Šengarnský brod

Řeka

Poté, co se šéfork Torak vykecá, pobijte první várku jeho poskoků. Postupujte dále a na S po vytlučení orků si prmluvte se zjevivším se druidem Derethem. Oznamte mu, že jeho dům je čistý a orkůprostý (expy) a slibte mu, že se poohlédnete po jeho ženě. Za odměnu vám otevře cestu dál. Jděte naznačenou cestou a zničte vše, co smrdí orky, až narazíte v lese na Sabrinu. Nabídněte jí doprovod (expy) a pak si s oběma zajděte pokecat (další expy, zbraň + možnost nákupů/léčení) Nakonec se probojujte (po občasném deja-vu v podobě Toraka) až na sever mapy a připravte se na vstup do další lokace. Vyplatí se mít partu vyspanou.

Vesnice a Torakův tábor

Přežijte úvodní boj a pokecejte s Emmou (a pochopitelně jí slibte pomoc :)) O kousek dál pokecejte s Kaitlin (a také ji slibte pomoc – prostě charita na cestách :)) Se zlodějem schovaným ve stínu (nebo – nemáte-li zloděje – použijte elixír ze zbořeniště) projděte do tábora a v levé části si otevřete bránu. Branou vlezte do další části mapy a pobíjejte orky tak dlouho, až se dozvíte, že jste zachránili vesničany :) Teď je ta správná chvíle na to konečně vysvětlit Torakovi, že jeho čas ve Forgotten Realms se chýlí ke konci :) Až s ním skoncujete, sdělte obě radostné noviny Kaitlin a vytlučte z ní informace o zamýšlené přehradě. U strejdy vedle můžete nakupovat. Ještě než půjdete dále, proleze jeskyni za Torakovým táborem a po eliminaci všeho živého (i neživého) seberte a vraťte Emmě její meč (odmítnete-li odměnu, dostanete expy navíc a meč nádavkem!) Teď už je čas vyrazit dál.

Průsmyk

Nic, co by stálo za řeč. Prostě to tam vybijte :)

Přehrada

Čeká vás několik tuhých bojů. Po eliminaci nepřátel zničte dva podpůrné sloupy, které drží přehradu (ten druhý se dá zničit jen střelnými zbraněmi a kouzly!!!) a třetí rozeberte. Tím zničíte přehradu a zároveň si opravíte most na cestu dál. Doporučuji SAVE a pořádně se vyspat!

Most

Jste časově omezeni – most je možno zachránit! Prostě brutálně vytlučte celé předmostí, Xuki a její nabídky odkažte do patřičných mezí a zabijte ji i dva obry dřív, než most stačí zničit! Po eliminaci posledního nepřítele se dozvíte, že jste zachránili most :)

Zpět v Targu

Ulbrekovi oznamte splnění úkolu (a hned přijměte další), u Saforda si vyzvedněte žold, prodejte co nepotřebujete, kupte co potřebujete a vydejte se ke skřetí pevnosti.

Targos – přístav a jeskyně pod skladištěm

 

 AR1000

 

Popisky přístavu v Targosu:

  1. startovní pozice na lodi Hnuská děvka
  2. vojáci Reig Rudovod a Poctivý Jon
  3. přístavní skladiště (uvnitř se skrývá správce přístavu)
  4. přístavní skladiště (uvnitř se nachází vstup do jeskyní pod přístavem)
  5. Jorun Tichá voda
  6. dům Joruna Tiché vody (uvnitř je zapastěná truhla)
  7. hospoda U Slanýho psa
  8. dům Firthy Kerdos, Hedronovo matky
  9. maják (zamčeno)
  10. prázdný dům
  11. schodiště do městské čtvrti Targosu

 

