Prolog
- Podrobnosti
- Napsal Elemir
- Kategorie: Prolog
- Zobrazení: 819
Vítejte v CEONově úžasném návodu na IWD 2
Nejprve několik obecných věcí:
- Dex – obratnost, Str – síla, Con – odolnost, Int – inteligence, Wis – moudrost, Char – charisma.
- Skills/Feats – dovednosti/odbornosti.
- fighter – bojovník, barbarian – barbar, cleric – kněz, ranger – hraničář, thief – zloděj, monk – mnich, sorcerer – zaklínač – mám zažitou anglickou terminologii, sorry :)
- bedny, vchody atd. si zvýrazníte pomocí klávesy ALT!
- určitě se hodí 1 – 2 čističi dopředu (fighter, barbarian, ranger nebo paladin)
- hrajete-li s celou partou, stačí (bez ohledu na tip ve hře) mít na komunikaci s okolím jednu postavu (sorcerer, mág či bard), která bude mít vysoké komunikační skilly, tj. u ostatních můžete potlačit Char.
- URČITĚ si užijete clerica nebo druida – hlavně jako léčitele a posilovače
- máte-li barda či sorcerera, určitě si pořádně rozmyslete kouzla, která si vyberete!
- u zloděje neprohloupíte, dáte-li mu feat do ovládání malých mečů a dýk a vezmete-li si feat Weapon finesse (Zručné ovládání zbraní) – k hodu na útok se vám počítá Dex bonus, ne Str!
- máte-li na sobě róbu/brnění, které vám přidává +2 k odchylkovému bonusu a k tomu Amulet ochrany +1 (mj. +1 k odchylkovému bonusu), tyto dva bonusy se NESČÍTAJÍ! Počítá se vždy ten vyšší! Stejně tak dávejte pozor na brnění (zvlášť střední a těžké), které výrazně snižuje Dex bonus k OČ!
- nezapomeňte, že spousta potvor je imunních na různé druhy zranění!
- u fighterů můžete klidně potlačit i inteligenci – i při Int 4 dostanete 1 bod do skillů a jelikož je to fighter, stejně skilly nepotřebuje :) Není-li to tedy leader! Klidně raději posilte Wis na úkor Int – od výše Wis se totiž odvíjí váš hod na vůli (will save)!
- Neplánujete-li fightera jako střelce, ale jako mlátičku v heavy armoru (těžká zbroj) do první linie, nechejte Dex MAX na 13 (kvůli featu Uhýbání, který přidá 1 bod k OČ), jelikož heavy armor většinou ruší Dex bonus k OČ!
- Pro každé povolání je důležitá jiná vlastnost – u fighterů – mlátiček je to Str a Con, u střelců, zlodějů a rangerů (zvláště u rangerů s uměním boje dvěma zbraněmi) je to navíc Dex. Pro bardy a sorcerery je MAX důležité Char (počítá se podle něj úroveň kouzel – na rozdíl od mágů, kde se totéž počítá podle Int, a clericů/druidů a rangerů/paladinů, pro které je prvotní Wis). Int je důležitá pro postavy, které potřebují skilly (zloděj, mág, sorc, bard, druid), na Char závisí i schopnost paladinů a kněží odvracet nemrtvé …
- Má-li na sobě mág/sorcerer těžké brnění nebo štít, má DOST velkou pravděpodobnost, že mu jeho kouzlo selže – a totéž platí pro bardy!
IWD jsem dojel se skupinou ve složení half-orc barbar(ka), trpaslík fighter (štítový), Lathanderova humanka clerička, lehkonohý půlčík zloděj, drowí ranger a lidská sorcererka (main char) S druhou partou (bard, mage a druid místo sorcerera, rangera a clerica) jsem na začátku 6 kapitoly a se svou partou č. 3 (human sorcerer jako main, half-orčice fighterka, drowí kněžka – Tempova a tiefling – zlodějka) už jsem to dojel taky! S družinou aasimarové paladin a monk, zloděj thiefling, drowí mág, člověk sorcerer a trpasličí klerik (pochopitelně Tempův) to už mám taky za sebou a s dvojcí sorcerer (člověk) a fighter/thief (člověk) jsem taky skončil, s dvojicí human f/t a human sorc jsem u Malavona a se svým ultra solo monkem (aasimar) jsem v Dračím oku.
