Svítící tvrz
candlekeep
Oblast
Kód AR2600
Další zastávka Lví cesta
Nepřátelé
Neobnovitelní Carbos, Shank, Krysy
Obnovitelní vyvolané potvory (xvarti, skuruti, divousové...)
Při táboření  
Při přechodu  
Kam dál?
Sever --
Východ Lví cesta
Jih --
Západ --

 

Obsah:

Historie:

Svítící tvrz je mnoha věžovou pevnostní knihovnou, která stojí na útesu a shlíží dolů na Mečové pobřeží. Knihovna je plná knih a svitků znalostí. Vrátný, Strážce portálu, umožňuje vstup pouze těm, kteří darují nějaký nový svazek nesmírné hodnoty.

Cesta ke Svítící tvrzi se nazývá Cesta lva.

 

Mapa oblasti

candlekeep

Legenda:

  • 1 - Hostinec ve Svítící Tvrzi
  • 2 - Phlydia
  • 3 - Ubikace kněží
  • 4 - Drepin
  • 5 - Chrám Oghmy
  • 6 - Jondalar
  • 7 - Skladiště
  • 8 - Hull
  • 9 - Klinika tvrze
  • 10 - Gatewarden
  • 11 - Noclehárna
  • 12 - Kasárna
  • 13 - Pěvci
  • 14 - Imoen
  • 15 - Gorion
  • 16 - Tethoril
  • 17 - Strážce portálu
  • 18 - Centrální tvrz

Krátké info:

Důležité postavy: Dreppin, Erik, Firebead Elvenhair, Fuller, Gatewarden, Gorion, Hull, Imoen, Jondalar, Karan, Obe, Oghmův kněz, Parda, Phlydia, Reevor, Tethoril, WinthropDreppin, Erik, Firebead Elvenhair, Fuller, Gatewarden, Gorion, Hull, Imoen, Jondalar, Karan, Obe, Oghmův kněz, Parda, Phlydia, Reevor, Tethoril, Winthrop

NPC: -

Obchody: Oghmův kněz, Winthrop

Hostince: Winthrop (pití, spánek)

Chrámy: Oghmův kněz

Nepřátelé: Carbos, Shank, krysy, vyvolané potvory (xvarti, skuruti, divousové...)

Úkoly:

I) Dones Firebeadovi svitek určení (50 XP, lektvar léčení, ochrana před zlem)
V hostinci ve Svítící Tvrzi potkáte mága Firebeada Elvenhaira, který vás požádá, abyste mu donesli svitek určení od Tethorila. Stačí se proběhnout vnitřní zahradou a Tethoril si vás sám najde a prokecne, přičemž vám dá svitek. Doneste svitek Firebeadovi a máte hotovo. (Úkol vám může zadat i Tethoril, pokud jste nemluvili s Firebeadem.)

II) Dones Fullerovi šipky do kuše (10 GP, 50 XP)
Fuller v kasárnách vás požádá o donesení dávky šipek do kuše. Kupte je u Winthorpa v hostinci za 1 zlatý a přineste je zpátky Fullerovi. (Pokud máte charisma 18+, můžete se těšit na dýku +1 namísto peněz.)

III) Vrať Hullovi jeho meč (10 GP, 50XP)
Hull vás požádá, abyste mu přinesli jeho meč z kasáren, protože se včera trochu podnapil a ráno si přispal a nestihl si ho vzít. Meč je v truhle u postele vpravo nahoře. U meče je zároveň protijed z questu IV). Vraťte meč Hullovi a úkol je splněn.

IV) Vyčisti skladiště od krys (5 GP, 50 XP)
Trpaslík Reevor, který stojí před skladištěm, vás požádá (přikáže), abyste vyčistili skladiště od krys. Stačí naběhnout dovnitř, vymydlit těch pár krys a vyzvednout si odměnu.