Po vylodění prokecněte Hedrona o všem, co jde, a připravte si formaci. Promluvte si postupně se všemi, co jsou v lokaci, pobijte skřety a prolezte baráky: v Jorunově domku si vyberte věci ze zapastěné truhly, zachraňte Hedronovu matku před skřety (pokecejte s ní a snažte se přitom v domku nic neukrást - odměnu si vyžádejte od Hedrona ), v dalším domku pobijte skřety. Reigovi u mola (2) slibte, že mu dodáte lektvar na vyléčení ruky (najdete ho ve skladišti č. 3) – když s Reigem pokecá postava se slušnými komunikačními dovednostmi, dá se vykecat nejen zbraň, ale i zbroj a to i z mrtvého na zemi! Navíc je dobré pokecat s Reighem s postavou, která má léčitelské schopnosti – paladin, druid či kněz. Budete ho moci doléčit (ovšem elixír mu pak doneste taky!) a dostanete tak zkušenost navíc!

Trpaslík Jorun Tichá voda (5) je zdejší stavitel lodí, ale v tuhle chvíli i váš mocný spojenec. Pokud by goblini v přístavu byli nad vaše síly, lze je postupně lákat právě k Jorunovi, který už se o ně sám postará. Pokud navíc s Jorunem promluví trpasličí charakter, bude mnohem sdílnější a v podstatě vám odkáže svou výbavu z mladších dobrodružných let. Najdete jí v truhle v jeho domku (6), ale pozor, truhla obsahuje past!

Ve skladišti (3) prokecněte správce doků a proberte – po eliminaci zjevivších se skřetů – všechny truhly. Sudy se dají rozbíjet! Rozbitné poznáte podle toho, že při pauznuté hře svítí! (Poznámka: rozbitné sudy poznáte vesměs i tak, že když na ně najedete kurzorem myši, zobrazí se pod nimi žlutý kroužek.) Jeden z elixírů odneste Reigovi u mola, mrtvou kočku, kterou jste našli v jednom z normálních sudů, doneste později Hedronově matce (8) Kočku poté ještě nevyhazujte, bude se hodit :)) Z lodi vedle majáku (9) seberte flašku vína.

 

Jeskyně pod skladištěm

 

Jeskyně pod skladištěm v přístavu

 

Popisky jeskyně pod skladištěm:

  1. vstup z/do skladiště v přístavu
  2. hlídka goblinů
  3. hlídka goblinů (velitel goblinů má u sebe zničený teleportační svitek)

 

Teď vlezte (po ukecání hlídky) do posledního domu – skladu na SV (4) – u mola. Pobijte skřety, seberte, co jde a vlezte do podzemí. Killněte skřety i s šéfem a seberte svitek. Až bude přístav bez skřetů (po vyčištění jeskyně se objeví hláška), zajděte postupně za Hedronem a jeho matkou (dá vám pár rad) a nakonec vlezte do hospody (7). Prokecněte všechny, hlavně s Guthewulfem – pošlete k němu na pokec postavu s vysokou Con (Con 14 a menší se nechytá!), ožerte ho … a vyhrejte tím sázku o Amulet vlka (dobrý leda na prodej, ale každá zlatka dobrá). Nakonec kupte (nebo – a to bude myslím lepší :) - Guthewulfa oberte!) láhev breughu – brajglu! Bude se vám hodit!

V přístavu vás už nic nečeká, a pokud jste pokecali i s tlupou Železného obojku (Iron collar) v hospodě a získali informaci o dalších dvou členech (Kolumn a Phaen), jděte nahoru do města.

Skřetí pevnost

Skřetí pevnost – venkovní část

Pořádně pokecejte s Ennelií, vylečte ji, slibte jí, že se poohlídnete po Brastonovi a připravte se (překvapení!) na tuhé boje. V oblasti jsou celkem 3 válečné bubny (zničit, navíc dokud nezabijete jejich obsluhu, bude tlučením na ně přivolávat v určitých intervalech další a další vrrčí jezdce do vašich řad), 3 mosty (všechny zapastěné!) a všemu tomu velí orčí šaman Trugnuk. Z jeho tuhnoucí mrtvoly seberte klíč ke vchodu do jeskyní dole na jihu. Sejměte hlídku u dveří, obry za dveřmi a vstupte.

