2. úroveň - kněz
Drž osobu (zaříkávání/zmámení)
Úroveň: 2
Sféra: zmámení
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: 1 tah
Doba sesílání: 5
Oblast působení: cíl a každý do 1,5 m
Záchranný hod: zrušení
Toto kouzlo zadrží jednu osobu. Termín osoba označuje dvounohé lidi, demilidi nebo humanoidy lidské velikosti či menší, jako jsou brownie, dryády, trpaslíci, elfové, gnollové, gnomové, skřeti, půlelfové, půlčíci, půlorci, skuruti, lidé, koboldi, ještěří lidé, nixie, orkové, pixie, skřítci, troglodyti a mnozí další.
Účinek je vystředěn na oběť vybranou sesilatelem. Každý nepřítel do 1,5 metru od cíle je také ovlivněn. Na ty, kteří v záchranném hodu uspějí, nebude mít kouzlo žádný účinek. Nemrtvé bytosti není možno zadržet.
Postižení tvorové se nemohou pohybovat ani mluvit, zůstávají však při vědomí, registrují dění kolem sebe a mohou používat své schopnosti, jež nevyžadují pohyb či řeč. Znehybnění je ale neuchrání před zhoršováním stavu v důsledku zranění, nákazy nebo jedů.
Duchovní kladivo (vzývání)
Úroveň: 2
Sféra: souboj
Dosah: sesilatel
Trvání: 3 kola + 1 kolo/úroveň
Doba sesílání: 5
Oblast působení: zvláštní
Záchranný hod: žádný
Vzýváním svého božstva kněz zhmotní čarovné kladivo, které může být po určenou dobu použito jako zbraň. Kladivo útočí jako magická zbraň s bonusem +1 za každých šest úrovní knězových zkušeností (nebo jejich části), až do maxima +3 na útok a +3 na zranění u uživatele 13 úrovně. Základní zranění způsobené úspěšným zásahem je stejné jako u normálního válečného kladiva (1k4+1 proti nepřátelům lidské velikosti nebo menší, 1k4 proti větším protivníkům, plus magický bonus).
Kůra (proměny)
Úroveň: 2
Sféra: ochrana, rostliny
Dosah: dotyk
Trvání: 4 kola + 1 kolo/úroveň
Doba sesílání: 5
Oblast působení: dotknutá bytost
Záchranný hod: žádný
Kůže příjemce tohoto kouzla se stane tvrdou jako kůra. Jeho základní obranné číslo se zlepší na 6 +1 za každé čtyři úrovně kněze. Navíc k záchranným hodům proti všem útokům kromě magie získá bonus +1. Toto kouzlo může být začarováno na sesilatele nebo libovolnou bytost, které se dotkne.
Najdi pasti (věštění)
Úroveň: 2
Sféra: věštění
Dosah: 0
Trvání: 3 tahy
Doba sesílání: 5
Oblast působení: sesilatel
Záchranný hod: žádný
Když kněz sešle toto kouzlo, všechny pasti - skryté magicky či normálně - magické či mechanické povahy se mu zjeví. Past je jakékoliv zařízení či magická ochrana, které splňuje následující kritéria: může mít náhlé nebo nečekané efekty, sesilatel považuje tyto efekty za nežádoucí nebo škodlivé a tvůrce měl takovéto účinky v úmyslu.
Odolej ohni a mrazu (proměny)
Úroveň: 2
Sféra: ochrana
Dosah: dotyk
Trvání: 1 kolo/úroveň
Doba sesílání: 5
Oblast působení: dotknutá bytost
Záchranný hod: žádný
Toto kouzlo zajistí tělu příjemce ochranu proti horku či zimě. Dosáhne tím úplné imunity pro mírné podmínky (stát nahý ve sněhu nebo si sáhnout pro něco do normálního ohně). Takto chráněná osoba též získá 50% odolnost vůči intenzivnímu žáru a chladu (ať již přirozeného nebo magického původu), jako je doruda rozpálené dřevěné uhlí, velké množství hořícího oleje, ohnivý meč, ohnivá bouře, ohnivá koule, dech rudého draka, ledová bouře, mrazivá hůlka, dech bílého draka apod. Ve všech těchto případech ovlivňuje teplota osobu jen v určitých mezích. Veškerá zranění ohněm či mrazem jsou snížena o 50%.
