3. úroveň - kněz
Bezbožná zkáza (nekromancie)
Úroveň: 3
Sféra: léčení
Dosah: výhled sesilatele
Trvání: okamžitě
Doba sesílání: 3
Oblast působení: poloměr 6 m
Záchranný hod: zvláštní
Toto kouzlo přivolá energii z negativní sféry, díky níž se určená oblast načas propojí s touto dimenzí. Výsledkem je, že každá dobrá bytost v oblasti působení utrpí zranění 1-4 životy za každou úroveň sesilatele, se záchranou proti kouzlu na polovinu. Pokud oběť neuspěje v záchraně neuspěje, obdrží na 4 kola postih -2 ke všem hodům.
Narušení magie (zaříkávání/zmámení)
Úroveň: 3
Sféra: chaos
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: 1 tah
Doba sesílání: 5
Oblast působení: jeden cíl
Záchranný hod: zrušení
Každá bytost sesílající kouzla, která je ovlivněna tímto zaklínadlem, má narušeny své schopnosti. Když se pokusí čarovat, bude mít 80% šanci na neúspěch. Záchranný hod proti tomuto kouzlu má postih -2.
Oblast čerstvého vzduchu (ochrana)
Úroveň: 3
Sféra: ochrana
Dosah: 30 metrů
Trvání: ihned
Doba sesílání: 3
Oblast působení: zvláštní
Záchranný hod: žádný
Oblast čerstvého vzduchu zapudí všechny škodlivé otrávené výpary (včetně těch magicky vytvořených - jako třeba Smrtící mrak). Toto kouzlo zlikviduje všechny takové oblaky oblasti, kde se právě sesilatel nachází. Zaklínadlo nechrání před otrávenými výpary vytvořenými dračím dechem.
Odstraň ochromení (ochrana)
Úroveň: 3
Sféra: ochrana
Dosah: 10 metrů/úroveň
Trvání: stále
Doba sesílání: 6
Oblast působení: 1 bytost
Záchranný hod: žádný
S pomocí tohoto kouzla může sesilatel osvobodit jednu bytost od účinku jakéhokoliv ochromení či příbuzné magie (jako je např. dotyk ghúla nebo držení).
Ochrana před ohněm (ochrana)
Úroveň: 3
Sféra: živly (oheň)
Dosah: Dotyk
Trvání: 3 kola + 1 kolo/úroveň
Doba sesílání: 6
Oblast působení: dotknutá bytost
Záchranný hod: žádný
Účinek kouzla je různý podle příjemce kouzla - zda se jedná o původce kouzla či někoho jiného. V obou případech kouzlo trvá nejdéle jedno kolo za úroveň sesilatele. Kouzlo zaručuje naprostou nezranitelnost normálním ohněm (pochodně, ohně apod.) a při vystavení magickému ohni (jako dračí dech, kouzla typu Hořící ruce, Ohnivá koule, Ohnivá bouře atd.) pohltí 80% veškerého zranění.
Otupělá mysl (zaříkávání/zmámení)
Úroveň: 3
Sféra: zákon
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: 1 tah
Doba sesílání: 5
Oblast působení: 1 osoba či savec
Záchranný hod: zrušení
Oběť kouzla musí uspět v záchranném hodu proti kouzlu, chce-li se vyhnout účinkům. Bytosti ovlivněné kouzlem se budou náhodně potulovat, útočit na nejbližší osoby či pomateně stát.
Oživ nemrtvé (nekromancie)
Úroveň: 3
Sféra: nekromancie
Dosah: 10 metrů
Trvání: 8 hodin
Doba sesílání: 1 kolo
Oblast působení: zvláštní
Záchranný hod: žádný
Toto kouzlo vytvoří 1-2 nemrtvé příšery, které slouží knězi. Automaticky povstane jeden nemrtvý a je 5% šance za úroveň sesilatele, že se přidá další. Od 15. úrovně může sesilatel přivolat kostlivého válečníka (jen jednoho), který je velmi mocným spojencem.
Takto stvoření tvorové mohou mága následovat, setrvat v oblasti a napadnout každou přicházející bytost (nebo jen určený druh) apod. Nemrtví zůstávají oživeni, dokud nejsou zničeni v souboji, neuplyne 8 hodin, nebo dokud nejsou odvráceni. Kouzlo nelze rozptýlit.
Rozptyl kouzlo (ochrana)
Úroveň: 3
Sféra: ochrana
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: zvláštní
Doba sesílání: 6
Oblast působení: krychle 9 m
Záchranný hod: žádný
Kouzlo odstraní magické účinky z kohokoli v oblasti. To zahrnuje efekty kouzel, lektvarů a jistých magických předmětů, jako jsou hole. Neovlivní samotné očarované předměty nebo kouzelné ochrany jako např. Odvracení kouzla či Odražení kouzla. Šance na zrušení kouzla je určena úrovní sesilatele a úrovní likvidované magie. Základní šance je 50 %. Za každou úroveň, o kterou je sesilatel odstranění výše než původní sesilatel, se šance na úspěch zvýší o 5 %. Za každou úroveň, o kterou je sesilatel odstranění níže než původce kouzla, se šance na úspěch o 10 % sníží. Avšak bez ohledu na úrovně, je vždy 1% šance na neúspěch.
