Konečně jste vstoupili do prvního patra správní budovy. Vašim cílem je třetí patro, kde stojí na balkóně Trias a dívá se na to, co způsobil v Curstu. Ale jak můžete předpokládat, tak cesta nahoru bude velmi nebezpečná, jak poznáte hned po vstupu do budovy.

Legenda: 

  • 1. patro
    • 1 - Východ do Carceri
    • 2 - Drancovník
    • 3 - Drancovníci a bedna s předměty
    • 4 - Drancovníci a bedna s předměty
    • 5 - Sohmieni
    • 6 - Drancovníci a bedna s předměty
    • 7 - Bedna
    • 8 - Schodiště do druhého patra
  • 2. patro
    • 9 - Schodiště do prvního patra
    • 10 - Bedna
    • 11 - Bedna
    • 12 - Bedny
    • 13 - Stráže a Gehreleti
    • 14 - Stráže
    • 15 - Gehreleth a bedna
    • 16 - Schodiště do třetího patra
  • 3. patro
    • 17 - Schodiště do druhého patra
    • 18 - Bedna
    • 19 - Umírající strážce
    • 20 - Bedna
    • 21 - Trias
    • 22 - Portál zpět do Sigilu

První patro

V prvním patře potkáte jen Sohmiena a drancovníky, kteří nebudou žadným protivníkem pro vaši zkušenou partu.

1 - Východ zpět do Carceri. 

Jakmile poprvé vkročíte do budovy, ihned budete napadeni několika Sohmieny.

2 - Drancovník

3 - Drancovníci a bedna

V pokoji najdete 5 drancovníků. Také zde najdete poličku kde naleznete nějaké amulety:

4 - Drancovníci a bedna

Pokoj obsahuje 3 drancovníky a bednu, ve které naleznete následující amulety:

5 - Sohmieni

Jsou zde dva sohmieni.

6 - Drancovníci a bedna

7 - Bedny

Jedna z poliček obsahuje:

8 - Schodiště do druhého patra

Schodiště jsou chráněny skupinou Sohmienů.

Druhé patro

Druhé patro je nebezpečnější než to první. Potkáte zde několik Gegrelethů a spoustu stráží Curstu.

9 - Schodiště do prvního patra

Jsou zde čtyři velmi nepřátelští strážní.

10 - bedna obsahuje:

11 - zamčená a zapastěná bedna obsahuje:

12 - dvě z beden můžou být vybrány (pozor na pasti):

13 - stráže a gethreleti

V hlavní místnosti najdete velkou skupinu strážných jak bojují s Gehrelety bez většího úspěchu. Pokud vstoupíte do boje a zabijete Gehrelety, stráže vás "odmění" tak, že se do vás pustí hned poté, co padne poslední Gegreleth. Z každého Gehreletha padá nějaký poklad a každý strážný má 50 měďáků a menší poklad. Můžete je taky nechat, ať si mezi sebou bojují.

14 - další tři stráže

15 - Gehreleth a bedna:

  • 2 srdeční amulety
  • 1 svitek Střely smrti

16 - schodiště nahoru do třetího patra

Chrání je jeden Gehreleth

Třetí patro

Spousta pokladů a jen jeden nepřítel k boji. To zní dobře, ne? Je zde jen jeden háček. Nepřítelem je Trias a ten není žádný zelenáč!

17 - Schodiště do druhého patra

Zde se objevíte po cestě z druhého patra

18 - klozet obsahuje Srdeční amulet

19 - Umírající strážný

Umírající strážný leží na podlaze. Jakmile k němu dojdete, tak vás varuje, že je Deva velmi silná a pak umře.

20 - Bedna

Bedna je zamčená a zapastěná. Obsahuje spoustu zajímavých zbraní více sekce zbraně.

Ujistěte se, že identifikujete zbraně okamžitě (použijte amulet nekonečného připomenutí) a pak je přerozdělte do party. 

21 - Trias

Započne s váma dialog jakmile se dostatečně přiblížíte, ale po chvíli je jasné,  že to neskončí dobře.