Plamenná čepel (vzývání)
Úroveň: 2
Sféra: živly (oheň)
Dosah: 0
Trvání: 4 kola + 1 kolo/2 úrovně
Doba sesílání: 4
Oblast působení: 1,5 m dlouhé ostří
Záchranný hod: žádný
Tímto kouzlem si kněz přičaruje šlehající proud rudých plamenů, které mu tryskají z rukou. Tento čepeli podobný paprsek se ovládá jako by to byl scimitar. Pokud sesilatel plamennou čepelí úspěšně zasáhne v souboji zblízka, zasažená bytost utrpí zranění sekem za 1k4 životů + 1k2+4 zranění ohněm (tj. 6-10 životů). Pokud je bytost chráněná před ohněm, zranění se sníží o 2 (tj. 4-8 životů). Ohnivé bytosti zraní pouze sek (tj. 1-4 životů). Nejde ovšem o magickou zbraň v pravém slova smyslu, takže bytosti (kromě nemrtvých) zranitelné pouze magickou zbraní, tato čepel nezasáhne. Kouzlo nepůsobí pod vodou.
Posílení (nekromancie, vyvolávání)
Úroveň: 2
Sféra: nekromancie
Dosah: dotyk
Trvání: 1 kolo + 1 kolo/úroveň
Doba sesílání: 5
Oblast působení: dotknutá bytost
Záchranný hod: žádný
Toto kouzlo funguje na příjemce jako Požehnání (+1 na útok a všechny záchranné hody) a přidá bonusových 1k8 životů navíc po dobu trvání kouzla. Posílení umožňuje, aby měla postava více životů, než je její normální maximum. Bonusové životy jsou při zranění postavy ztraceny první a nemohou být léčeny. Příklad: Bojovník na 1. úrovni má 8 životů, utrpí zranění za 2 (8 - 2 = 6) a poté dostane kouzlo Posílení, které mu dává 5 bonusových. Díky tomu má 11 životů, tři z nich jsou pouze dočasné. Pokud bude poté zraněn např. za 7 bodu zranění, 4 normální životy a všechny 3 dočasné budou ztraceny. Poté na něj bude sesláno kouzlo Vyleč lehká zranění s účinností 5 životů, čímž se jejich počet zvýší na původních 8 (jelikož hojivá magie nemůže navýšit životy přes maximum).
Posílení svatou mocí (vzývání)
Úroveň: 2
Sféra: souboj
Dosah: 0
Trvání: 1 tah
Doba sesílání: 2
Oblast působení: sesilatel
Záchranný hod: žádný
Kněz vzývá svého boha, aby mu na krátký čas propůjčil svou moc. Když se mu to podaří, jeho síla, odolnost a obratnost se zvýší o 1 za každé 3 úrovně sesilatele.
Poznej přesvědčení (věštění)
Úroveň: 2
Sféra: věštění
Dosah: 10 metrů
Trvání: 1 tah
Doba sesílání: 1 kolo
Oblast působení: 1 bytost
Záchranný hod: zrušení
Kouzlo umožňuje knězi přesně přečíst auru bytosti. Sesilatel se nesmí pohybovat a musí se soustředit na objekt celé kolo. Pokud bytost uspěje v záchranném hodu proti kouzlu, kněz se tentokrát nedozví nic. Některá magická zařízení sílu tohoto zaklínadla také ruší.
Zpomal jed (nekromancie)
Úroveň: 2
Sféra: léčení
Dosah: dotyk
Trvání: ihned
Doba sesílání: 1
Oblast působení: dotknutá bytost
Záchranný hod: žádný
Toto kouzlo velmi zpomalí účinky otravy; dokáže neutralizovat téměř všechny jedy (s výjimkou těch nejsmrtelnějších).
Žalm (vyvolávání/povolávání)
Úroveň: 2
Sféra: souboj
Dosah: 0
Trvání: 1 tah
Doba sesílání: 1 kolo
Oblast působení: poloměr 9 m
Záchranný hod: žádný
Prostřednictvím tohoto zaříkání přivolá kněz na sebe a svou družinu zvláštní přízeň a ohrozí své nepřátele. Když svůj zpěv dokončí, všichni spojenci v oblasti účinku získají +1 na útok, zranění a hody na záchranu, zatímco nepřátelé budou postiženi -1 na útok, zranění a záchranu. Více zpěvů se nesčítá.