten, kterého zabijte a vraťte se za Lennou. Nyní můžete odpočívat ve Skladišti a nakupovat u Conalla (ačkoli NE Naušnice Anarchistů), ale nemůžeš se připojit k jiným frakcím jako špeh Anarchistů, protože nejsi opravdovým členem Revoluční ligy (Anarchistů).
Akt 6: Ravelino bludiště
Pokud jste unavení bočními úkoly a nekonečnými konverzacemi, tady je část hry, která se trochu zrychlí. Hra se odsud stane také trochu víc lineární.
Akt 6 zahrnuje pouze jednu oblast, Ravelino bludiště. Toto je místo kam Paní bolesti uvrhla Ravel potom, co se pokusila otevřít všechny portály do Sigilu.
Můžete se asi ptát, proč jsem se rozhodl vytvořit akt jenom z jedné oblasti. Odpověď je tato: Ravelino bludiště logicky vůbec nezapadá jak do Aktu 5, který se odehrává v Sigilu, tak ani do Aktu 7, který se odehrává v hraničním městě Curst. Dále také si myslím, že setkání s Ravel je jedním ze stěžejních mylníků ve hře a jako takový si zaslouží vlastní Akt.
Přehled Aktu
Akt začíná tak, že projdete portálem do Ravelina bludiště a musíte najít cestu do středu bludiště, kde obchází Ravel. Bludiště není moc komplikované a celé je prozkoumáte během 5 minut. Po cestě narazíte na spoustu Trigitů, což jsou stromům se podobající Raveliny monstra a taky množství pastí, které vykouzlí Kletbu černých ostnů (Black-Barbed Curse), pokud na ně stoupnete.
Jakmile vyčistíte bludiště, promluvte si s Ravel. Samotná konverzace s Ravel potrvá déle než vám trvalo prozkoumání bludiště. Jak jsem řekl, toto je jedna z nejdůležitějších částí hry. Získáte opravdu spoustu zkušeností, množství bonusů a nějaké silné předměty.
Jakmile se konverzace začne chýlit ke konci, začne být jaksné, že vás Ravel nenechá v míru odejít, a že ji budete muset zabít. Ravel vyvolá množství Trigitů, aby jí pomohli. Toto je poprvé ve hře, kdy bojujete s "bossem" a může být pro vás těžké ji porazit, kvůli tomu, že ovládá v celku silná kouzla. Dobrý trik na ni je použít na ni Morteho Litanii kleteb, Kletbu roje (mágovo kouzlo) a nechat Nordoma, ať ji ostřeluje.
Jakmile Ravel sundáte, uvidíte krátkou scénku, jak do bludiště vstupují Stíny a Větší stíny. Bludiště se také znovu zaplní Trigity a tak si cestu k portálu, který vás dostane ven, musíte probojovat. Nezdržujte se zde moc dlouho, jelikož stínů bude přibývat.
Po tom, co opustíte bludiště skrz portal (snažte se ještě před odchodem hru uložit, protože před průchodem portálem hra neudělá autosave), spustí se vám delší scénka, na které se objeví zvláštní bytost zvaná Transcendentní, který se přiblíží k Ravel a zabije ji doopravdy.
Detaily k aktu 6...
Akt 7: Curst
Jakmile opustíte Ravelino bludiště, ocitnete se u vchodu hraničního města Curstu, které se nalézá v planinách, ale moc mu nechybí, aby se dostalo do sféry Carceri. Carceri je jedno z pekel, sfér, které hraničí se samotným Abyssem. Jak ti řekne Fall-from-Grace, Curst je město zrádců a každý tu kope sám za sebe.
Ravel ti pověděla, abys vyhledal v Curstu Devu a tvým úkolem bude jej najít. Nenajdeš ho na povrchu, ale v podzemním Curstském vězení, ovšem problém bude se tam dostat.
Naproti tomu jak tomu bylo v Sigilu, Curst nemá velké množství vedlejších úkolů. Ve skutečnosti je zde jeden na povrchu a jeden v podzemí.
Pokud se zeptáte Curstského stráže, poví vám, že je Curst v karanténě, což znamená, že se nikdo nedostane dovnitř ani ven - očividně kromě tebe - a taky to, že brána do Carceri je právě zavřená. Zdá se, že najít zde Devu bude zrádné.
Co se děje v Aktu 7?
