Dračí oko – dokončení

Jelikož nevíte, co dál, vraťte se k Nheerovi (a to uděláte ještě párkrát :)) Po cestě přes druhé patro se stavte na místo, kde zamřel Mandal, shlédněte animaci, která vám pár věcí objasní, vyslechněte díky a až se budete zase ovládat (sakra, jsem dneska samá legrace :)), vlezte do prvního patra a jděte do levé části mapy k místu, kde je vchod do jeskyně. Vlezte dovnitř (zjistíte, že jste si tak odkryli poslední část na mapě druhého patra), přerostlého plaza sejměte a seberte na zemi upravený kořen mandragory. Máte vše, co jste chtěli, respektive to, co chtěl Nheero. Teď je řada na něm, aby na oplátku předal vám pár informací.

Nheero bude celý potěšený, že jste pomohli Mandalovi, leč ještě pro něj budete muset chvíli pracovat. Pokecejte s ním o laboratoři a slibte mu, že mu vyrobíte nápoj histashi – ovšemže modifikovaný. Na věci jako podivné stvoření s modrou hlavou se zatím neptejte – pěkně vše popořádku …

Jděte do laboratoře a buď ukecejte pána laborky, aby vám nápoj vyrobil (to v případě, že jste strašně líní nebo nemáte ve vašem středu nikoho se slušným skillem alchymie) – na vás bude pouze vyměnit kořen mandragory. A když už jste tady, vyrobte si sami (na levém stole a poté, co proběhne výroba nápoje histashi) 4 lahvičky s wyverním jedem – na stůl vlevo položte 4 wyverní ocasy a zatáhněte za páku u pódia nad laboratoří. Chvíli počkejte a je to.

Vraťte se k Nheerovi, předejte mu nápoj a pak si odpočiňte (mělo by stačit 16 hodin) Opět s Nheerem pokecejte a požádejte ho o nápoj – ochotně vám jej poskytne a nevím, jak vy, ovšem já z jeho řečí vyrozumněl, že spíš než nápoj histashi do sebe milý Nheero nalil nějaký chlast a měl akorát tak pěknou opici se zajímavými vjemy :) Teď je ta pravá chvíle na otázku, co to bylo za obludu s modrou hlavou dole v jeskyni. Nheero se vás zeptá, jestli nevíte o nějaké studovně – a odejde studovat do laboratoře. Nechejte ho studovat a jděte do třetího patra.

Teď vás čeká nejprve trochu chození – do tří nalezených bazénků nalijte wyverní jed. Pak nalijte do jedné z vašich postav nápoj histashi a vydejte se s touto přeměněnou postavou na sever do dosud nedostupné místnosti. Nic zvláštního tady nenajdete, jen mezi knihami objevíte (ALT klávesou) páku. Zatáhněte za ni a zjistíte, že jste spustili padací most na jihu! Jelikož přeměna histashi trvá několik hodin, doporučuju se opět vyspat. Mág ať si teď namemoruje veškerá dostupná mrazivá kouzla a tolik kouzel Malovonův děs, kolik může – bude se to SAKRA hodit!

Už jste si dlouho nezabojovali, co :) Tak fajn – jdeme na to. Poté, co vstoupíte do místnosti za padacím mostem (bacha na past na zemi!), sesypou se na vás ifriti v množství větším než nechutném a malý chlapeček bude prosit, abyste mu pomohli. OK, vaše dobré srdce vám stejně nedovolí říci ne. Navíc tam takové možnost snad ani není :) Na ty hajzly ifrity je nejlepší opět sólově jednající mág v podobném ochranném postavení (zrcadlení a kamenná kůže, navíc se SAKRA hodí ochrana před elementy!) a tentokrát všechny kouzla, která mají základ v ledu a zimě. Hodí se také Malavonův děs – ten byste už měli umět … koneckonců – myslím, že zrovna tohle si měl váš mág namemorovat podle mých rad, ne?