Trias vyvolá 3 sohmieny a nějaká nepěkná kouzla. Když jsem to hrál, použil jsem na něj Litanii kleteb od Morteho a Kletbu roje a pak si už chlapec moc nezakouzlil. ;-) Jakmile Triase dostatečně oslabíte, tak bude souhlasit s tím, že vám poví jak se dostat do pevnosti lítosti.

Vstup byl celou dobu v Márnici. Hned vedle místa, kde jste se na začátku hry probudili!!!

Klíčem k portálu je "Lítost": Jakmile příjdete k portálu, musíte si odříznout kus své kůže a vyrýt na ni lítost.

Jakmile máte svou odpověď, můžete se rozhodnout buď jej zabít nebo jej přesvědčit, aby se vrátil na horu Celestial a vyhledal odpuštění. Trias bude souhlasit a dá vám svitek Celestial Host.

Ale pokud máte v partě Vhailora, tak ten zabije Triase kvůli "Spravedlnosti" poté, co bude souhlasit s vyhledáním odpuštění.

Pokud je Trias zabit, tak získáte meč Celestialský oheň, jednu z nejlepších zbraní ve hře.

Podle vašeho rozhodnutí se také objeví různá tetování u Fella.

Jakmile pořešíte Triase stačí přijít k portálu a vrátit se zpět do Sigilu.

Pokud Trias zemře, uvidíte cinematic s tím jak Fhjull Zmijí jazyk oslavuje svou svobodu a to, že již nemusí dělat dobré skutky. Tolik k Vhailorově spravedlnosti.

Také uvidíte cinematic, kde se Curst vrací zpět do Pustin.

A vzhůru do aktu 9.

Zase jednou vítejte v Pekle! Vaším hlavním cílem v této oblasti je se dostat do Správní budovy Cursu #18 a postavit se Triasovi. Ačkoliv předtím, než tak uděláte, je dobré plně prozkoumat tuto oblast a udělat tolik dobrých skutků kolik jen je možné. Nebudete z toho těžit jen v podobě velkého množství zkušeností, ale také tím, že oslabíte Triase v nadcházejícím souboji.

Správní budova Curstu je popsána na samostatné stránce.

Následující menší budovy jsou popsány na konci této stránky:

Legenda:

  1. Místo příchodu
  2. Správce skládky
  3. Berrog a Tovus Giljav
  4. Obyvatelé Curstu napadeni Gehrelethy
  5. Vstup do Lihovaru
  6. Mladá žena a hrdlořezové
  7. Popraviště
  8. Vstup do kasáren
  9. Tek'elach a Agril-Shanak
  10. Stráže a Gehreleti.
  11. Bedny
  12. Vstup do skladiště
  13. Šílený mág
  14. Rozzuřený dav
  15. Hezobol
  16. Poustevník
  17. Šílený mág
  18. Vstup do Správní budovy

Popis:

1 - Místo příchodu

Na tomto na začátku dorazíte.

2 - Správce skládky

Správce skládky vám poví, že se musíte vypořádat s Triasem, a že musíte zbavit Curst zrádcovství a prohnanosti, aby se mohlo město znovu navrátit do Pustin. K Triasovi vám řekne, že jej musíte oslabit skrze dobré skutky a odvrácením lidu od chaosu a zla.

Jinými slovy, čím více dobrých skutků vykonáte a čím víc rozumu "natlučete" do hlav lidí, tím bude Trias slabší až se s ním střetnete.

Správce vám také poví, že si můžete odpočinout v Lékarně a v Kasárnách, pokud budete potřebovat.

Aby vám pomohl, také vám dá svitek meteoritického bombardování.

3 - Berrog a Tovus Giljav

Zde narazíte na Berroga a Tovuse Giljafa zavalené pod převráceným vozem. Berrog v dobré víře přišel do Curstu aby pomohl Triasovi, zatímco Tovus Giljaf je vysokým měšťanem. Promluvte si s jedním z nich a jednoho z nich nebo oba dva zachraňte tak, že odstraníte vůz.

