sqBD1000 - Přechod pobřežní cesty (Coast way crossing)
- Podrobnosti
- Kategorie: sqBD1000 - Přechod pobřežní cesty (Coast way crossing)
- Zobrazení: 1058
Part 1 – Přechod pobřežní cesty (mbd1000)
K tomu, aby se vám odemknul tento úkol, musíte jít do východní části Přechodu pobřežní cesty (mbd1000), přesně do části Trpasličí výkopové stanoviště. Zde se setkáte s Daranem Highhammerem, který je zaměstnán zabíjením zombií. Pomozte mu zbavit se zombií a promluvte si s ním. Řekne vám příběh o trpasličích vykopávkách a problémech s příšerami. Poté co si s ním promluvíte, běžte do jeskyně.
Part 2 – Trpasličí vykopávky (mbd1100)
V první části jeskyně narazíte na trpasličí kleriky. Musíte jím pomoci eliminovat zombíky. Po úspěšné bitvě si promluvte s bratrem Deepveinem a vydejte se na hledání po Gurnovi Coldhearthovi.
Není potřeba prozkoumávat celé první patro vykopávek, ale vyplatí se kouknout do opuštěného tábora v severní části jeskyně. Narazíte tam na obra Semahla a můžete mu pomoci se zbavit nemrtvých. Po vyhrané bitvě si s ním promluvte a pošlete jej za kleriky (alternativně na něj můžete zaútočit a zabít jej). Za zmínku stojí také zamknutá truhla, která aby mohla být otevřena vyžaduje speciální klíč, který najdete o patro níže.
Vaším cílem by mělo tedy najít tento klíč a k němu vás zavede východní průchod, který vede do Repozitáře nemrtvých.
Part 3 – Repozitář nemrtvých (mbd1200)
Začněte pomalu prozkoumávat podzemí Nikam příliš nespěchejte, jelikož v místních komnatách přebývají velké skupiny nemrtvých. Navíc vaši členové party můžou spustit skryté pasti. Jak jsem napsal výše, potřebujete zde najít klíč, kterým otevřete zamknutou truhlu v Opuštěném táboře v předchozím patře. Klíč najdete v severní části Repozitáře nemrtvých v Laboratoři.
Po cestě projdete kolem mystické studny a dostanete se poté do velké haly, kde je několik pastí.
Dávejte pozor, jelikož se ve vedlejší chodbě nachází Bronze Sentry (velmi silný protivník), kterého, když porazíte, tak z něj padá výborný obouruční meč na zabíjení trollů (Meč trollí decapitace). V této chodbě také uvidíte dveře vedoucí na sever do již zmíněné Laboratoře.
Právě v Laboratoři najdete na zemi ležet Trpasličí róbu a klíč k truhle. Vydejte se tedy poté zpět do předchozího patra do Opuštěného tábora.
Když nyní máte klíč od truhly, můžete ji otevřít a vzít z ní Pergamen (dopis) a Deník Gurna Coldheartha. Z deníku se dozvíte, že celá výprava byla fraška, a že jediné, o co Coldhearthovi od začátku šlo, bylo, aby se stal lichem. Doneste deník bratru Deepveinovi jako důkaz Coldhearthovi zrady a on vás poprosí, abyste Coldheartha zničili.
Můžete se zachovat nesobecky a pomoci mu s vypořádáním se s lichem nebo od něj požadovat platbu 1000zl za poražení Coldheartha. Nehledě na vaše rozhodnutí, obdržíte unikátní klenot zvaný Tajemství odhaleno, které může být použito na oslabení liche. Nezapomeňte dát tento předmět do „rychlých předmětů“ jednoho z členů vaší družiny.
Musíte se tedy zpět vrátit do druhého patra a projít do východní části dungeonu do místnosti se sloupy.
