Legenda:

Postup:

Zamčená vrata #1

Odemkněte si vrata

Boj s nemrtvými #2 

Poperte se s osazenstvem centrální místnosti, z níž hvězdicovitě vycházejí další chodby.

Kořist! #9

Napřed vyčistěte kamrlíky sousedící s vchodem – oba mají podobný půdorys a shodně jsou hned za vstupem opatřeny pastí. Síňka vpravo je obsazena starými známými kostřouny a ghúlem. Před oltářem se nalézá malý úkryt s další nástrahou, oltářík sám též obsahuje kořist pro utrmácené dobrodruhy. Osazenstvo levého průchodu je obdobné, pouze namísto ghúla se tu potácí zombie. Vykrást tu lze pouze oltářní pokladničku, která je „pro změnu“ chráněna pastí.

Knězův klíč (Priest‘s Key) #3

Nyní stojíte poblíž západních dveří; klíč k nim (klíč od svatyně - Sanctum Key) již máte, a tak směle do nich! Pomlaťte všechny, kdož vám stojí v cestě (včetně mátohy -Wight), pozor na past, a nahlédněte do pootevřené rakve – odměnou vám bude další, knězův klíč (Priest‘s Key), jímž si otevřete cestu východní branou.

Myrkulův svatý symbol (Holy Symbol of Myrkul) #4

Za východní branou se v předsálí povaluje jedna zlatonosná rakev; hrobce samotné pak vévodí sarkofág, v němž krom jiného najdete Myrkulův svatý symbol (Holy Symbol of Myrkul), s nímž budete moci vstoupit do hlavních dveří na severu. 

Kostěný tanečník Mytos #5 

Za dveřmi na severu si opět můžete pohovořit s dalším nemrtvým knězem; budete-li se snažit přimět ho po dobrém, aby vás nechal prolézt hrobku, za své úsilí získáte zkušenosti. Boji však stejně nezabráníte. Až budou všichni strážci porubáni, pusťte se nejdřív doleva.

Nemrtvé přepadení #6

 Zde kostlivcoidní lučištníci opatrují sarkofág, po jehož otevření se rozestoupí stěny a z výklenků se na vás začnou hrnout další kostřouni. Proto lékaři doporučují: vyspěte se na to!

Vyslanec Myrkula #7

To samé platí i pro cestu severní, neb tam na vás kromě pasti u sochy smrtného boha vybafne Myrkulův přízračný vyslanec (zranitelný pouze kouzelnými zbraněmi, tj. +1 a více – budu to napříště zkracovat jako ZKZ) se svou suitou, bububu! 

Klíč od mausolea (Mausoleum Key) #8

V této chvíli vám zbývá již poslední neprozkoumaný směr – zde se po střetnutí s prvními střelci chvilku ochomýtejte kolem, dokud neobjevíte tajnou místnost, domov to mumie (ZKZ). Přivlastněte si její majetek, především klíč od mausolea (Mausoleum Key). Za rohem je nastražená past a za další zatáčkou druhá.

Cesta do dalšího patra #10

Nakonec pobijte poslední zesílenou stráž a vzhůru o patro níž!    

 

Legenda:

Postup:

Nemrtvá uvítací parta #1

Než to tu stačíte trochu probádat, už vás obklíčí horda nepřátel.

Tuhá bitva #2

Aby toho nebylo málo, kus nad schůdky ze vstupní haly číhá kromě starých známých i zvlášť zákeřný kostěj-mág-smrtelný a jeho mátožné gorily (ZKZ). Řádně vyčistěte centrální halu, aby nezbyl nikdo, kdo by vás mohl překvapit ze zálohy, jako menší satisfakci vyberte sarkofág uprostřed a pak můžete zahájit podrobný průzkum celého levelu.

Sarkofág #3

Nakoukněte napřed do bezdveřových slepých ramen – na severu jsou dvě pasti a za nimi poklad.

Mátoha #4

Na jihu číhá pouze mátoha (wight), jinak nic.

Nemrtví #5

Klíč od mausolea (Mausoleum Key) pak pasuje do dveří po obou stranách vstupní chodby; začněme třeba těmi severnějšími: na stěnách jsou zazdění nebožtíci, u nichž se povalují různé cetky – čtyři budete mít po pravé ruce, jeden je na konci.

Obyčejný klíč (Plain key) #8 

Poté vstupte do vrat, která na vás jukají ze tmy. S oživlými tělesnými schránkami si tu hravě poradíte a z jejich pozůstalosti si nezapomeňte přivlastnit další, tentokrát obyčený klíč, (Plain Key). 

Další Nemrtví #6 

Za vraty jihovýchodními opruzují kostry; jinak je tu spousta neoloupených zesnulých – dva vlevo, za rohem ve výklenku lebka, vedle čtyři mrtvolky a další dvě v „čele“.

Talisman Černého vlka  #7

Za mřížemi pak okouní horda chrámových strážců i lučištníci – hrrr na ně! Stojí to za to, protože  tu v kamrlíku najdete senzační Black Wolf Talisman, který mimo jiné přidává nositeli 10 zásahových bodů.

Vchod do další části #9

Posléze se vraťte do hlavního sálu, kde nyní můžete aktivovat páku na sloupu uprostřed a vstoupit do posledních dveří vedoucích do další části.

Legenda:

Postup:

1 - Nemrtvá uvítací parta

 Valná většina postav v tomto podzemí je ZKZ, což je činí poněkud nepříjemnými. Hemží se to tu m.j. stíny (shadow), mátohami (wight), zombíky, mumiemi a rychlými a protivnými spektrálními strážci (spectral guard).

2 - Mumie a Stíny 

V severní části jsou mezi futry umístěny dvě pasti za sebou, za nimi pak tři rakve s poklady.

3 - Mumie a Mátohy 

Stejně je tomu i na straně protější, jenže bez nástrah.

4 - Bitva s nemrtvými

 Dále na západ se probojujete k dalším dveřím, za nimiž přebývá Kreeselack – pán této hrobky.

5 - Kresselack 

S Kresselackem si pěkně promluvte a slibte mu, že se poohlédnete po kněžce, sloužící bohyni chladu Auril, která ho prý chce zničit (chudák, je vidět, že neměl ani páru o uchovávání těl pomocí zmrazení!). Tuto dámu nenajdete nikde jinde než v doupěti sněžných mužů – a ejhle, poznáte v ní známou kuldaharskou barmanku Lysan. Je však už nenapravitelně ztracena a nezbude vám nic jiného, než s ní a jejími yettíčky-strážníčky změřit své síly. Kromě požitku z dobře vykonané práce pak přijměte díky zástupce prokletých duší a spěchejte zpátky za Kreeselackem. Jeho informace je sice jen temným (a silně neučitým) náznakem věcí příštích, ale jinak získáte přístup k jeho osobnímu sarkofágu, který skrývá leccos užitečného, takže škodní na tom nebudete. 

A teď zpátky do Kuldaharu – vyhledat Arundela, který vás vyšle do Chrám zapomenutého boha, abyste nalezli mocný drahokam Heartstone. Nuže, s chutí do toho!