Vítejte v CEONově úžasném návodu na IWD 2

 

Nejprve několik obecných věcí:

  • Dex – obratnost, Str – síla, Con – odolnost, Int – inteligence, Wis – moudrost, Char – charisma.
  • Skills/Feats – dovednosti/odbornosti.
  • fighter – bojovník, barbarian – barbar, cleric – kněz, ranger – hraničář, thief – zloděj, monk – mnich, sorcerer – zaklínač – mám zažitou anglickou terminologii, sorry :)
  • bedny, vchody atd. si zvýrazníte pomocí klávesy ALT!
  • určitě se hodí 1 – 2 čističi dopředu (fighter, barbarian, ranger nebo paladin)
  • hrajete-li s celou partou, stačí (bez ohledu na tip ve hře) mít na komunikaci s okolím jednu postavu (sorcerer, mág či bard), která bude mít vysoké komunikační skilly, tj. u ostatních můžete potlačit Char.
  • URČITĚ si užijete clerica nebo druida – hlavně jako léčitele a posilovače
  • máte-li barda či sorcerera, určitě si pořádně rozmyslete kouzla, která si vyberete!
  • u zloděje neprohloupíte, dáte-li mu feat do ovládání malých mečů a dýk a vezmete-li si feat Weapon finesse (Zručné ovládání zbraní) – k hodu na útok se vám počítá Dex bonus, ne Str!
  • máte-li na sobě róbu/brnění, které vám přidává +2 k odchylkovému bonusu a k tomu Amulet ochrany +1 (mj. +1 k odchylkovému bonusu), tyto dva bonusy se NESČÍTAJÍ! Počítá se vždy ten vyšší! Stejně tak dávejte pozor na brnění (zvlášť střední a těžké), které výrazně snižuje Dex bonus k OČ!
  • nezapomeňte, že spousta potvor je imunních na různé druhy zranění!
  • u fighterů můžete klidně potlačit i inteligenci – i při Int 4 dostanete 1 bod do skillů a jelikož je to fighter, stejně skilly nepotřebuje :) Není-li to tedy leader! Klidně raději posilte Wis na úkor Int – od výše Wis se totiž odvíjí váš hod na vůli (will save)!
  • Neplánujete-li fightera jako střelce, ale jako mlátičku v heavy armoru (těžká zbroj) do první linie, nechejte Dex MAX na 13 (kvůli featu Uhýbání, který přidá 1 bod k OČ), jelikož heavy armor většinou ruší Dex bonus k OČ!
  • Pro každé povolání je důležitá jiná vlastnost – u fighterů – mlátiček je to Str a Con, u střelců, zlodějů a rangerů (zvláště u rangerů s uměním boje dvěma zbraněmi) je to navíc Dex. Pro bardy a sorcerery je MAX důležité Char (počítá se podle něj úroveň kouzel – na rozdíl od mágů, kde se totéž počítá podle Int, a clericů/druidů a rangerů/paladinů, pro které je prvotní Wis). Int je důležitá pro postavy, které potřebují skilly (zloděj, mág, sorc, bard, druid), na Char závisí i schopnost paladinů a kněží odvracet nemrtvé …
  • Má-li na sobě mág/sorcerer těžké brnění nebo štít, má DOST velkou pravděpodobnost, že mu jeho kouzlo selže – a totéž platí pro bardy!

IWD jsem dojel se skupinou ve složení half-orc barbar(ka), trpaslík fighter (štítový), Lathanderova humanka clerička, lehkonohý půlčík zloděj, drowí ranger a lidská sorcererka (main char) S druhou partou (bard, mage a druid místo sorcerera, rangera a clerica) jsem na začátku 6 kapitoly a se svou partou č. 3 (human sorcerer jako main, half-orčice fighterka, drowí kněžka – Tempova a tiefling – zlodějka) už jsem to dojel taky! S družinou aasimarové paladin a monk, zloděj thiefling, drowí mág, člověk sorcerer a trpasličí klerik (pochopitelně Tempův) to už mám taky za sebou a s dvojcí sorcerer (člověk) a fighter/thief (člověk) jsem taky skončil, s dvojicí human f/t a human sorc jsem u Malavona a se svým ultra solo monkem (aasimar) jsem v Dračím oku.

