Ve středu 1.patra márnice je centrální kruhová síň, kde po obvodu stráží obří kostlivci. Pokud jste si vzali Knihu kostí a popela od zombíka #732 [26], můžete postupně Obří kostlivce rozebrat. Za jednoho získáte celkem 800XP + kouzlo a vzhledem k tomu, že tam jsou čtyři, tak si celkem polepšíte. Jinak tu jsou taky spalovačský strážci, který opět odchytávají. Musíte se poptat na nějakého průvodce. Z márnice se buďto dostanete přes Soega [28], nebo portálem v severozápadní části patra [29]. Klíčem k portálu je kostěný amulet, který najdete v 3.patře márnice v jedné zamčené skřínce [18].

Zombie #732 [26]

Zombie drží v ruce Knihu kostí a popela, vezměte ji. Pomůže vám rozebrat obří kostlivce.

Duch Deionarry [27]

Deionarra byla láska některé vaší minulé inkarnace. Duch ve vás může probudit schopnost oživit mrtvé, což je dost užitečná schopnost. Také vám poví něco o vaší budoucností (poměrně přesně), náplni vašeho putování, ale musíte jí slíbit, že se pro ni vrátíte.

Soego [28]

Můžete se ho poptat na Pharoda, ale nic kloudného z něj nevyleze. Pro odchod z márnice ho buď přemluvíte, aby vám otevřel dveře, nebo Soega zabijete a klíč si vezmete z jeho mrtvoly. Márnici lze také opustit jedním portálem [29].

Zde není ani tolik interaktivních postav, ale především hodně předmětů. Když už vás odchytne nějaký spalovač, musíte říct, že hledáte Dhalla, protože jinak zburcuje stráže a ve výsledku to znamená, že každý v márnici vás bude chtít zabít. Kdyby se tak stalo, tak vůbec nepanikařte (neloadujte), protože to bude alespoň o něco „akčnější“, a až vás zabijí, tak se jenom znova probudíte na své desce ve druhém patře márnice. Všichni však v márnici budou na vás zase přátelští. Jsou tu také kostlivci, které lze, když máte páčidlo, nebo nějaký vhodný podobný nástroj rozebrat. Ale je to celkem na nic, protože beztak po nich zbude jenom dřevěný kyj.

Kostlivec #863 [20]

Kostlivec, který má zadní část lebky propadlou a má v ní zprávu, kterou měl někam doručit.

Kostlivec #42 [22]

Kostlivec, který reaguje na váš hlas. Musíte po něm zkřížit ruce a potom vytáhnout „něco“ železného z jeho hrudníku. Odměnou vám bude nůž ze zelené oceli. Jinak tento kostlivec krouží kolem díry ve středu, takže místo na mapě je pouze orientační.

Amulet mušího těla + Kostěný amulet + Srážlivý amulet + 93 měďáků [18]

Kostěný amulet se možná bude hodit při odchodu z márnice.

Poznámkový list z Márnice + Balzamovací amulet Spalovačů – nižší [19]

Spalovačská žádost + 2x Srážlivý amulet + 33 měďáků + páčidlo [21]

Klíč ke svatyni v márnici [23]

Tímto klíčem si odemknete dveře do 1.patra márnice

Jehla a niť [24] + [25]

Až slezete z kamenné desky [1] a promluvíte si s Mortem (váš první společník), běžte si sebrat ze stolů dva obvazy [2] a skalpel [3]. Abyste pak tím skalpelem opravdu útočili, musíte se přepnout do inventáře (aktovka vpravo dole) a skalpel umístit do pozice pro zbraň. Zabte zombie s klíčem [4] a klíč si vezměte. Otevřete a projděte dveřmi [5]. Morte vás poučí o mravech v Márnici. Při procházení Márnice se snažte koukat do všech regálů, beden apod. Berte pouze ty předměty, které potom můžete použít nebo prodat — balzamovací tekutiny (léčí), obvazy (léčí), jehly a nitě (léčí), artefakty, amulety, šperky, kouzla a nerezavé zbraně. Je dobré si promluvit se všemi zombíky či kostlivci (o patro výš). Někdy z nich máte možnost něco dostat (předměty + cenné zkušenosti — experience). Dále jsou vždy vypsány některé postavy a užitečné předměty.

Zombie #965 [6]

Zombie, který chodí pořád do trojúhelníku. Morte se vám pokusí objasnit důvod a Zákon tří.

Zombie #369 [7]

Zombie držící obvaz, který si můžete lehce vzít.

Zombie #1201 [8]

V puse má jakýsi papírek. Až ho vytáhnete, v inventáři(menu) ho použijte(kliknete na něj pravým tlačítkem a dáte použít). Vyskočí dialogové okno, ohýbáte rohy papíru(pravý horní, pravý dolní, levý horní, horní pravý růžek). Papírek se změní na čtyřstěnnou pyramidu, která se po otevření rozpadne na prach a zbude z ní pouze třístěnná náušnice, kterou si později identifikujete (kouzlem nebo svitkem). A dá vám 3x33 měďáků.

Dhall [10]

Rozhodně nezapomeňte promluvit s Dhallem, písařem knihy mrtvých, i přes odrazování Mortem. Dozvíte se konečně pár zajímavých informací. Potom ho můžete zabít a vzít si jeho psací brk, který vám může pokud se necháte vycvičit na mága trvale zvýší znalosti.

Zombie #1664 [11]

Drží v náručí knihy. Po prozkoumání zjistíte, že je mezi dvěma knihami vložen list papíru, vezmete ho a přečtete. Je to seznam příchozích těl.

Ei-Vene [12]

Řekne abyste jí donesli nit a balzamovací tekutinu, nit buďto už máte, vytáhli jste ji z hlavy jedné nebohé zombie [13], nebo ji najdete ve třetím patře [24,25] a balzamovací tekutinu najdete o pár místností dál, kde jsou dokonce dvě [16]. Až jí to ponesete, tak ji pozorujte a vzbudí ve vás vzpomínku.

Zombie #506 [13]

Ze zombie můžete získat jehlu a nit.

Zombie #958 [14]

Kulhající zombie, když se jí dotknete, spadne a rozpadne se:-) až na nohu, kterou můžete používat jako kyj.

Zombie #821 [15]

Je to převlečený anarchista za zombie, který má za úkol špehovat spalovače. Když mu přinesete od Ei-Veny klíč, rád vám poví jak můžete z márnice pryč pomocí portálu v prvním patře [29]. Mimo jiné vás také může „předělat“ na zombie.

Boxer + 13 měďáků [9]

2 x Balzamovací tekutina (ve dvou skříňkách) [16]

Prastará měděná náušnice [17]

Náušnice je zavřená, abyste ji otevřeli, musíte si promluvit se zombie #79. Tu naleznete ve 3.patře Márnice v jižní místnosti [21]