Dračí oko – první patro
Jdeme na to – projděte postupně celé (dostupné) patro: vrchní částí se dostanete k mostu (seberte z něj provaz) a posléze k bráně s kývajícími se čepelemi (dál zatím nechoďte) a prozkoumejte také levou dolní část mapy – narazíte (vyjma hnusáků, ale s tím jste snad počítali) na nějaké bedny (pasti!) a opuštěné hnízdo. Taky se na vás sesype spousta otravných létavců, po kterých sice ani pes neštěkne, ale vy po nich pěkně seberete a uschováte 4 wyverní ocasy! Budou se hodit! Objevíte také vchod do jeskyně (ten zatím také nechte být). V celém Dračím oku budete necházet provazy (celkem 4) – nezahazovat, budete je SAKRA potřebovat!
Teď máte několik možností, kudy dál: po cestě jste sejmuli spoustu yuan-ti zlodějů, většina z nich u sebe měla lektvar útočiště. Buď dáte každému z družiny lektvar a po vypití projdete mezi čepelemi, nebo dejte lektvar jen zloději, schovejte jej do stínu a projděte kymácející se branou dozadu (stále ve stínu!) Narazíte na místnost se sochou a značně nezdravým počtem hajzlů. Vlevo je za kamenem páka, kterou vypnete kývající se čepele. Následuje bitva s těmi hajzly. Je jich požehnaně, takže opatrně! Až máte místnost vyčištěnou, seberte věci (a hlavně minimálně 5 ohnivých achátů – ty seberte i v případě, že už máte peněz dost nebo nemáte místo, budete je potřebovat! Kdy? Za chvilku :))
Jistě jste si všimli, že kolem sochy je několik hořících košů. Je jich (jaké překvapení :)) pět. Do každého vložte po jednom šutru a voila! Cesta dál je otevřena! Ještě než půjdete dál, čeká vás ale nějaká práce na tomto patře. Doporučuji se vyspat a kouzelník/sorcerer ať si naučí co nejvíc plošných kouzel (ideální je sluneční žár spolu s featem duch ohně a featy průraznost kouzel … neříkal jsem to už někdy? :))
Vraťte se branou (která se už nehoupe) a jděte dolů. Až se kolem přestane vše hýbat, klepněte na bránu a pokecejte s tajemným vězněm. Poví vám o otevírání brány z mučírny a o poplachu. Nespustit alarm se mi nikdy nepodařilo, při otvírání dveří jsem se málem zbláznil – otevírací „kurzor“ je na horním mučicím stole a je lehce k přehlédnutí – na jednom místě (kraj stolu) se vám na okamžik změní kurzor z otazníku na dvě šipky – to je ono!
Po otevření dveří a eliminaci zjevivších se hnusů vlezte dovnitř. Všichni vězni se celkem chovají normálně, až na dva – jeden z nich je tajmený Nheero Futhma (jediný má jméno, pokecejte s ním o všem možném i nemožném a slibte mu, že poohlédnete po Mandalovi a pokuste se mu pomoci dokončit jeho záměr – přeměnu v histashi), další z vězňů je neskutečný hajzl. Poznáte ho lehce – přesune se do spodní kobky (k trolovi, který je jeho poskok) a začne kouzlit jako o život veškerá posilovací kouzla (pokud ne, nechejte jej chvíli vyspat – odpočine si a pak začne! Pro rozlišení – jediný je v červeném!) Když na něj promluvíte ještě před koncem kouzel, je drzý a arogantní. Jakmile na sebe zakouzlí vylepšenou neviditelnost, zaútočí na vás! Jelikož bez patche je vylepšená neviditelnost nechutně silné kouzlo (díky bugu vás NIKDO nevidí – tedy kromě “true seeing” potvor atd) a i když kouzlíte, útočíte atd – jste STÁLE NEVIDITELNÍ a nikdo na vás nemůže útočit! Patch tohle naštěstí odstranil, ale já s tímhle hajzlem vždycky bojoval ještě před aplikací patche a je to vážně svinstvo. Nakonec jsem to vyřešil jednoduše: celou partu jsem odeslal z dohledu a k mágovi šel jen s kouzelníkem/sorcererem. Na sobě jsem měl pochopitelně kamennou kůži, zrcadlení a byl jsem urychlen. V okamžiku, kdy mě hajzl napadnul, jsem začal jako blázen kouzlit plošná kouzla – hnusák má na sobě sice ochranu před elementy, ale 6-7x sluneční žár a 6-7 ohnivých koulí neustál ani on :) Proč je třeba jej eliminovat? Jednak na vás zaútočí, druhak má u sebe pár zajímavých věcí (zejména pak kouzlo Malavonův děs!). No a expy taky nejsou nejhorší, že :)
Když je po všem, vyspěte se, ujistěte se, že jste se od Nheera dozvěděli vše, co vám mohl říci, jděte k (nyní otevřené) soše a sestupte do druhého patra.