2. úroveň - druid
Bobulky (proměny, vzývání)
Úroveň: 2
Sféra: rostliny
Dosah: dotyk
Trvání: stále
Doba sesílání: 1 kolo
Oblast působení: zvláštní
Záchranný hod: žádný
Tímto kouzlem vznikne hrozen kouzelných bobulí, které si uživatel může odnést s sebou. Každá snězená bobule vyléčí při snězení jeden život.
Kůra (proměny)
Úroveň: 2
Sféra: ochrana, rostliny
Dosah: dotyk
Trvání: 4 kola + 1 kolo/úroveň
Doba sesílání: 5
Oblast působení: dotknutá bytost
Záchranný hod: žádný
Kůže příjemce tohoto kouzla se stane tvrdou jako kůra. Jeho základní obranné číslo se zlepší na 6 +1 za každé čtyři úrovně kněze. Navíc k záchranným hodům proti všem útokům kromě magie získá bonus +1. Toto kouzlo může být začarováno na sesilatele nebo libovolnou bytost, které se dotkne.
Najdi pasti (věštění)
Úroveň: 2
Sféra: věštění
Dosah: 0
Trvání: 3 tahy
Doba sesílání: 5
Oblast působení: sesilatel
Záchranný hod: žádný
Když kněz sešle toto kouzlo, všechny pasti - skryté magicky či normálně - magické či mechanické povahy se mu zjeví. Past je jakékoliv zařízení či magická ochrana, které splňuje následující kritéria: může mít náhlé nebo nečekané efekty, sesilatel považuje tyto efekty za nežádoucí nebo škodlivé a tvůrce měl takovéto účinky v úmyslu.
Odolej ohni a mrazu (proměny)
Úroveň: 2
Sféra: ochrana
Dosah: dotyk
Trvání: 1 kolo/úroveň
Doba sesílání: 5
Oblast působení: dotknutá bytost
Záchranný hod: žádný
Toto kouzlo zajistí tělu příjemce ochranu proti horku či zimě. Dosáhne tím úplné imunity pro mírné podmínky (stát nahý ve sněhu nebo si sáhnout pro něco do normálního ohně). Takto chráněná osoba též získá 50% odolnost vůči intenzivnímu žáru a chladu (ať již přirozeného nebo magického původu), jako je doruda rozpálené dřevěné uhlí, velké množství hořícího oleje, ohnivý meč, ohnivá bouře, ohnivá koule, dech rudého draka, ledová bouře, mrazivá hůlka, dech bílého draka apod. Ve všech těchto případech ovlivňuje teplota osobu jen v určitých mezích. Veškerá zranění ohněm či mrazem jsou snížena o 50%.
Plamenná čepel (vzývání)
Úroveň: 2
Sféra: živly (oheň)
Dosah: 0
Trvání: 4 kola + 1 kolo/2 úrovně
Doba sesílání: 4
Oblast působení: 1,5 m dlouhé ostří
Záchranný hod: žádný
Tímto kouzlem si kněz přičaruje šlehající proud rudých plamenů, které mu tryskají z rukou. Tento čepeli podobný paprsek se ovládá jako by to byl scimitar. Pokud sesilatel plamennou čepelí úspěšně zasáhne v souboji zblízka, zasažená bytost utrpí zranění sekem za 1k4 životů + 1k2+4 zranění ohněm (tj. 6-10 životů). Pokud je bytost chráněná před ohněm, zranění se sníží o 2 (tj. 4-8 životů). Ohnivé bytosti zraní pouze sek (tj. 1-4 životů). Nejde ovšem o magickou zbraň v pravém slova smyslu, takže bytosti (kromě nemrtvých) zranitelné pouze magickou zbraní, tato čepel nezasáhne. Kouzlo nepůsobí pod vodou.
Poznej přesvědčení (věštění)
Úroveň: 2
Sféra: věštění
Dosah: 10 metrů
Trvání: 1 tah
Doba sesílání: 1 kolo
Oblast působení: 1 bytost
Záchranný hod: zrušení
Kouzlo umožňuje knězi přesně přečíst auru bytosti. Sesilatel se nesmí pohybovat a musí se soustředit na objekt celé kolo. Pokud bytost uspěje v záchranném hodu proti kouzlu, kněz se tentokrát nedozví nic. Některá magická zařízení sílu tohoto zaklínadla také ruší.
Ticho, poloměr 5 m (proměny)
Úroveň: 2
Sféra: strážce
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: 2 kola/úroveň
Doba sesílání: 5
Oblast působení: koule o poloměru 5 m
Záchranný hod: žádný
Vyslovení této magické formule způsobí, že v postižených místech zavládne naprosté ticho. Zastaví se všechny zvuky: není možná konverzace a nelze čarovat. Každá bytost v oblasti si musí hodit na záchranu s postihem -5; pokud se to nepodaří, je po určenou dobu umlčena. Po dokončení zaříkadla již kouzlo v daném okruhu nepůsobí; jsou jím dotčeni pouze ti, kdo se v kritickém okamžiku nacházejí v dané oblasti.
Zmam osobu nebo savce (zaříkávání/zmámení)
Úroveň: 2
Sféra: zvířata
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: 1 tah
Doba sesílání: 5
Oblast působení: 1 osoba či savec
Záchranný hod: zrušení
Toto kouzlo ovlivní jednu osobu, na kterou je sesláno. Termín osoba označuje dvounohé lidi, demilidi nebo humanoidy lidské velikosti či menší, jako jsou brownie, dryády, trpaslíci, elfové, gnollové, gnómové, skřeti, půlelfové, půlčíci, půlorci, skuruti, lidé, koboldi, ještěří lidé, nixie, orkové, pixie, skřítci, troglodyti a mnozí další. Osoba musí uspět v záchraně proti kouzlu (s bonusem +3), aby jeho účinkům zabránila.
Pokud příjemce kouzla neuspěje v záchranném hodu, dívá se na sesilatele jako na nejlepšího přítele a spojence, kterého si váží a jehož chrání. Sesilatel mu může udělovat rozkazy a zmámené stvoření je vyplní, jak nejrychleji je to možné.
Pokud sesilatel zraní (či se pokusí zranit) zmámenou bytost zjevným útokem, nebo je na zmámeného úspěšně sesláno zaklínadlo Zruš kouzla, bude zmámení přerušeno.
Pokud bytost najednou ovlivňuje dvě nebo více zmámení, má přednost to poslední. Pamatuj, že tvor si uvědomuje vše, co se během zmámení odehrálo.
Také měj na paměti, že zmámenou bytost nelze přimět k opuštění oblasti, kde byla očarována.
Zpomal jed (nekromancie)
Úroveň: 2
Sféra: léčení
Dosah: dotyk
Trvání: ihned
Doba sesílání: 1
Oblast působení: dotknutá bytost
Záchranný hod: žádný
Toto kouzlo velmi zpomalí účinky otravy; dokáže neutralizovat téměř všechny jedy (s výjimkou těch nejsmrtelnějších).