Pokud má vaše parta pouze jednoho nebo dva členy nebo je vaše inteligence nižší než 13, tak budete moci zachránit jen jednoho z nich a tak si budete muset vybrat. Záchrana Berroga je Dobré, záchrana Tovuse je Zlé, ale záchrana obou se počítá jako jeden dobrý skutek.

Dostanete 125 000xp za záchranu jednoho z nich ale žádné xp za záchranu obou. Tento bug je opraven v Qwinnově Fixpacku.

Berrog vám dá svitek Střely smrti, pokud jej zachráníte.

 

4 - Obyvatelé Curstu napadeni Gehrelethy

Na tomto místě narazíte na nějaké obyvatele Curstu, kteří jsou napadeni Gehrelety. Zabíjte Gehrelethy předtím než pozabíjejí nešťastné občany. Dostanete za to 225 000xp a taky uděláte další dobrý skutek, který oslabí Triase.

5 - Vstup do Lihovaru

Zde můžete vstoupit do Lihovaru.

6 - Mladá žena a hrdlořezové

Tady najdete Jasilyu, jak je napadena zloději. Pokud byla Jasilya zabita v Curstu, tak je nahrazena nějakou obyčejnou mladou ženou. Zabijte hrdlořezy, abyste zachánili zoufalou slečnu, potom si s ní promluvte a dostanete 75 000xp.

 

7 - Popraviště

Občani jsou zde popravováni. Promluvte si se soudcem a pokuste se mu trochu domluvit. Dostanete za to 225 000xp a uděláte další dobrý skutek, který oslabí Triase.

8 - Vstup do kasáren

Zde se nachází vstup do kasáren.

9 - Tek'elach a Agril-Shanak

Pokud jste ještě nezabili ani jednoho z nich, najdete je zde jak mezi sebou bojují. Není zde nějaký zvláštní důvod nich zasahovat. :-)

10 - Stráže a Gehreleti

Zde narazíte na curstské stráže jak bojují s Gehrelethy. Zabijte Gehrelethy aby vám pak stráže mohli pomoci na městských hradbách.

11 - Bedny

Z těchto beden můžete ukořistit:

  • Srážlivý amulet
  • 2 Krvavé amulety
  • Amulet špinavé krysy
  • Stříbrný prsten
  • 30 měďáků

12 - Vstup do skladiště

Před skladištěm je skupina rabovačů, kteří se chystají k rabování skladiště. Promluvte si s jejich vůdcem, strážným Jujogem a přesvědčte jej, že stejně nebudou mít mnoho času si kořist užít, pokud Curst zůstane v Carceri. Pokud je přesvědčíte, tak půjdou pomoci bojovat s monstry a vy tak uděláte další dobrý skutek.

 

13 - Šílený mág

Na střeše narazíte na Šíleného mága. Nemůžete se tam dostat a zaútočit na něj zblízka, takže pokud se ho chcete zbavit, musíte použít Nordoma, aby ho sestřelil nebo ho zabít kouzly. Za malou chvíli se však objeví nový mág, který zaujme jeho místo.

14 - Rozzuřený dav

Zde rozzuřený dav napadá curstského úředníka. Promluvte si s občanem uprostřed a přesvědčte jej ať přestanou s tím šílenstvím a nech radši pomůžou znovu obnovit pořádek. Dostanete 150 000xp a další dobrý skutek vykonán.

15 - Hezobol

Otrokář Hezobol se pokouší vydělat na městském neštěstí. Přesvědčte jej, aby radši pomohl obnovit pořádek. Dostanete dalších 225 000xp. Další dobrý skutek.

16 - Poustevník

Poustevník vás zadarmo vyléčí. Také vám poví, jak daleko jste s oslabením Triase. Také vám řekne, že čím víc uděláte dobrých skutku, tím slabší Trias pak v bitvě bude.

17 - Šílený mág

Zde narazíte na dalšího šíleného mága.