Skřetí pevnost – jeskyně, 1. patro

Asi vás nepřekvapí, když vám povím, že vás zde čeká spousta tuhých bojů :) Jděte nejprve na jih a postupně vytlučte 3 tábory hnusáků (ten první je nejtužší!) V jedné části jeskyně pokecejte s Pondmukem a slibte mu jídlo. O kousek dál narazíte na pavouky a jejich královnu. Seberte jejich těla (včetně královny!) a předejte je labužníkovi Pondmukovi. Odměnou vám budiž expy a heslo. Chcete-li si zabojovat, domluvte se s Pondmukem, aby vás při odpočinku pohlídal :) Půjdete-li dál přes pavouky, heslo nepotřebujete. Pozor na wardrum – válečný buben! Každopádně se nakonec octnete u Yuqoga – vyplatí se přijmout jeho quest. Máte-li vše hotovo, vstupte (bacha na past u vchodu!) do další části.

Skřetí pevnost – jeskyně, 2. patro

Vydejte se doleva – přes několik partiček hnusáků se probojujte až ke Krunturovi. Po cestě narazíte na šéforka Plánovače, který má u sebe podivný šutr. Uschovat! Před ním stojí hlídka, která po vás chce heslo. To zní „Xvim“ a dal vám jej Yuqog. Po rozhovoru s Krunturem doporučuji zatnout zuby a chvíli si hrát na poslíčka … Nakonec ale předáte Yuqogovi zprávu … a pak ho killněte – je to koneckonců člen Legie a vůbec hnusák! Krátký proces pak udělejte i s jeho poskoky před Krunturem a posléze i se samotným Krunturem a jeho bandou – hájíte přece zájmy dobra, lidí a Desetiměstí! Krunturovy chrániče se mi ovšem nikdy nepodařilo získat celé – i krádeží získáte pouze rozbitý pár.

Projděte zbytek jeskyně (bacha na wardrum – válečný buben!) a z dalšího orčího chiefa seberte další šutr! Máte teď oba, takže můžete projít chodbou na severu do pevnosti! (tip na vymlácení celé jeskyně bez prolití vlastní krve – vlezte do ohrady s domácím zvířectvem, jednou postavou nalákejte vše nepřátelské k sobě a v ohradě se s partou zavřete – nepřátelé si neotveřou, takže je v klidu sejmete na dálku. By AKRIJ)

Skřetí pevnost – nádvoří

Na nádvoří pevnosti vás vyjma několika sudů a beden a kvanta hnusáků nic zvláštního nečeká. Než ale vstoupíte dovnitř, vyspěte se.

Skřetí pevnost – finále

Nejdřív se pořádně rozhlédněte – tedy nejdřív sejměte dva obry a tuhého starého orka. Poté se podívejte na animaci – hovor mezi Guthmou a Sherincal – a pak se vydejte na průzkum. Čeká vás několik (nepříliš) tuhých soubojů, Guthma sám není nic moc, asi nejtužší je místnost vzadu, kde je několik skřetích šamanů a kouzelníků. Až prošmejdíte celou budovu (pozor na pasti – nejen na zemi, ale i na truhlách a stolech!), vydejte se do pravé dolní části mapy – narazíte na vězení a po eliminaci žalářníka jako poslední věc otevřete vězení, osvoboďte Brastona a vyveďte ho ven. Dojděte k Ennelii, popovídejte si s oběma zachráněnými a máte padla – vraťte se zpět k Ulbrekovi do Targu.

Targos – naposledy

Jako obvykle – prodejte, co se dá, dokupte eventuelně ještě to, co jste nekoupili, zásobte se střelivem, nahlaste Ulbrekovi splnění úkolu, vyzvedněte si u Saforda poslední žold a máte-li vše hotovo, promluvte si s Osvaldem. Nezapomeňte na prorocká slova věštce Valina – do Targu se po odletu už nevrátíte!