V) Sežeň protijed pro Nessu (50 XP)
Dreppin stojí u stohů slámy a kousek za ním si požvykuje kráva, i když ne právě vesele. Když Dreppina dvakrát prokecnete, zadá vám za úkol, abyste sehnali protijed pro jeho krávu Nessu, které je dnes nějak nevolno. Protijed se nachází v kasárnách v truhle u postele vpravo nahoře, kde můžete nalézt i Hullův meč z questu II). Dreppin vás odmění informací, že Phlydia si ve stozích slámy zase zapomněla svou knihu.

VI) Najdi Phlydiinu knihu (Lynx eye gem, 50 XP)
Phlydia postává v severním ohybu Svítící Tvrze. Je oblečena jako mág, takže ji nejde přehlédnout. Když s ní promluvíte, řekne vám, že někde ztratila svoji knihu. Tu můžete nalézt ve stozích slámy kousek na jihovýchod. Dejte Phlydii knihu a přijměte odměnu.

Postup:

Na začátku hry se objevíte před hostincem ve Svítící Tvrzi (1) s pár desítkami zlatek a obyčejnou holí. V Tvrzi narazíte na několik zajímavých postav a mnoho rádců v zelených róbách, kteří vás provedou základy hry. Vaším prvním úkolem je sehnat si nějakou výbavu. To snadno vyřeší nákup u hostinského Winthorpa.

V přízemí hostince také najdete zamčenou skříň se dvěma svitky (Armor, Infravision), šlechtický pár, který vám dohromady nic neřekne, dva rádce a hlavně Firebeada Elvenhaira, který vám zadá váš první úkol. Máte mu donést svitek určení od Tethorila (quest I). K tomu se dostaneme později.

(V některých verzích se dá Firebead ukecat, aby vám dal 300 zlatých, a to tím, že si s ním promluvíte třicetkrát.)

Vydejte se do horního patra, kde můžete nalézt několik spících návštěvníků s jejich movitostmi nestřeženými. Seberte, co můžete, ale dejte si pozor, abyste nekradli u dvou bdělých šlechticů. Jakmile vás totiž ve hře někdo vidí krást, přivolá stráže, což většinou končí nemile.

(Ve Svítící Tvrzi to může být jen ztráta všeho zlata, jinde musíte bojovat, čímž ztratíte hodně reputace.)

Naproti pokoji jednoho ze šlechticů je zamčená skříň, kterou nebudete schopni odemknout ani vypáčit. (Je potřeba odemykání na 60 %(?).) V ní se nachází hvězdný safír v ceně tisíce zlatých mincí. Nevěšte hlavu, později ve hře se mu ještě podíváme na zoubek.

Než odejdete z hostince, kupte si u Winthorpa jeden svazek šipek do kuše, abyste se nemuseli vracet.

Vydejte se proti směru hodinových ručiček podél vnější zdi, dokud nedojdete ke kasárnám (2). Uvnitř najdete Fullera, kterého můžete požádat o úkol. Pošle vás pro šipky do kuše. Pokud je máte, dejte mu je, pokud ne, jděte je koupit k Winthorpovi. Dostanete 20 zlatých a 50 XP. (Pokud máte charisma 18+, dostanete místo peněz dýku +1. Dýku můžete taky ukrást.)

V pravém horním rohu kasáren je postel, u které stojí truhla. Vezměte z truhly meč a protijed a vydejte se zpátky na světlo světa. (Pokud se pokusíte vybrat ostatní truhly, přijdou na vás stráže.)

Vedle kasáren je noclehárna (3), kde na vás čeká Carbos, aby se vás pokusil zabít. Tento souboj by vám měl přinést jen málo potíží a 20 XP. Z Carbova těla můžete sebrat dýku. Venku za vámi přijde Karan a řekne vám, ať si pospíšíte, protože v Tvrzi není bezpečno.

