Vítejte v CEONově úžasném návodu na IWD 2
Nejprve několik obecných věcí:
- Dex – obratnost, Str – síla, Con – odolnost, Int – inteligence, Wis – moudrost, Char – charisma.
- Skills/Feats – dovednosti/odbornosti.
- fighter – bojovník, barbarian – barbar, cleric – kněz, ranger – hraničář, thief – zloděj, monk – mnich, sorcerer – zaklínač – mám zažitou anglickou terminologii, sorry :)
- bedny, vchody atd. si zvýrazníte pomocí klávesy ALT!
- určitě se hodí 1 – 2 čističi dopředu (fighter, barbarian, ranger nebo paladin)
- hrajete-li s celou partou, stačí (bez ohledu na tip ve hře) mít na komunikaci s okolím jednu postavu (sorcerer, mág či bard), která bude mít vysoké komunikační skilly, tj. u ostatních můžete potlačit Char.
- URČITĚ si užijete clerica nebo druida – hlavně jako léčitele a posilovače
- máte-li barda či sorcerera, určitě si pořádně rozmyslete kouzla, která si vyberete!
- u zloděje neprohloupíte, dáte-li mu feat do ovládání malých mečů a dýk a vezmete-li si feat Weapon finesse (Zručné ovládání zbraní) – k hodu na útok se vám počítá Dex bonus, ne Str!
- máte-li na sobě róbu/brnění, které vám přidává +2 k odchylkovému bonusu a k tomu Amulet ochrany +1 (mj. +1 k odchylkovému bonusu), tyto dva bonusy se NESČÍTAJÍ! Počítá se vždy ten vyšší! Stejně tak dávejte pozor na brnění (zvlášť střední a těžké), které výrazně snižuje Dex bonus k OČ!
- nezapomeňte, že spousta potvor je imunních na různé druhy zranění!
- u fighterů můžete klidně potlačit i inteligenci – i při Int 4 dostanete 1 bod do skillů a jelikož je to fighter, stejně skilly nepotřebuje :) Není-li to tedy leader! Klidně raději posilte Wis na úkor Int – od výše Wis se totiž odvíjí váš hod na vůli (will save)!
- Neplánujete-li fightera jako střelce, ale jako mlátičku v heavy armoru (těžká zbroj) do první linie, nechejte Dex MAX na 13 (kvůli featu Uhýbání, který přidá 1 bod k OČ), jelikož heavy armor většinou ruší Dex bonus k OČ!
- Pro každé povolání je důležitá jiná vlastnost – u fighterů – mlátiček je to Str a Con, u střelců, zlodějů a rangerů (zvláště u rangerů s uměním boje dvěma zbraněmi) je to navíc Dex. Pro bardy a sorcerery je MAX důležité Char (počítá se podle něj úroveň kouzel – na rozdíl od mágů, kde se totéž počítá podle Int, a clericů/druidů a rangerů/paladinů, pro které je prvotní Wis). Int je důležitá pro postavy, které potřebují skilly (zloděj, mág, sorc, bard, druid), na Char závisí i schopnost paladinů a kněží odvracet nemrtvé …
- Má-li na sobě mág/sorcerer těžké brnění nebo štít, má DOST velkou pravděpodobnost, že mu jeho kouzlo selže – a totéž platí pro bardy!
IWD jsem dojel se skupinou ve složení half-orc barbar(ka), trpaslík fighter (štítový), Lathanderova humanka clerička, lehkonohý půlčík zloděj, drowí ranger a lidská sorcererka (main char) S druhou partou (bard, mage a druid místo sorcerera, rangera a clerica) jsem na začátku 6 kapitoly a se svou partou č. 3 (human sorcerer jako main, half-orčice fighterka, drowí kněžka – Tempova a tiefling – zlodějka) už jsem to dojel taky! S družinou aasimarové paladin a monk, zloděj thiefling, drowí mág, člověk sorcerer a trpasličí klerik (pochopitelně Tempův) to už mám taky za sebou a s dvojcí sorcerer (člověk) a fighter/thief (člověk) jsem taky skončil, s dvojicí human f/t a human sorc jsem u Malavona a se svým ultra solo monkem (aasimar) jsem v Dračím oku.
Poznámka: původní CEONův návod neobsahuje mapky, ty jsem do něj přidal až dodatečně a jako zdroj popisků mi posloužilo Icewind Dale II Walkthrough ze stránek GameBanshee. Díky tomu jsem návod mírně modifikoval a jednotlivé body mapek jsem pro lepší přehlednost uvedl i v samotném textu návodu. Místy mi to ovšem nedalo a některé původní informace v textu jsem musel upravit nebo doplnit. Menší problém nastal akorát u volby jazyka, protože CEON často kombinoval původní anglickou terminologii s češtinou. V dnešní době je to vlastně o to složitější, že IWD 2 u nás vyšla v roce 2002 v kompletní české lokalizaci od CD Projektu, ale tuhle verzi dnes asi stěží seženete. Podobně je to i se samostatnou češtinou. Použitý mix jsem proto zachoval, ale pokud jde o popisky map, v nich se držím spíše české verze hry.