Když je po všem, pokecejte s chlapečkem. Něco vám tady nehraje, co? Mě taky ne :) Jako obvykle – nevíte, jak dál? Jděte za Nheerem …

Pokud na vás bude Nheero dělat „Pšššššššš … neruš! Nevidíš, že studuji?“, vyspěte se (a upravte si kouzla u mága na obvyklou sbírku, takovou bandu ifritů už nepotkáte … ale pár mrazivých kouzel si přeci jen nechejte :)) a nakonec se s ním domluvíte. Zjistěte si vše, co ví o knězi jménem Thorasskus (a jeho matce) a máte to. (Pokud tuto volbu – dotaz na kněze – mít nebudete, řekněte Nheerovi o další knihovně ve třetím patře, tam se opět 2-3x vyspěte, aby mohl v klidu studovat, a pak se ho na Thorasska doptáte) Opět je čas na nakopávání hadích prdelí … (CEON kvalifikovaný zoolog :))

Vlezte k Thorasskovi v podobě chlapce a tvrdě mu to dejte sežrat: víte, co za hnusa je on i jeho povedená matinka. Následuje boj, ale je to nuda – s jednou postavou a mágem se soustřeďte na velehada, zbytek ať likviduje jeho hadí poskoky. Za chvíli to ten posera zabalí a vy objevíte, kde nechal tesař díru … totiž kudy se proradný had odplazil. Použijte (ač se to bude zdát bojovníkům vašeho formátu nedůstojné) stejnou cestu a ocitnete se v poslední dosud neodkryté místnosti. Bacha na past na zemi! Prohledejte truhly, vylijte do bazénku poslední dávku jedu a mezi věcmi si všimněte zvláštního medailonu – máte-li v družině paladina, blíží se vaše VELKÉ očekávání! Ale popořadě!

Vyjděte ze skladiště a dojděte si pro toho hada (doslova!) Thorasska do místnosti, kde byli hadi (překvapivě) I když je za něj neskutečně moc expů, je to srágora a nic nevydrží! Hurá! Tím, že padnul Thorasskus, se vám (zdánlivě! A jak známo, zdání klame!) otevřela cesta na Vražedná pole (Fields of Slaughter) a poté do Severed Hand! Ještě než se tam ale vydáte, doporučuji vám udělat si procházku do Kuldaharu. Máte-li s sebou paladina, není o čem diskutovat, nemáte-li, dojděte tam také, ty expy se budou hodit. Ale pozor! Čeká vás boj, proti kterému byl strážce Chahopek v džungli Chultu jemné bylinkové máslo!

Dračí oko – třetí patro

Opět klasika – prolezte, co se dá. Záhy narazíte na pár podivností – hydraulické dveře, kde to páchne wyverním jedem, další dveře, které nejdou otevřít, podivnou kruhovou místnost, chráněnou čepelemi, uprostřed které stojí golem a hlídá nějaké věci na zemi, uprostřed objevíte místnost, kde se lidem se sklonem ošklivit si plazy udělá určitě nevolno, a na severu objevíte podivnou nádržku s čistou vodou. Nejprve zlikvidujte všude se potulující formy yuan-ti, golema, hady a nemrtvé. Poté obejděte místnost, kde stál golem, zespodu, a seberte (bacha na past!) ze země meč. Vida! Mandal bude mít radost, našli jste jeho majetek, na kterém tak lpí! (morální apel hry – není dobré lpět příliš na majetku – pokud nenajdete hodné dobrodruhy, nebudete moci ani v klidu umřít :))

V místnosti s hady je spousta dveří, se kterými jaksi nehnete. Jižním směrem se nachází zvednutý padací most a krátká chodba vlevo ústí do podivné místnosti, kde se sice dozvíte o tom, že s patřičným vybavením ji můžete otevřít, leč netušíte, o jaké vybavení se jedná, že … A to nemluvím o tom, že v okamžiku, kdy se vydáte na průzkum té krátké chodby, vyrojí se spousta (opakuji: SPOUSTA!) zeleného slizu! Tady se opravdu vyplatí jít na průzkum s mágem, který má na sobě vylepšenou neviditelnost, zrcadlení a kamennou kůži (máte-li hru bez patche, stačí jen ta vylepšená neviditelnost, ale je to nízké a nesportovní, to kouzlo je vážně nechutně silné :)) a poté, co se slizáci vyrojí a na mága sesypou, začne kouzlit jako na běžícím pásu firebally a nebo (lépe!) sluneční žár – to slizáky naučí! Každopádně nakonec je všude … ehm … mrtvé ticho (CEON – starý taškář) a vy se můžete v klidu věnovat průzkumu kruhového nesmyslu. Pochopitelně se zlodějem, který má „zapnutý“ průzkum :) Velmi brzy odhalíte skryté táhlo, které vám otevře cestu dál.