Poznámka: původní CEONův návod neobsahuje mapky, ty jsem do něj přidal až dodatečně a jako zdroj popisků mi posloužilo Icewind Dale II Walkthrough ze stránek GameBanshee. Díky tomu jsem návod mírně modifikoval a jednotlivé body mapek jsem pro lepší přehlednost uvedl i v samotném textu návodu. Místy mi to ovšem nedalo a některé původní informace v textu jsem musel upravit nebo doplnit. Menší problém nastal akorát u volby jazyka, protože CEON často kombinoval původní anglickou terminologii s češtinou. V dnešní době je to vlastně o to složitější, že IWD 2 u nás vyšla v roce 2002 v kompletní české lokalizaci od CD Projektu, ale tuhle verzi dnes asi stěží seženete. Podobně je to i se samostatnou češtinou. Použitý mix jsem proto zachoval, ale pokud jde o popisky map, v nich se držím spíše české verze hry.

Targos – město

 

Targos - město

 

Popisky městské části Targosu:

  1. schodiště do přístavu
  2. hospoda Weeping Widow
  3. Gallaway Trading Depot
  4. dům Lorda Ulbreca Dinnsmorea
  5. dům Koluhma
  6. Targos Pavilion
  7. dům Phaeny
  8. Oswald Fiddlebender
  9. vstup na palisády

 

Tady moc na výběr není – projděte celé „město“, na dvou místech seberte ze stojanu zbraně (každá zlatka dobrá), v rozbořeném domě seberte na zemi „poklad“ a když máte vše venku odkryto, promluvte s místními – Osvaldem (známý z IWD1) a Lumbarem (slibte mu pomoc) V domě vlevo nahoře prokecněte Kolumna (hlavně se pobavte o důvodech, které ho vedly k opuštění hostince) a v domě vedle Osvalda vás čeká první tužší souboj – Phaen se sice nejdřív kroutí, ale pak „přizná barvu“ a na vás bude přichystat mu řádnou odplatu. Z věcí, které po něm zbudou se bude radovat hlavně váš kouzelník :)

Taď je čas na prohlídku Tempova „chrámu“. Prokecněte všechny, Garrandovi slibte doručit v pořádku dopis kpt. Mariňákovi … a promluvte si hned s představeným chrámu Denhamem… poté, když zjistíte, co je Garrand zač, si s ním promluvte znovu :) Na jedné z postelí leží Valin a je úplně mimo … Buď z jeho nesmyslného mumlání pochytíte, o co jde, a nebo ho oberte se svým zlodějem – každopádně Valin je ten, kvůli kterému jste si obstarali láhev breughu – brajglu od Guthwulfa. Vyslechněte vzpamatovavšího se Valina a přijměte jeho díky. V chrámu jste skončili (máte-li dostatečnou trpělivost, vyplatí se obrat Denhama a vedle stojícího bojovníka – kvůli prachům a kouzlům na prodej, ale počítejte s několikanásobným loadováním …).

Na závěr vám ještě zbývá Gallavayovo obchodní centrum – nakupte, co potřebujete, a hlavně oberte pohůnka vpravo – má u sebe MOC pěkný medailon!

Teď se vypravte do hospody. Prokecněte POŘÁDNĚ hostinského a získejte od něj klíč od pokoje, kde straší, a flašku. Tu ihned identifikujte (expy) a pak si počkejte na večer a pokecejte s duchem v pokoji. Promluvte si opět s hostinským – dá vám tip na kořalečníka v přístavu, který by mohl vědět o manželovi strádajícího ducha nějaké bližší informace. Máte-li slušné komunikativní skilly, dojděte si za Koluhmem pokecat o láhvi – odměnou vám budiž expy a Koluhm s dlouhým nosem :) Něž se vrátíte do přístavu, zajděte na radnici za starostou města Ulbrekem, povězte mu o událostech v přístavu a vůbec pokecejte o všem možném. Ulbrek je ale nuda, jeho žena Elytharra je mnohem důležitější (Ulbreka ovšem nezapomeňte obrat! Jeden z mála ve hře, u kterého se to vyplatí!) S Elytharrou pokecejte o všem možném (hlavně ji informujte o Phaenově zradě a o Veiře – duchovi z hospody a o flašce, kterou jste získali! Také ji povězte o vizích, které měl Valin a o tom, že jste ho zachránili) a můžete u ní nakoupit svitky a pár VELICE zajímavých předmětů.

