4. úroveň - kněz


Bystrozrakost (věštění)
Úroveň: 4
Dosah: zvláštní
Trvání: 3 kola + 1 kolo/úroveň
Doba sesílání: 4
Oblast působení: zvláštní
Záchranný hod: žádný

S pomocí tohoto kouzla je sesilatel schopen prohlédnout neprozkoumaná území. Pro jeho seslání prostě klikni na část mapy, kterou chceš odkrýt. Po dobu trvání kouzla může mág zkoumat oblast, sledovat bytosti a prohlédnout si opevnění.


Duševní ovládnutí (zaříkávání/zmámení)
Úroveň: 4
Sféra: mysl
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: 8 kol
Doba sesílání: 4
Oblast působení: 1 bytost
Záchranný hod: zrušení

Když je vyslovena tato magická formule, musí si cíl Duševního ovládnutí hodit na záchranu před kouzlem s postihem -2, chce-li zabránit, aby kněz vstoupil do jeho mysli. Účinky jsou podobné jako u čarodějova kouzla Ovládnutí, jen s několika drobnými rozdíly. Aby mohl řídit příslušný objekt, musí se kněz u něj držet na dosah a kouzlo neposkytuje sesilateli přístup k myšlenkám, vzpomínkám, či vjemům oběti. Kontrola vydrží po dobu trvání kouzla nebo do rozptýlení magie.


 

Otrav (nekromancie)
Úroveň: 4
Dosah: 5 m
Trvání: 1 tah
Doba sesílání: 4
Oblast působení: 1 bytost
Záchranný hod: zrušení

Tímto kouzlem může sesilatel otrávit oběti, které neuspějí v záchraně proti jedu. Účinky závisí na úrovni sesilatele a jsou popsány zde:
7.-9. úroveň: 2k8 + 2/kolo
10.-12. úroveň: 3k8 + 3/kolo
13.-14. úroveň: 4k8 + 4/kolo
15.-16. úroveň: 6k8 + 5/kolo
17+ úroveň: 8k8 + 6/kolo
Ti, kteří uspějí v záchraně, nebudou otráveni.


 

Neutralizuj jed (nekromancie)
Úroveň: 4
Sféra: léčení
Dosah: dotyk
Trvání: ihned
Doba sesílání: 1
Oblast působení: dotknutá bytost
Záchranný hod: žádný

Kouzlo odstraní z těla všechny jedy, ať již přírodní či magické povahy. Po seslání na otrávenou osobu okamžitě neutralizuje jakýkoli jed a navrátí 10 životů. Kouzlo také vyléčí všechny choroby, jako slepota či hluchota.


 

Obranná harmonie (zaříkávání/zmámení)
Úroveň: 4
Sféra: zákon
Dosah: sesilatel
Trvání: 6 kol
Doba sesílání: 1
Oblast působení: poloměr 3 m
Záchranný hod: žádný

Obranná harmonie umožní skupině bytostí fungovat jako jediná jednotka v jedné bitvě nebo střetnutí, zlepšuje koordinaci a taktiku jejich útoků. Účinek je vždy vystředěn na sesilatele, ale ovlivní všechny, kdo se nacházejí v okolí 3 metrů. Postavy pod vlivem zaklínadla se mohou pohybovat mimo oblast, jakmile je čarování dokončeno, a z harmonie mají stále prospěch. Působením této magie získává každá dotyčná osoba bonus +2 k obrannému číslu. Účinky trvají 6 kol nebo dokud není kouzlo úspěšně rozptýleno.


 

Odraz smrt (nekromancie)
Úroveň: 4
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: 1 tah/úroveň sesilatele
Doba sesílání: 1 kolo
Oblast působení: 1 bytost
Záchranný hod: žádný

Toto kouzlo chrání po dobu svého trvání před všemi druhy smrtící magie. Mezi ně kupříkladu patří Rozložení, Mocné slovo: Zabij, Kouzlo smrti či Prst smrti.


Ochrana před bleskem (ochrana)
Úroveň: 4
Sféra: ochrana, počasí
Dosah: dotyk
Trvání: 5 kol/úroveň
Doba sesílání: 7
Oblast působení: dotknutá bytost
Záchranný hod: žádný

Kouzlo zaručuje úplnou nezranitelnost elektrickými útoky, jako je např. dračí dech nebo kouzla typu Blesk, Děsivé sevření atd. Ochrana působí po dobu trvání kouzla (nebo do odčarování).


 

Ochrana před negativní sférou (ochrana)
Úroveň: 4
Sféra: ochrana, nekromancie
Dosah: dotyk
Trvání: 5 kol
Doba sesílání: 3
Oblast působení: 1 bytost
Záchranný hod: žádný

Toto kouzlo zaručí sesilateli či dotknuté bytosti částečnou ochranu před nemrtvými příšerami ze sféry negativní energie (např. upíry) a určitými zbraněmi či kouzly, které vysávají životní sílu. Zaklínadlo otevírá spojení se sférou pozitivní energie, čímž vykompenzuje účinky energie negativní. Chráněná bytost je ušetřena vysátí úrovní - utrží normální zranění, ale nepřijde o úrovně. Kouzlo nelze seslat ve sféře negativní energie.


