3. úroveň - druid


Drž zvíře (zaříkávání/zmámení)
Úroveň: 3
Sféra: zvířata
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: 2 kola/úroveň
Doba sesílání: 5
Oblast působení: cíl a každý v okruhu 1,5 metru
Záchranný hod: zrušení

Díky tomuto kouzlu bude zvířatům znemožněn jakýkoliv pohyb. Má vliv však pouze na normální a obrovitá zvířata (obludy jako wyverny, ankhegové či mrchožraví červi se za zvířata nepovažují). Každý nepřítel do 1,5 metru od cíle bude také paralyzován. Ti, kteří uspějí v hodu na záchranu, nebudou nijak ovlivněni. Znehybnění zvířete nezabrání zhoršování jeho stavu v důsledku zranění, nákazy nebo otravy


 

Narušení magie (zaříkávání/zmámení)
Úroveň: 3
Sféra: chaos
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: 1 tah
Doba sesílání: 5
Oblast působení: jeden cíl
Záchranný hod: zrušení

Každá bytost sesílající kouzla, která je ovlivněna tímto zaklínadlem, má narušeny své schopnosti. Když se pokusí čarovat, bude mít 80% šanci na neúspěch. Záchranný hod proti tomuto kouzlu má postih -2.


  

Ochrana před ohněm (ochrana)
Úroveň: 3
Sféra: živly (oheň)
Dosah: Dotyk
Trvání: 3 kola + 1 kolo/úroveň
Doba sesílání: 6
Oblast působení: dotknutá bytost
Záchranný hod: žádný

Účinek kouzla je různý podle příjemce kouzla - zda se jedná o původce kouzla či někoho jiného. V obou případech kouzlo trvá nejdéle jedno kolo za úroveň sesilatele. Kouzlo zaručuje naprostou nezranitelnost normálním ohněm (pochodně, ohně apod.) a při vystavení magickému ohni (jako dračí dech, kouzla typu Hořící ruce, Ohnivá koule, Ohnivá bouře atd.) pohltí 80% veškerého zranění.


Otupělá mysl (zaříkávání/zmámení)
Úroveň: 3
Sféra: zákon
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: 1 tah
Doba sesílání: 5
Oblast působení: 1 osoba či savec
Záchranný hod: zrušení

Oběť kouzla musí uspět v záchranném hodu proti kouzlu, chce-li se vyhnout účinkům. Bytosti ovlivněné kouzlem se budou náhodně potulovat, útočit na nejbližší osoby či pomateně stát.


 

Povolej hmyz (vyvolávání/povolávání)
Úroveň: 3
Sféra: zvířata
Dosah: 30 metrů
Trvání: 7 kol
Doba sesílání: 9
Oblast působení: 1 bytost
Záchranný hod: zvláštní

Toto kouzlo přiláká roj normálního hmyzu, který napadne jednoho sesilatelova nepřítele. Hmyz se objeví na místě určeném knězem (v dosahu kouzla) a napadne jednu bytost, na niž sesilatel ukáže. Oběť může zkusit záchranný hod proti dechu (s postihem -4), aby roji unikla. Jinak je zraněna za 1 život každé dvě vteřiny trvání kouzla.
Oběť bojuje s postihem -2 k útoku a +2 k OČ. Jelikož hmyzáci napadeného neustále koušou, je velmi obtížné sesílat kouzla (50% šance neúspěchu).


 

Přivolej blesk (proměny)
Úroveň: 3
Sféra: počasí
Dosah: 0
Trvání: 1 tah/4 úrovně
Doba sesílání: 1 tah
Oblast působení: poloměr 108 m
Záchranný hod: 1/2
Toto zaklínadlo může být aplikováno pouze venku, jinak selže. Sesilatel může přivolat jeden blesk za tah. Kouzlo trvá jedno kolo za každé 4 úrovně kněze. Každý výboj působí zranění elektřinou za 2k8 životů plus dalších 1-8 životů na každou úroveň zkušeností uživatele.
Sesilatel si svůj cíl vybrat nemůže, ovšem elektřina nikdy nezraní žádného z jeho spojenců.


 

Rozptyl kouzlo (ochrana)
Úroveň: 3
Sféra: ochrana
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: zvláštní
Doba sesílání: 6
Oblast působení: krychle 9 m
Záchranný hod: žádný

Kouzlo odstraní magické účinky z kohokoli v oblasti. To zahrnuje efekty kouzel, lektvarů a jistých magických předmětů, jako jsou hole. Neovlivní samotné očarované předměty nebo kouzelné ochrany jako např. Odvracení kouzla či Odražení kouzla. Šance na zrušení kouzla je určena úrovní sesilatele a úrovní likvidované magie. Základní šance je 50 %. Za každou úroveň, o kterou je sesilatel odstranění výše než původní sesilatel, se šance na úspěch zvýší o 5 %. Za každou úroveň, o kterou je sesilatel odstranění níže než původce kouzla, se šance na úspěch o 10 % sníží. Avšak bez ohledu na úrovně, je vždy 1% šance na neúspěch.


 

Uzdrav nemocného (ochrana)
Úroveň: 3
Sféra: nekromancie
Dosah: dotyk
Trvání: trvale
Doba sesílání: 1
Oblast působení: 1 bytost
Záchranný hod: žádný

Přiložením rukou na nemocnou osobu vyléčí kněz jakoukoli chorobu. Uzdravení je trvalé, ale nikdo nemůže zaručit, že se osoba znovu nenakazí. Toto kouzlo vyléčí také slepotu, hluchotu a slabomyslnost. Dokáže uzdravit i některé magické choroby.


Vyleč střední zranění (nekromancie)
Úroveň: 3
Sféra: léčení
Dosah: dotyk
Trvání: trvalé
Doba sesílání: 5
Oblast působení: dotknutá bytost
Záchranný hod: žádný

Tato o trochu silnější modifikace léčby lehkých zranění navrátí každé živé bytosti 14 životů. Účinek tohoto kouzla se nevztahuje na nemrtvé a stvoření z jiných dimenzí.
Léčení je trvalé (až do doby, kdy je bytost opět zraněna); následně způsobená újma může být vyléčena stejně jako obyčejná zranění.


Zrušení neviditelnosti (věštění)
Úroveň: 3
Sféra: věštění
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: ihned
Doba sesílání: 8
Oblast působení: poloměr 9 metrů
Záchranný hod: žádný

Toto zaklínání v okruhu své působnosti odkryje každou neviditelnou bytost. A to včetně bytostí, které využívají útočiště, vylepšenou neviditelnost, stínové dveře atd.