Dál na jihovýchod je Gatewarden (4), který vám navrhne, abyste si ve sklepení (budova jižně od 4) procvičili boj ve skupině. Pokud do toho půjdete, sestupte do sklepení. Přivítá vás kouzelník Obe, který vám bude přivolávat monstra, dokud budete chtít a připojí se k vám pět družiníků. Je to ale jen ztráta času. Jediné, co má smysl udělat, je vypít lektvary, které mají u sebe družiníci (lektvar léčení a rychlosti). Až budete chtít odejít, řekněte to jednoduše Obeovi. Všechno, co ve sklepení získáte, vám zmizí z inventáře při odchodu. Družiníky lze zabít, ale nemá to žádný smysl.

V nemocnici (budova východně od 4) vám kněz dá lektvar léčení, druhý si od něj můžete zkusit ukrást a ze zamčeného stolku můžete vybrat třetí. Jen dejte pozor, ať vás nikdo nevidí nebo utečte dřív, než se objeví stráže.

Pokračujte v chůzi proti směru hodinových ručiček až k bráně (5), kde uvidíte hlídače Hulla. Bude po vás chtít, abyste mu přinesli jeho meč z kasáren (2), tak s ním znovu promluvte a dejte mu ho. Zmíní se o tom, že u jeho meče je i protijed pro Dreppinovu krávu Nessie.

Branou se nedá jen tak projít. Abyste se dostali pryč, musíte si promluvit s Gorionem. Abyste se později dostali dovnitř, budete si muset promluvit s hlídačem, který stojí venku před branou a dát mu velmi hodnotnou knihu. (Shodou okolností se vám taková dostane do rukou až v 6. kapitole, takže se do té doby do Tvrze nepodíváte. Splňte proto všechny questy.)

Další na řadě je skladiště (6), před kterým stojí trpaslík Reevor. Začne na vás křičet, abyste vyraždili krysy ve skladišti. Vejděte dovnitř a zabijte těch pár krys, co tam pobíhá. V jednom sudu je stříbrný prsten. Reevor vás odmění 5 zlatými a 50 XP.

Pokud máte zájem, můžete si promluvit i s Jondalarem, který vás potrénuje v boji, ale zase je to zbytečné. Jakmile jemu nebo jeho společníkovi Erikovi způsobíte zranění, oba odejdou a vy nic nezískáte.

Dál na sever je chrám (7), kde není nic zajímavého. Proto se vydejte na severozápad.

U stohů slámy (8) stojí Dreppin a za ním jeho kráva Nessie. Když si s ním pokecáte poprvé, řekne vám, že Phlydia si zapomněla svoji knihu ve stozích slámy. Vezměte si ji. Podruhé vám poví, že Nessie je nějaká nemocná a bude chtít protijed. Dejte mu ten, který jste vzali z truhly v kasárnách (2). Odměnou získáte 50 XP.

Vedle stohů slámy je budova, ve které vás napadne druhý vrah – Shank. Jeho smrt vám přinese dalších 15 XP. V kontejnerech v budově se dá najít pár zlatých, dýka a válečné kladivo. Venku za vámi přijde Parda a řekne vám, ať si pospíšíte, protože ve Tvrzi není bezpečno.

Dál na severozápad už je jen Phlydia (9), která vás požádá o nalezení ztracené knihy. Tu jste vzali ze stohů slámy (8) a můžete ji teď vrátit za drahokam a 50 XP.

Nyní zbývá pouze projít vnitřní zahrady. Někde tam pobíhá Tethoril a když vás uvidí, hned se za vámi vydá, aby vám mohl dát svitek určení pro Firebeada (1). Před tvrzí (10) samotnou stojí Gorion a najde si vás i Imoen. Cokoliv jí řeknete, nemá žádný vliv na hru. Dovnitř tvrze se zatím nedá nijak dostat. Běžte ještě rychle vrátit svitek určení Firebeadovi pro lektvar léčení, 50 XP a účinky ochrany před zlem (i když vám budou na nic).

Až budete připraveni, promluvte s Gorionem, abyste pokročili v příběhu a vyrazili ze Svítící Tvrze.