18 - Vstup do Správní budovy

Lihovar

Toto je místo, kde si můžete v pohodě odpočinout. Jedinné, co proto musíte udělat je vyčistit to zde od nepřátel.

Legenda:

  • 1 - Východ
  • 2 - Kester
  • 3 - Hrdlořezové

Tři hrdlořezové jsou zde a chtějí zabít a vyrabovat Kestera. Zabíjte je a promluvte si s Kesterem, který půjde a zorganizuje své přátele a tak vám nechá volné místo k odpočinku.

 

Kasárna

Kasárna je další místo kde si můžete v klidu odpočinout. Ale zase, pokud zde chcete odpočívat, musíte to zde nejprve vyčistit od nepřátel.

Legenda:

  • 1 - Východ
  • 2 - Dva strážní a Sohmien

Dva strážní zde bojují se Sohmienem. Jakmile jsou hotovi, obrátí se proti vám! Zabíjte je a získáte tak další místo k odpočinku.

 

Skladiště

V tomto domě můžete udělat další dobrý skutek a posbírat nějaké věci.

Legenda:

  • 1 - Východ
  • 2 - Ebb Kolenovrz
  • 3 - Převrácená bedna
  • 4 - Bedna
  • 5 - Starověký svitek
 

1 - Východ

2 - Ebb Kolenovrz

Pamatujete si na Ebba Kolenovrze z baru U Doutnajícího nebožtíka v Sigilu? No, tak tady na něj narazíte. Je zde za Anarchistu, který se tu snaží využít situace aby převzal kontrolu nad městem. Řekněte mu o pohromě, která postihla město a přesvědčte jej, aby radši pomohl navrátit zpět pořádek do města namísto, aby se město mnohem rychleji upevnilo v Carceri.

Obdržíte 225 000xp, spolu s tím že uděláte další dobrý skutek, který oslabí Triase. Také dostanete od Ebba svitek Pouštního pekla, předtím než odejde.

3 - Převrávená bedna

  • Svitek Ledového nože
  • Svitek Kulového blesku
  • Svitek Vyleč kritická zranění

4 - Bedna

  • 733 měďáků
  • Amulet z dřevěného uhlí
  • Mágův štít

5 - Starověký svitek

Blízko východu je velice malá oblast, kde můžete najít Starověký svitek. Přesná pozice místa je x=393, y=285.

Dorazíte zpět do Curstu jen abyste v zápětí zjistili, že celý Curst zmizel!

Jak vám několik lidí řeklo, Curst je hraniční město a hraniční města můžou sklouznot do jedné ze sfér, s kterými sousedí. Levky u brány vám poví, že jakmile jste osvobodili Triase, tak způsobil tolik chaosu, že město sklouzlo do Carceri a vzhledem k tomu, že jdete po Triasovi, budete se muset kouknou do Carceri!

Legenda:

  1. Příchod.
  2. Sud.
  3. Bedny.
  4. Fiend z Moridorovi skříňky.
  5. Brána do Carceri.


Popis:

1 - Příchod

Na tomto místě se objevíte po průchodu portálem.

2 - Sud

V tomto sudu můžete najít 111 měďáků a Krvavý amulet.

3 - Bedny

Některé bedny můžou být vybrány:

  • 15 měďáků
  • Amulet mušího těla
  • Švábí amulet
  • Stříbrý náramek

4 - Fiend z Moridorovi skříňky

Pokud jste vyřešili úkol s Moridorovou skříňkou, když jste byli v Sigilu (více Severozápadní Úl), budete si pamatovat na kněze Aolu, který rozptýlil  fienda skrz sféry. No, vypadá to, že se mu to moc nepovedlo, protože na tomto místě najdete právě fienda z té skříňky. Také, fiend povyrostl ze slabého Lemura, který by se ukázal při otevření skříňky v Sigilu. Nyní je s ním docela tuhý boj, pokud s ním budete bojovat, protože má párset hp, obrovské zranění a může být zraněn jen magickými zbraněmi +2. Odměna za jeho zabití odpovídá obtížnosti boje: 500 000xp, 1000 měďáků a Znak utrpení, jeden z nejlepších předmětů ve hře.