Teď už zbývá jen dořešit kvílejícího ducha – zajděte do přístavu a od výčepního vykecejte kus dřeva z lodi, na které utonul Veiřin manžel. S ním se vraťte do města, duchovi sdělte nové informace a ještě než nalezne klid, ho požádejte o slzu. Potěšte hospodského informací o tom, že duch již nikdy více kvílet nebude (a případně z něj vyrazte nějaké prachy navíc) a s láhví plnou slz zajděte za Elytharrou – vyplatí se jí láhev prodat (dýka není nic moc) a je možné Elytharru ukecat, aby trochu přitlačila a zaplatila víc. Ve městě jste skončili. Než ale vyrazíte na palisádu, ujistěte se, že máte v báglu obyčejné kladivo – bude se hodit!

Targos – palisády

Nejprve vás čeká trocha (trocha dost :)) chůze: Caulderovi vlevo dole pomožte s opravou katapultu (kladivo s sebou :)), Nolanovi za velitelstvím dejte flašku vína (a nebo ne – když mu promluvíte do duše o škodlivosti chlastu, získáte lepší expy!), jedné skupince rekrutů zvedněte morálku (postava s řečnickými schopnostmi!), druhé skupince (se sudem) ukažte, jak se bojuje (postava s bojovými dovednostmi!), Tabarda odlákejte od podstavce se štítem (a ten rychle seberte :)), pokecejte si se skupinkou tří dobrodruhů, vedenou Ansonem (a zjistěte, co se stalo s kočkou Hedronovy matky – za tohle info od ní získáte expy navíc!) a nakonec ať váš lučištník (či kušista :)) vyhraje sázku dvou střelců ve střelbě na sud v severní části mapy. Odměnou vám budiž pár gp a luk – nic extra, ale aspoň jste toho moulu odnaučili sázkám! Ovšem vzhledem k věcem příštím si této nové zkušenosti moc neužije :)

Máte-li tohle všechno za sebou (a pokecali jste se všemi, kteří mají jméno), vstupte na velitelství. Saford vás zahltí postupně čtyřmi úkoly. Nejprve pokecejte s Olapem (vytlučte z něj doporučení pro spojku – Rychlého Tomáše, ulehčí vám to pochůzky po městě), zajděte do přístavu za Jorunem a pak ve městě opravte jeřáb. Výsledek sdělte Olapovi a běžte za Safordem. Další úkol je zásobovací: pokecejte se Zálesákem (Isherwood) v levé části palisády a pak zajděte do města do obchodu. Majitelku informujte o nutnosti dodat na palisádu další šípy (nebo dejte Zálesákovi vlastní) a máte to v suchu. Při třetím úkolu je dobré, aby s Kolumnem komunikovala postava s vyšším Lore (pardon – znalostí Mystických věd :)) Pokud skřetí písmo rozluštíte vy, je za to více expů. Posledním úkolem je přimět tlupu Železného obojku (je v hospodě v přístavu) k návratu na hradby. Až se vám to podaří, připravte se na boj.

Poté, co Safordovi oznámíte splnění 4 úkolu, zaútočí na palisádu skřeti. Na vás bude je všechny pobít :) Až se vám to podaří, seberte vše, co se válí na zemi, a dojděte za Safordem. Největší “potížista” je šaman, ale neměli byste mít větší problémy.

Od Saforda zajděte k Ulbrekovi a dostanete ihned (pro dobrotu na žebrotu) další úkol – získat zpět Šengarnský brod. Vyspěte se, prodejte vše, co nepotřebujete, doplňte si střelivo a nakupte vše, co se vám líbí a na co máte peníze. Máte-li vše připraveno, opusťte Targos branou v palisádě a vzhůru do Kapitoly 1!