Poznámka: původní CEONův návod neobsahuje mapky, ty jsem do něj přidal až dodatečně a jako zdroj popisků mi posloužilo Icewind Dale II Walkthrough ze stránek GameBanshee. Díky tomu jsem návod mírně modifikoval a jednotlivé body mapek jsem pro lepší přehlednost uvedl i v samotném textu návodu. Místy mi to ovšem nedalo a některé původní informace v textu jsem musel upravit nebo doplnit. Menší problém nastal akorát u volby jazyka, protože CEON často kombinoval původní anglickou terminologii s češtinou. V dnešní době je to vlastně o to složitější, že IWD 2 u nás vyšla v roce 2002 v kompletní české lokalizaci od CD Projektu, ale tuhle verzi dnes asi stěží seženete. Podobně je to i se samostatnou češtinou. Použitý mix jsem proto zachoval, ale pokud jde o popisky map, v nich se držím spíše české verze hry.
- Podrobnosti
- Napsal Elemir
- Kategorie: Prolog
- Zobrazení: 922
Targos – město
Popisky městské části Targosu:
- schodiště do přístavu
- hospoda Weeping Widow
- Gallaway Trading Depot
- dům Lorda Ulbreca Dinnsmorea
- dům Koluhma
- Targos Pavilion
- dům Phaeny
- Oswald Fiddlebender
- vstup na palisády
Tady moc na výběr není – projděte celé „město“, na dvou místech seberte ze stojanu zbraně (každá zlatka dobrá), v rozbořeném domě seberte na zemi „poklad“ a když máte vše venku odkryto, promluvte s místními – Osvaldem (známý z IWD1) a Lumbarem (slibte mu pomoc) V domě vlevo nahoře prokecněte Kolumna (hlavně se pobavte o důvodech, které ho vedly k opuštění hostince) a v domě vedle Osvalda vás čeká první tužší souboj – Phaen se sice nejdřív kroutí, ale pak „přizná barvu“ a na vás bude přichystat mu řádnou odplatu. Z věcí, které po něm zbudou se bude radovat hlavně váš kouzelník :)
Taď je čas na prohlídku Tempova „chrámu“. Prokecněte všechny, Garrandovi slibte doručit v pořádku dopis kpt. Mariňákovi … a promluvte si hned s představeným chrámu Denhamem… poté, když zjistíte, co je Garrand zač, si s ním promluvte znovu :) Na jedné z postelí leží Valin a je úplně mimo … Buď z jeho nesmyslného mumlání pochytíte, o co jde, a nebo ho oberte se svým zlodějem – každopádně Valin je ten, kvůli kterému jste si obstarali láhev breughu – brajglu od Guthwulfa. Vyslechněte vzpamatovavšího se Valina a přijměte jeho díky. V chrámu jste skončili (máte-li dostatečnou trpělivost, vyplatí se obrat Denhama a vedle stojícího bojovníka – kvůli prachům a kouzlům na prodej, ale počítejte s několikanásobným loadováním …).
Na závěr vám ještě zbývá Gallavayovo obchodní centrum – nakupte, co potřebujete, a hlavně oberte pohůnka vpravo – má u sebe MOC pěkný medailon!
Teď se vypravte do hospody. Prokecněte POŘÁDNĚ hostinského a získejte od něj klíč od pokoje, kde straší, a flašku. Tu ihned identifikujte (expy) a pak si počkejte na večer a pokecejte s duchem v pokoji. Promluvte si opět s hostinským – dá vám tip na kořalečníka v přístavu, který by mohl vědět o manželovi strádajícího ducha nějaké bližší informace. Máte-li slušné komunikativní skilly, dojděte si za Koluhmem pokecat o láhvi – odměnou vám budiž expy a Koluhm s dlouhým nosem :) Něž se vrátíte do přístavu, zajděte na radnici za starostou města Ulbrekem, povězte mu o událostech v přístavu a vůbec pokecejte o všem možném. Ulbrek je ale nuda, jeho žena Elytharra je mnohem důležitější (Ulbreka ovšem nezapomeňte obrat! Jeden z mála ve hře, u kterého se to vyplatí!) S Elytharrou pokecejte o všem možném (hlavně ji informujte o Phaenově zradě a o Veiře – duchovi z hospody a o flašce, kterou jste získali! Také ji povězte o vizích, které měl Valin a o tom, že jste ho zachránili) a můžete u ní nakoupit svitky a pár VELICE zajímavých předmětů.