V další části narazíte postupně na dvě místnosti s knihami, bednami a bazénky s čerstvou vodou, na spoustu otravných nemrtvých a na jednom místě na S mapy (vedle knihovny) na past na zemi. Když ji odstraníte, otevřou se dvoje tajné dveře – zjevivšího se nemrtváka a golema vyprovoďte do Abyssu a máte před sebou poslední místnost (tedy – kromě jižní části za padacím mostem) – jenže brzy zjistíte, že pod klenbou neprojdete. Sseth je prostě pacholek, má to zmáknuté a kryté.

Dračí oko – druhé patro

Nejprve se vydejte s jednou postavou (ideální je zloděj ve stínu) doprava a pak dlouhou úzkou chodbou dolů. Pozor – za chvíli se za vámi vyvalí koule jako ve starém dobrém Indiana Jonesovi (nenašel jsem nikdy past na zemi), takže zdrhejte dolů, dokud nenarazíte na truhlu. Přikrčte se u stěny, koule profrčí mimo. V tuhle je pár drobností, důležité je nalezené mrtvé tělo Mandala šedého. Vraťte se s novinkou k Nheerovi a dozvíte se, že je třeba pokračovat v pátrání – minimálně proto, abyste nalezli Mandalův meč, bez kterého nemůže (Mandal) zemřít. Fajn, aspoň víte, co hledat.

Projděte celé patro – vlevo narazíte na Nathaniela, ale všechno kolem je nějaké divné – při loučení mluví o hněvu přírody, ceny má žebrácké a vůbec – jak se sakra dostal v klidu a bez boje do druhého patra? Máte-li v partě paladina, záhy zjistíte o co jde. Nemáte-li, skočte si do Kuldaharu – na kraji vesnice (vpravo) potkáte všechny zachráněné – včetně Nathaniela. Pokecejte s ním a vraťte se zpátky do jeskyně. BTW – pokecjte se všemi, kteří ve vesnici zbyli, minimálně Gerbash se vám odmění za záchranu několika věcmi. A starý Conlan má pořád sympatické ceny pro hrdiny, jako jste vy :)

Po návratu z Kuldaharu pokecejte s Nathanielem a zjistěte konečně, o co tady jde. Zabijte ho, odměnou vám budiž o něco čistší vzduch a nějaké ty expy. S cestou do Kuldaharu můžete taky počkat až poté, co vyčistíte Dračí oko celé – stejně tam budete mít cestu. Dokončete průzkum patra – vlevo dole narazíte na laboratoř, ve které je slušně zásobená knihovna a alchymistická dílna – zatím ovšem bez užitku. Sebere nicméně manuál majitele a vše, co se vám líbí, a dokončete průzkum patra. Pozor na past před vstupem do patra třetího! Na mapě budete mít jedno tmavé místo – klid, odkryjete jej později!

Dračí oko – první patro

Jdeme na to – projděte postupně celé (dostupné) patro: vrchní částí se dostanete k mostu (seberte z něj provaz) a posléze k bráně s kývajícími se čepelemi (dál zatím nechoďte) a prozkoumejte také levou dolní část mapy – narazíte (vyjma hnusáků, ale s tím jste snad počítali) na nějaké bedny (pasti!) a opuštěné hnízdo. Taky se na vás sesype spousta otravných létavců, po kterých sice ani pes neštěkne, ale vy po nich pěkně seberete a uschováte 4 wyverní ocasy! Budou se hodit! Objevíte také vchod do jeskyně (ten zatím také nechte být). V celém Dračím oku budete necházet provazy (celkem 4) – nezahazovat, budete je SAKRA potřebovat!