Tento akt začína, jakmile dorazíte do Curstu a skončí po opuštění Curstského vězení a dostání se do Planin po nalezení a osvobození Devy, jehož jméno je Trias. Tento akt je velmi lineární.
Abyste našli Devu, musíte najít způsob jak se dostat do Curstského podzemí (viz. detaily níže...), probojovat se podzemím skrze místní monstra a vstoupit do Vězení. Jak můžete čekat, tak je Vězení plné stráží, přes které se budete muset dostat, aby jste našli Triase.
Jakmile ho najdete, řekne vám, že vám nemůže pomoct, dokud je svázán. Budete tedy potřebovat najít jeho meč, který je samozřejmě skrytý v samotném centru vězení. Najděte meč, přineste jej zpět Triasovi a použijte jej, abyste jej osvobodili. Poté vám řekne, že musíte vyhledat fienda jménem Fhjull Rozeklaná jazyk, který se skrývá v Planinách. Portál do Planin najdete ve Vězení. Akt 7 končí odchodem z Vězení.
Předtím než opustíte Vězení, můžete se setkat s Vhailorem, poslední společníkem ve hře. Čeká na tebe ve Vězení - ve skutečnosti na tebe tady čekal velmi dlouho dobu...
Obecné bytosti
Běžní Obyvatelé a Zloději Curstu - nebudou ti mít, co říct a dají ti to při prvním pokusu jasně najevo.
Stráže Curstu - mají malé množství informací, když je potkáš ve městě. Ve Vězení na tebe zautočí hned jak tě uvidí.
Treloni - narazíš na ně v Podzemí. Utočí jakmile tě spatří.
Lim-Limové a Trichové - jsou to zdejší divoká zvířata. Nemůžeš s nimi mluvit.
Trenéři v Curstu
Všechny trenéry v Curstu najdete v taverně U Zrádcovy brány a pro to, aby vás začali trénovat, musíte pro ně splnit jeden z úkolů pěti klíčů.
- Marquez - trenér bojovník - první úkol klíčů
- Kitla - trenér mág - druhý úkol klíčů
- Nabat - trenér zloděj - třetí úkol klíčů
Jak se dostat do Podzemí
Do podzemí se můžete dostat dvěma způsoby. Jednoduší cesta je skrze vchod na Městské skládce ve Vnějším Curstu. Těžší, ale mnohem uspokojivější je promluvit si s barmanem v teverně U Zrádcovy brány. Ten vám zadá úkol: Potřebujete si promluvit s 5 osobami v taverně a pro každého udělat laskavost, neboli udělat úkoli pěti klíčů.
Úkol prvního klíče
-
Promluv si s bývalým členem Harmonia strážným Marquezem. Chce po tobě zachránit barmanovu dceru, která byla unesena otrokáři. Vyhledej otrokáře, skupinu zkažených Harmonijských důstojníků ve Vnitřním Curstu a zab je a hlavně současně se snaž o to, aby Jasilya, dcera barmana, nepřišla k úhoně.
- Dostaneš 65,000xp od Marqueze, ať už Jasilya přžila tvůj pokus o její záchrranu nebo ne.
Úkol druhého klíče
-
Jakmile splníš první úkol, Marquez tě odkáže na Kitlu. Ta tě požádá, abys urovnal rodinný spor zdejšího lihovarníka Kestera a kováře Crumplepunche. Jsou to bratři, kteří se nedokážou shodnout na tom, jak si mezi sebe rozdělit pozůstalost po svém otci. Vem si od obou jejich zprávy o dědictví a pak se rozhodni jak mezi ně rozdělíš pozůstalost nebo tyto zprávy můžeš odevzdat Kitle nebo je oba zabít. Tvá odměna závisí na tom, jak se rozhodneš:
- Pokud vše přenecháš kováři, dostaneš 131,250xp, kovář ti slevní a lihovarník ti zdraží své zboží.
- Pokud vše přenecháš lihovarníkovi, dostaneš 131,250xp, lihovarník ti slevní a kovář zdraží své zboží.
- Pokud zabiješ oba bratry a vrátíš se zpět ke Kitle, dostaneš 131,250xp.
- Pokud rozdělíš pozůstalost mezi oba bratry, dostaneš 150,000xp, kovář ti slevní a lihovarník zdraží.
- Pokud necháš pozůstalost Kitle, nebo jednomu z bratrů řekneš, že pozůstalost necháš třetí osobě, dostaneš 150,000xp a oba bratři zdraží.