Ochrana před zlem, poloměr 3 m (ochrana)
Úroveň: 4
Sféra: ochrana
Dosah: dotyk
Trvání: 1 tah/úroveň
Doba sesílání: 7
Oblast působení: poloměr 3 m
Záchranný hod: žádný

Po seslání tohoto kouzla jsou všechny bytosti v okruhu 3 metry ovlivněny kouzlem Ochrana před zlem. To vytvoří magickou bariéru okolo příjemce ve vzdálenosti 30 cm. Bariéra se pohybuje s příjemcem a má dva hlavní efekty: Všechny útoky vedené zlými nebo zlem očarovanými bytostmi proti chráněné bytosti mají postih -2 k hodu na útok, a všechny záchranné hody chráněné bytosti zapříčiněné takovými útoky získají bonus +2.


 

Plášť strachu (vyvolávání)
Úroveň: 4
Sféra: zmámení
Dosah: dotyk
Trvání: ihned
Doba sesílání: 6
Oblast působení: sesilatel
Záchranný hod: zrušení

Po vyřčení tohoto zaklínadla vyzařuje sesilatel auru strachu až do vzdálenosti 1 m. Všechny postavy a bytosti ovlivněné aurou musí uspět v záchraně proti kouzlu, jinak 4 kola panicky prchají. Na útěku mohou dokonce odhodit předměty. Členové družiny jsou na účinky imunní, ačkoli je může aura strachu zneklidnit.


 

Povolávání zvířat I (vyvolávání/povolávání)
Úroveň: 4
Sféra: zvířata, povolávání
Dosah: 20 m
Trvání: 3 tahy
Doba sesílání: 7
Oblast působení: zvláštní
Záchranný hod: žádný

Tímto kouzlem přivolá kněz na pomoc 2 až 3 zvířata, která mají životaschopnost 4 nebo méně. Druh se určí náhodně. Tyto tvory sesilatel ovládá, dokud jsou naživu, nebo neskončí kouzlo.


 

Slabší obnova (nekromancie)
Úroveň: 4
Sféra: nekromancie
Dosah: dotyk
Trvání: trvale
Doba sesílání: 2
Oblast působení: cílová bytost
Záchranný hod: žádný

Slabší obnova navrátí příjemci vysáté úrovně. Toto zaklínadlo je velmi vyčerpávající, proto by si měl kněz po jeho vyslovení okamžitě odpočinout.


Svatá síla (vzývání)
Úroveň: 4
Dosah: žádný
Trvání: 1 kolo/úroveň
Doba sesílání: 6
Oblast působení: Sesílatel
Záchranný hod: žádný

Pomocí tohoto kouzla sesílatel získá sílu a schopnosti bojovníka na stejné úrovni. Síla kněze se změní na 18/00 (i když je normálně vyšší), jeho THAC0 bude stejné jako u válečníka téže úrovně a získá navíc 1 život za každou úroveň. Tyto účinky potrvají po dobu trvání kouzla nebo do odčarování.


Volná akce (ochrana)
Úroveň: 4
Sféra: zmámení
Dosah: dotyk
Trvání: 1 tah + 1 kolo/úroveň
Doba sesílání: 5
Oblast působení: dotknutá bytost
Záchranný hod: žádný

Příjemce kouzla je imunní na cokoli, co ovlivňuje jeho pohyb. Spadají sem např. účinky Pavučiny, Drž osobu, Sádla či Zapletení.


Vyleč těžká zranění (nekromancie)
Úroveň: 4
Sféra: léčení
Dosah: dotyk
Trvání: stále
Doba sesílání: 7
Oblast působení: dotknutá bytost
Záchranný hod: žádný

Toto je silnější verze kouzla Vyleč lehká zranění. Přiložením rukou na bytost vyléčí kněz 17 životů. Zaklínadlo nepůsobí na bytosti bez fyzických těl, z jiné roviny nebo nemrtvé.


Způsob těžká zranění (nekromancie)
Úroveň: 4
Sféra: léčení
Dosah: dotyk
Trvání: trvalé
Doba sesílání: 7
Oblast působení: dotknutá bytost
Záchranný hod: žádný

Toto kouzlo je opakem Vyleč těžká zranění. Namísto uzdravení dotknuté bytosti způsobí újmu. Po úspěšném dotyku je oběť zraněna za 17 životů. Kněz má na provedení útoku 2 kola. Pokud mine, je kouzlo promarněno. Není žádný záchranný hod.