Teď máte několik možností, kudy dál: po cestě jste sejmuli spoustu yuan-ti zlodějů, většina z nich u sebe měla lektvar útočiště. Buď dáte každému z družiny lektvar a po vypití projdete mezi čepelemi, nebo dejte lektvar jen zloději, schovejte jej do stínu a projděte kymácející se branou dozadu (stále ve stínu!) Narazíte na místnost se sochou a značně nezdravým počtem hajzlů. Vlevo je za kamenem páka, kterou vypnete kývající se čepele. Následuje bitva s těmi hajzly. Je jich požehnaně, takže opatrně! Až máte místnost vyčištěnou, seberte věci (a hlavně minimálně 5 ohnivých achátů – ty seberte i v případě, že už máte peněz dost nebo nemáte místo, budete je potřebovat! Kdy? Za chvilku :))

Jistě jste si všimli, že kolem sochy je několik hořících košů. Je jich (jaké překvapení :)) pět. Do každého vložte po jednom šutru a voila! Cesta dál je otevřena! Ještě než půjdete dál, čeká vás ale nějaká práce na tomto patře. Doporučuji se vyspat a kouzelník/sorcerer ať si naučí co nejvíc plošných kouzel (ideální je sluneční žár spolu s featem duch ohně a featy průraznost kouzel … neříkal jsem to už někdy? :))

Vraťte se branou (která se už nehoupe) a jděte dolů. Až se kolem přestane vše hýbat, klepněte na bránu a pokecejte s tajemným vězněm. Poví vám o otevírání brány z mučírny a o poplachu. Nespustit alarm se mi nikdy nepodařilo, při otvírání dveří jsem se málem zbláznil – otevírací „kurzor“ je na horním mučicím stole a je lehce k přehlédnutí – na jednom místě (kraj stolu) se vám na okamžik změní kurzor z otazníku na dvě šipky – to je ono!

Po otevření dveří a eliminaci zjevivších se hnusů vlezte dovnitř. Všichni vězni se celkem chovají normálně, až na dva – jeden z nich je tajmený Nheero Futhma (jediný má jméno, pokecejte s ním o všem možném i nemožném a slibte mu, že poohlédnete po Mandalovi a pokuste se mu pomoci dokončit jeho záměr – přeměnu v histashi), další z vězňů je neskutečný hajzl. Poznáte ho lehce – přesune se do spodní kobky (k trolovi, který je jeho poskok) a začne kouzlit jako o život veškerá posilovací kouzla (pokud ne, nechejte jej chvíli vyspat – odpočine si a pak začne! Pro rozlišení – jediný je v červeném!) Když na něj promluvíte ještě před koncem kouzel, je drzý a arogantní. Jakmile na sebe zakouzlí vylepšenou neviditelnost, zaútočí na vás! Jelikož bez patche je vylepšená neviditelnost nechutně silné kouzlo (díky bugu vás NIKDO nevidí – tedy kromě “true seeing” potvor atd) a i když kouzlíte, útočíte atd – jste STÁLE NEVIDITELNÍ a nikdo na vás nemůže útočit! Patch tohle naštěstí odstranil, ale já s tímhle hajzlem vždycky bojoval ještě před aplikací patche a je to vážně svinstvo. Nakonec jsem to vyřešil jednoduše: celou partu jsem odeslal z dohledu a k mágovi šel jen s kouzelníkem/sorcererem. Na sobě jsem měl pochopitelně kamennou kůži, zrcadlení a byl jsem urychlen. V okamžiku, kdy mě hajzl napadnul, jsem začal jako blázen kouzlit plošná kouzla – hnusák má na sobě sice ochranu před elementy, ale 6-7x sluneční žár a 6-7 ohnivých koulí neustál ani on :) Proč je třeba jej eliminovat? Jednak na vás zaútočí, druhak má u sebe pár zajímavých věcí (zejména pak kouzlo Malavonův děs!). No a expy taky nejsou nejhorší, že :)

Když je po všem, vyspěte se, ujistěte se, že jste se od Nheera dozvěděli vše, co vám mohl říci, jděte k (nyní otevřené) soše a sestupte do druhého patra.