- Ať už se rozhodneš jakkoli, Kitla ti dá Svitek Abysské zuřivosti.
Úkol třetího klíče
-
Kitla tě odkáže na Nabata, který tě pošlw ochránit majitele městské skládky před tlupou zlodějů. Vyhledej majitele skládky jménem Kyse ve Vnějším Curstu a promluv si potom s vůdcem zlodějů Wernetem ve Vnitřním Curstu. Řekne ti, aby ses staral sám o sebe a tak se vrať ke Kýsovi. Jakmile se k němu vrátíš, poblíž se objeví tři zloději, kteří zaútočí na Kýse, takže se s nimi vypořádej. Potom si s Kýsem promluv a pak s Nabatem.
- Tvoje odměna za záchránu Kýse je 43,750xp. Z Nabata pak vypadne, že mu šlo jen o pomstu svému starému gangu za to, že jej vykopli.
Úkol čtvrtého klíče
-
Dále si musíš promluvit s Dallanem. Bude po tobě chtít, abys urovnal politickou situaci. Abys tak udělal, jdi si promluvit s Githyanki An'iziusem ve Vnitřním Curstu. Ten po tobě chce, abys poškodil jeho politického oponenta Siabhu, kterou najdež poblíž. Promluv si s oběma, abys zjistil, kde na tom můžeš nejvíc vydělat, potom si promluv s Kapitánem stráží ve Vnitřním Curstu a obrať se proti jednomu, druhému nebo oboum zároveň:
- Pokud půjdeš proti An'iziusovi, můžeš se vrátit k Siabhe pro peněžitou odměnu a 100,000xp.
- Pokud půjdeš proti Siabhe, můžeš se vrátit k An'ziusovi pro peněžitou odměnu a 100,000xp.
- Pokud půjdeš proti oběma, dostaneš 200,000xp.
- Nehledě na tom, jak se rozhodneš, dostaneš dalších 87,500xp, když se vrátíš k Dallanovi, ačkoliv nejšťastnější bude, když půjdeš proti oběma, což bylo to po čem dlouho toužil.
Úkol pátého klíče
-
Nakonec si promluvte s Donou Quisho, která vyvolala fienda, ale stalo se to, že byla přerušena. Vezmi si její svite a najdi pentagram uvnitř Sila ve Vnějším Curstu a použij svitek na přivolání fienda. Potom jej uvolni a nebo jej se nech usmažit v pentagramu a vrať se zpět k Doně Quisho.
- Dostaneš 60,000xp za vyvolání fienda. Pokud se rozhodneš jej uvolnit, můžeš požadovat odměnu, přičemž v tomto případě dostaneš jeho sekeru Srdcomlat, jednu z nejlepších seker ve hře.
- Dostaneš dalších 131,250xp od Dony Quisho.
Vrať se zpět k barmanovi v taverně U Zrádcovy brány, který ti dovolí vstoupit do Podzemí. Pokud byla Jasilya zabita při prvním úkolu, bude po tobě požadovat, abys zabil opilého strážného Harmonia Chek'ka-Pluta předtím než ti dovolí jít do Podzemí. Za vyřešení úkolů pěti klíčů dostaneš dalších 175,000xp.
Akt 8: Pustiny, Baator, Ruiny Curstu a Carceri
Tento akt začíná, jakmile dorazíte do Planin po odchodu z Curského vězení a končí návratem do Sigilu. Tento akt je téměř kompletně lineární. Je to také nejvíce bojově zaměřená část hry vůbec.
Co se děje v Aktu 8?
Vaším prvním úkolem je najít fienda, o kterém vám pověděl Trias. Najdete jej snadno ve svém úkrytu v Pustiny. Fhjull Rozeklaný Jazyk ví, že vaše smrtelnost je na místě zvaném "Pevnost lítosti", ale neví, co to je nebo jak se tam dostat. Navrhne vám promluvit si s Pilířem lebek v Avernu, prvním stupni Baatoru. Portál do Baatoru najdete venku hned před jeho skrýší.
Projdi portálem do Baatoru a probojuj si cestu tímto místem až k Pilíři lebek. Zeptej se Pilíře, kde najdeš svou smrtelnost. Dozvíš se (za cenu), že tvá smrtelnost je v Pevnosti lítosti, ale že Pilíř neví, jak se tam dostat, ale řekne ti, že jedinný, kdo to ví, je "Trias Zrádce".