5 - Brána do Carceri

Jakmile budete hotovi z vybíráním a bojováním, běžte k bráně do Carceri. Lebky vám zde řeknou, co se stalo po tom, co jste propustili Triase, že Curst sklouzl do Carceri, a že váš osud a Trias vás čeká za portálem v Carceri.

Pokud máte inteligenci alespoň 21, můžete se zeptat lebek, na další otázky, které vám vydělají 3000xp.

 

Poblíž brány si můžete odpočinout. Jakmile budete připraveni, projděte portálem do Carceri.

Vezměte prosím na vědomí: Pokud jste navštívili Pustiny poprvé, tak byste měli přejít na stránku Pustiny.

Po návratu z Baatoru zjistíte, že se nacházíte v Pustinách. Opět si budete muset promluvit s Fhjullem Hadím jazykem v jeho domě. Monstra v kráteru se tu znovuobjevila po tom, co jste odešli, takže cestu k Fhjullovi si musíte prosekat. Zeptejte se jej na východ z kráteru. Aktivuje vám portál, který vás vezme zpět do Curstu. Avšak jakmile projdete portálem, zjistíte, že je Curst zmizel!

Legenda:

  1. Místo příchodu
  2. Vstup do Fhujllova domu
  3. Portál do Baatoru
  4. Portál do Curstu
  5. Monstra

Druhá návštěva Pustin

1 - Místo příchodu

Opět se ocitnete v Pustinách.

2 - Vstup do Fhujllova domu

Vchod do Fhjullova domu je pořád na stejném místě.

3 - Portál do Baatoru

Portál do Baatoru je také na stéjnem místě jako předtím. Můžete jej použít k navštívení Baatoru, pokud chcete, ačkoliv pro to není žádný důvod, pokud tedy nechcete jen zabíjet tamní monstra na zkušenosti.

4 - Portál do Curstu

Nájdete zde portál vedoucí zpět do Curstu. Potřebujete si ale nejprve promluvit s Fhjullem, aby vám jej aktivoval.

5 - Monstra

Na tomto místě na vás čekají nová monstra.

Dům Fhjulla opět navštíven

Opět vstupte do domu Fhjulla a promluvte si s ním. Zeptejte se jej na cestu zpět do Curstu.

Legenda:

  1. Východ z Fhjullova domu
  2. Fhjull Hadí jazyk

Popis:

Pokud jste práskli Fhjulla

Pokud jste řekli Pilíři lebek pravdu o tom, kde se Fhjull nachází, tak s vámi Fhjull automaticky započne konverzaci. Prokleje vás za to, že jste jej práskli, ale dá vám důležité informace jak se vrátit do Curstu a stále si od něj můžete vzít předměty nebo svitky, které jste si od něj nevzali při první návštěvě. Není zde žádná potřeba z něj nic mámit, protože jakmile konverzace skončí, objeví se Cornugon, 2 Rudí Abishaiové a 5 Lemurů a zabijí Fhjulla.

Pokud jste nepráskli Fhjulla

Pokud jste neřekli Pilíři, kde se nachází Fhjull, tak si s ním můžete normálně promluvit.

Můžete se Fhjulla zeptat na ty stejné otázky, jako při vaší první návštěvě, plus na další tři nové otázky. Nejdůležitější je, jak se dostat z tohoto kráteru. Otevře vám portál v zadní části kostry, kterým se dostanete zpět do Curstu. Také se ho můžete zeptat, proč se schovává na takovémto místě. Zjistíte, že kostra Ur-Gorise jej chrání před Baatezu. Pokud se dál zeptáte, řekne vám, že ho Baatezu loví protože si chtějí udržet "čistý štít".

Jakmile zde budete hotovy - samozřejmě i s tím, že si odpočinete a zeptáte Fhujlla na více předmětů, o které by se s vámi chtěl "podělit" - můžete jít ven a najít portál. který vás dostane zpět do Curst zmizel.