Teď už zbývá jen dořešit kvílejícího ducha – zajděte do přístavu a od výčepního vykecejte kus dřeva z lodi, na které utonul Veiřin manžel. S ním se vraťte do města, duchovi sdělte nové informace a ještě než nalezne klid, ho požádejte o slzu. Potěšte hospodského informací o tom, že duch již nikdy více kvílet nebude (a případně z něj vyrazte nějaké prachy navíc) a s láhví plnou slz zajděte za Elytharrou – vyplatí se jí láhev prodat (dýka není nic moc) a je možné Elytharru ukecat, aby trochu přitlačila a zaplatila víc. Ve městě jste skončili. Než ale vyrazíte na palisádu, ujistěte se, že máte v báglu obyčejné kladivo – bude se hodit!
- Podrobnosti
- Napsal Elemir
- Kategorie: Prolog
- Zobrazení: 810
Targos – palisády
Nejprve vás čeká trocha (trocha dost :)) chůze: Caulderovi vlevo dole pomožte s opravou katapultu (kladivo s sebou :)), Nolanovi za velitelstvím dejte flašku vína (a nebo ne – když mu promluvíte do duše o škodlivosti chlastu, získáte lepší expy!), jedné skupince rekrutů zvedněte morálku (postava s řečnickými schopnostmi!), druhé skupince (se sudem) ukažte, jak se bojuje (postava s bojovými dovednostmi!), Tabarda odlákejte od podstavce se štítem (a ten rychle seberte :)), pokecejte si se skupinkou tří dobrodruhů, vedenou Ansonem (a zjistěte, co se stalo s kočkou Hedronovy matky – za tohle info od ní získáte expy navíc!) a nakonec ať váš lučištník (či kušista :)) vyhraje sázku dvou střelců ve střelbě na sud v severní části mapy. Odměnou vám budiž pár gp a luk – nic extra, ale aspoň jste toho moulu odnaučili sázkám! Ovšem vzhledem k věcem příštím si této nové zkušenosti moc neužije :)
Máte-li tohle všechno za sebou (a pokecali jste se všemi, kteří mají jméno), vstupte na velitelství. Saford vás zahltí postupně čtyřmi úkoly. Nejprve pokecejte s Olapem (vytlučte z něj doporučení pro spojku – Rychlého Tomáše, ulehčí vám to pochůzky po městě), zajděte do přístavu za Jorunem a pak ve městě opravte jeřáb. Výsledek sdělte Olapovi a běžte za Safordem. Další úkol je zásobovací: pokecejte se Zálesákem (Isherwood) v levé části palisády a pak zajděte do města do obchodu. Majitelku informujte o nutnosti dodat na palisádu další šípy (nebo dejte Zálesákovi vlastní) a máte to v suchu. Při třetím úkolu je dobré, aby s Kolumnem komunikovala postava s vyšším Lore (pardon – znalostí Mystických věd :)) Pokud skřetí písmo rozluštíte vy, je za to více expů. Posledním úkolem je přimět tlupu Železného obojku (je v hospodě v přístavu) k návratu na hradby. Až se vám to podaří, připravte se na boj.
Poté, co Safordovi oznámíte splnění 4 úkolu, zaútočí na palisádu skřeti. Na vás bude je všechny pobít :) Až se vám to podaří, seberte vše, co se válí na zemi, a dojděte za Safordem. Největší “potížista” je šaman, ale neměli byste mít větší problémy.
Od Saforda zajděte k Ulbrekovi a dostanete ihned (pro dobrotu na žebrotu) další úkol – získat zpět Šengarnský brod. Vyspěte se, prodejte vše, co nepotřebujete, doplňte si střelivo a nakupte vše, co se vám líbí a na co máte peníze. Máte-li vše připraveno, opusťte Targos branou v palisádě a vzhůru do Kapitoly 1!