"Trias Zrádce?" Vypadá to, že druhý rozhovor se zmíněným "Zrádcem" přichází trochu opožděně! Najdi cestu zpět do Pustin a promluv si s Fhjullem Rozeklaným Jazykem znovu! Řekne ti o protálu, který vede zpět do Curstu, kde můžeš najít zrádného Triase.
Když se vrátíš do Curstu najdeš - téměř nic! Město je téměř celé kompletně pryč, jen brána do Carceri zůstala. (No dobře a ještě jedna bytost. Pro více detailů se koukněte na stránku Curst je pryč!) Po tom, co jste propustili Triase, začal působit spoustu chaosu a zla, které způsobilo, že Curst sklouzl do sféry Carceri a Carceri je taky to místo, kam musíte jít, abyste našli město a zrádného Devu. Takže se zhluboka nadechněte a projděte portálem.
Vstoupíte do Carceri, abyste našli Curst zamořený monstry. Musíte pomoct občanům přinést pořádek zpět do jejich města, předtím než půjdete konfrontovat Triase a požadovat od něj odpovědi. Nedá vám žádné odpovědi, dokud je z něj nevymlátíte, takže zde následuje druhý souboj s "bossem". Jakmile je skoro poražen, Trias se podvolí a řekne vám, jak se dostat do Pevnosti lítosti, kde najdete svou smrtelnost. Poté stačí už jen projít portálem, který se pro vás poblíž otevře, a kterým se dostanete zpět do Sigilu a Aktu 9.
Bytosti
-
Pustiny
- Gronkové - dají se lehce zabít
- Greligové - můžou být docela problém, vzhledem k tomu, že můžou být zraněni pouze drtivými zbraněmi
-
Baator - všechny stvoření tu lze zranit pouze magickými zbraněmi
- Nupperibové a Lemuři - stvoření, které je docela jednoduché zabít, chodí ve skupinach
- Abishaiové (černí, zelení, červení) - jsou mnohem tužší než Nupperibové nebo Lemuři a také chodí ve skupinách po šesti
- Cornugons - dávají obrovské zranění, naštěstí chodí sami
-
Carceri
- Gehreleths - v Carceri se setkáte se spoustou těchto bytostí, také zranitelní pouze magickými zbraněmi
Akt 10: Pevnost lítosti
Tak a je to tady...
Jak vás Morte varoval, jakmile otevřete portál v Márnici, vaše parta bude rozdělena a vy se ocitnete sám u vchodu do pevnosti.
Co se děje v Aktu 10?
Poslední akt je kompletně lineární:
Vchod do pevnosti - akt začnete u vchodu do pevnosti. Nejsou zde žádní nepřátelé, ale jeden starý přítel. Ujistěte se, že si promluvíte s Deionarrou předtím, než se vydáte dál...
Hlavní hala - musíte vyřešit hádanku předtím, než se dostanete do další oblasti. Tato oblast je přeplněná Pravými stíny, takže pozor!
Zkouška instiktu - zde se setkáte se starým známým, který je zde vaším nepřítelem. Musíte jej porazit předtím než se můžete posunout dál...
Bludiště zrcadlení - bez zbytečného spoilování, řekněme, že zde potkáte další tři lidi, se kterými se musíte vypořádat tak či onak. Jakmile tak učiníte, můžete jít dál do velkého finále.
Střecha pevnosti - toto je místo, kde najdete členy vaší družiny a závěrečného "bosse".
Varování: V Hlavní hale nebo Zkoušce impulzu máte jen omezený počet smrtí. Když zemřete probudíte se u Vchodu do pevnosti a odtamtud se můžete znovu vrátit. Avšak pokud zemřete vícekrát než je počet vašich členů v družině, kteří s vámi vešli do pevnosti, prohrajete hru.
Také prohrajete, pokud zemřete po Zkoušce impulzu!
Bytosti
Jak je popsáno výše a na stránkách oblastí, setkáte se a mnohými způsoby porazíte množství potvor.
Jediná nová obecná bytost, na kterou zde narazíte je Opravdový stín, s kterým se setkáte v Hlavní hale. Každý stín má kolem 100 životů a dává velké množství zranění, takže buďte připraveni s léčícími amulety a správnými kouzly a sažte se vždy upotat, co nejmenší pozornost.