Jakmile se dostanete do haly se sloupy, musíte rozluštit hádanku, kterou je spuštění sloupů ve správném pořadí – (pokud budeme postupovat z leva) 1. třetí pilíř, 2. první pilíř, 3. čtvrtý pilíř, 4. druhý pilíř. Viz. Obrázek výše. Pokud tuto hádanku vyřešíte správně, tak se vám otevřou jižní dveře viz. Mbd1200 – Repozitář nemrtvých. Pokud uděláte chybu, objeví se skupina příšer a ty musíte zničit. Jakmile se vám otevřou jižní dveře, můžete vejít do nejdůležitější části dungeonu, tzv. Vyvolávací místnosti. Předtím než vstoupíte zbavte se okolních nemrtvých.
Poté co se dostanete dostatečně blízko vyvolávací místnosti, objeví se vám scénka, ve které se dozvíte, že Gurn Coldhearth se proměnil ve velmi mocného liche.
Zvažte uložení hry, protože vás bude čekat důležité rozhodnutí a taky se budete moci ocitnout v situaci, kdy budete čelit velmi silnému protivníkovi.
Jakmile vstoupíte do vyvolávací místnosti, započne konverzace s Gurnem Coldhearthem. K situaci, která nastala, se můžete postavit dvěma různými způsoby, které budou popsány níže.
Řešení:
-
Eliminace Gurna Coldheartha
-
Přinesení pěti amuletů Gurnovi Coldhearthovi
Part 4a – Eleminování Gurna Coldheartha
První varianta zahrnuje vyprovokování Gurna Coldheartha k souboji. Po započetí souboje, použijte předmět Tajemství odhaleno na liche. Tento předmět způsobí, že liche zbaví dalších ochran, které by na sebe mohl zakouzlit a uspíší útočení na něj. Nicméně Coldhearth, bude i tak stále silný nepřítel, takže dávejte pozor na svou družinu a použijte, co nejsilnější útoky abyste mohli tohoto nepřítele, co nejrychleji zničit.
Jakmile liche porazíte, tak zůstane mrtvý jen na chvíli, proto musíte najít a zničit jeho phylacteriemi, kde má ukrytou svou skutečnou životní esenci, než znovu ožije. Prohledejte proto jeho ostatky potom, co jej porazíte a vezměte z něj Starobylý klíč a použijte jej, abyste si otevřeli severní místnost, která je hned poblíž. Dostanete se tak do Místnosti s phylacteriemi, kde musíte prozkoumat schránku označenou na obrázku výše (druhá schránka zleva), která bude obsahovat Coldhearthovu phylacterii. V ostatních schránkách není buď nic nebo nějaké drahokamy.
Dalším krokem je dostat se do místnosti s aktivním portálem do ohnivé sféry, která se nachází ve východní části dungeonu (viz mbd1200 – Repozitář nemrtvých). Pro to, abyste se tam dostali, musíte projít předchozími místnostmi a hlavní halou. Mezitím se mohlo stát, že se Gurn opět navrátil k životu, a pokud se tak stalo, tak jej znovu porazte. Pamatujte ale na to, že předmět Tajemství odhaleno má pouze 3 nabití, takže si v prvním střetu nesmíte hned všechna vypotřebovat.
Poté, co se dostanete do místnosti s portálem, musíte porazit ohnivé salamandery a poté kliknout na portál, aby jste zničili Gurnovu phylacterii, a tak zabránili v jeho nekonečném oživování. Jakmile úkol splníte, dostanete spoustu zlata a zkušeností jako odměnu za zničení. Navíc se můžete vrátit k bratru Deepveinovi a říci mu o vašem vítězství. Obdržíte od něj Helmu Dumathoina nebo Větší svitek obnovy.
Part 4b – Přinesení 5 amuletů Gurnu Coldhearthovi
Druhá varianta zahrnuje setkání se s Gurnem Coldhearthem se záměrem získání vzácného artefaktu. Během konverzace mu musíte říci, že se zajímáte jen o to vytřískat maximum z celé situace. Lich vás požádá, abyste ho zbavily zbývajících trpaslíků a přinesli mu jejich amulety s tím, že vám přislíbí předmět obrovské síly. Vraťte se zpět za trpaslíky ve výkopech a první prozkoumejte jižní část dungeonu, kde je doupě příšer (mbd1100 – Trpasličí vykopávky). Po tom, co zabijete příšery, prohledejte ostatky a vezměte si první Amulet držitele tajemství pod horou (Amulet of the Keeper of Secrets Under the Mountain).