Runa ochrany (ochrana, vzývání)
Úroveň: 3
Sféra: strážce
Dosah: 20 m
Trvání: stále až do spuštění
Doba sesílání: zvláštní
Oblast působení: poloměr 9 m
Záchranný hod: zvláštní
Runa ochrany je silný, magicky načrtnutý nápis, který zabrání nepovolaným či nepřátelským bytostem projít, vstoupit či otevřít. Muže se použít k ochraně malého mostu, vstupu, nebo jako past na truhle.
Jakákoli bytost, která naruší chráněný prostor, musí čelit magii. Úspěšný záchranný hod proti kouzlu dovoluje osobě uniknout účinkům runy. Na stejnou oblast nelze seslat více run; ačkoliv u stolu se třemi zásuvkami může být každá chráněna zvlášť.
Když je kouzlo sesláno, nakreslená runa začne slabě zářit. Pokud je spuštěna, způsobí oběti 1-4 zranění elektřinou za úroveň sesilatele.
Síla Jednoho (proměny)
Úroveň: 3
Sféra: právo
Dosah: 0
Trvání: 1 tah
Doba sesílání: 3
Oblast působení: družina
Záchranný hod: žádný
Při seslání tohoto kouzla získá celá družina sílu 18/75. Pokud u některého jejího člena byla tato vlastnost vyšší, snižuje se na zmíněných 18/75. Kouzlo trvá sedm kol a pak se u každého tato schopnost opět vrátí k normálu.
Svatý úder (nekromancie)
Úroveň: 3
Sféra: léčení
Dosah: výhled sesilatele
Trvání: okamžitě
Doba sesílání: 3
Oblast působení: poloměr 6 m
Záchranný hod: zvláštní
Toto kouzlo přivolá energii ze zářivé sféry, díky níž se určená oblast načas propojí s touto dimenzí. Výsledkem je, že každá zlá bytost v okruhu působnosti utrpí 1-4 zranění za každou úroveň sesilatele (polovic, pokud uspěje v hodu na záchranu proti kouzlu). V případě, že se nepříteli vrh nezdaří, bude ještě k tomu na 1 kolo oslepen
Uzdrav nemocného (ochrana)
Úroveň: 3
Sféra: nekromancie
Dosah: dotyk
Trvání: trvale
Doba sesílání: 1
Oblast působení: 1 bytost
Záchranný hod: žádný
Přiložením rukou na nemocnou osobu vyléčí kněz jakoukoli chorobu. Uzdravení je trvalé, ale nikdo nemůže zaručit, že se osoba znovu nenakazí. Toto kouzlo vyléčí také slepotu, hluchotu a slabomyslnost. Dokáže uzdravit i některé magické choroby.
Vyleč střední zranění (nekromancie)
Úroveň: 3
Sféra: léčení
Dosah: dotyk
Trvání: trvalé
Doba sesílání: 5
Oblast působení: dotknutá bytost
Záchranný hod: žádný
Tato o trochu silnější modifikace léčby lehkých zranění navrátí každé živé bytosti 14 životů. Účinek tohoto kouzla se nevztahuje na nemrtvé a stvoření z jiných dimenzí.
Léčení je trvalé (až do doby, kdy je bytost opět zraněna); následně způsobená újma může být vyléčena stejně jako obyčejná zranění.
Zruš kletbu (ochrana)
Úroveň: 3
Sféra: ochrana
Dosah: dotyk
Trvání: stále
Doba sesílání: 6
Oblast působení: zvláštní
Záchranný hod: zvláštní
Při vyvolání tohoto kouzla může kněz obvykle sejmout kletbu z předmětu, osoby nebo z jiné formy, která je napadena zlem. Tímto způsobem však nelze odstranit kletbu z prokletých štítů, zbraní nebo zbroje, ačkoliv toto kouzlo obvykle umožní osobě ovlivněné takovým předmětem, aby se jej zbavila. Určité zvláštní kletby tímto způsobem zlikvidovat nelze nebo na ně je potřeba, aby sesilatel dosáhl určité úrovně.
Zrušení neviditelnosti (věštění)
Úroveň: 3
Sféra: věštění
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: ihned
Doba sesílání: 8
Oblast působení: poloměr 9 metrů
Záchranný hod: žádný
Toto zaklínání v okruhu své působnosti odkryje každou neviditelnou bytost. A to včetně bytostí, které využívají útočiště, vylepšenou neviditelnost, stínové dveře atd.