Další čtyři získáte trochu obtížněji, protože musíte zabít všechny trpasličí kleriky a bratra Deepveina (dále, taky zabít Semahla, pokud jste ho přivedl k trpaslíkům). Jakmile dokončíte svou práci, zkontrolujte každou mrtvolu a vezměte zbylé 4 amulety. Z jejich mrtvol získáte také následující kořist:
-
Střela +1
Poté, co všechny amulety posbíráte, vraťte se za Gurnem. Jako odměnu za tento úkol získáte unikátní Kladivo hrůzy +2 (Drad hammer +2).
- Podrobnosti
- Kategorie: sqBD1000 - Přechod pobřežní cesty (Coast way crossing)
- Zobrazení: 781
Tento úkol se neobjevuje přímo v deníku, ale určitě si zaslouží vlastní popis, jelikož nabízí unikátní odměnu a způsob jak odemknout tento úkol není zpočátku zcela zřejmý. Jakmile dorazíte do druhého patra, zvaného Repozitář nemrtvých (mbd1200), tak běžte do místnosti s Mystickým jezírkem (mbd1200). Po prozkoumání jezírka zjistíte, že okolo jezírka chybí tři tyče. Tyto tyče musíte najít.
Tyto tyče můžou být nalezeny v jakémkoliv pořadí. První tyč je v pokoji se sarkofágy v centrální části dungeonu (viz. Mbd1200). Na to, abyste se do ní dostali, musíte nejprve jít do vedlejší místnosti, kde použijete schopnosti zloděje a objevíte tak skryté dveře. Těmito dveřmi se tak dostanete do místnosti se sarkofágy, ale buďte připraveni na tuhou bitvu s nemrtvými. Pokud budete mít obtížnost nastavenu na ŠÍLENÁ, tak v místnosti mezi nemrtvými bude s větší pravděpodobností Imbued Wight, nemrtvý, kterého když zabijete, vypadne z něj Esence jasnosti, kterou pak můžete využít v jezírku na další vizi. Jakmile nemrtvé porazíte, prozkoumejte sarkofágy. Najdete v nich Stříbrnou tyč v horním sarkofágu (screenshot nahoře) a v jižním sarkofágu magickou hůl – Hůl zproštěné kletby.
K nalezení druhé tyče musíte dorazit do severní místnosti, konkrétně Laboratoře (viz. Mbd1200). V místnosti je velmi velká skupina příšer. Po boji zkontrolujte východní část laboratoře. Stříbrnou tyč najdete na jednom ze stolů (viz. Screenshot výše).
V západní části laboratoře v jednom z regálů můžete zase najít Esenci jasnosti (viz. Screenshot výše).
Poslední tyč můžete najít ve velké hale v jižní části dungeonu. Je ze všech nejlépe dostupný, stačí se podívat na stůl a vzít tyč (viz. Screenshot výše).
Jakmile budete mít všechny tři tyče, vraťte se k jezírku a začněte klikat na něj, takže tyče budou automaticky umístěny kolem jezírka. Jako odměnu za splnění dostanete 3000xp a navíc se můžete zhlédnout jednu ze tří vizí pro vás důležitých postav – Imoen, Caelar Argent a Zahaleného muže.
Jakmile si jednu z nich vyberete a zhlédnete, jezírko zůstane rozčeřené. Pokud budete chtít vidět i ostatní vize, tak musíte do něj vylít Essenci jasnosti, kterou jste posbírali dříve a tak budete moci postupně shlédnout všechny vize (pokud máte dvě, tak uvidíte všechny tři vize, pokud jen jednu, tak uvidíte 2 vize). Za každou vizi mimochodem získá každý člen družiny 500xp.
- Podrobnosti
- Kategorie: sqBD1000 - Přechod pobřežní cesty (Coast way crossing)
- Zobrazení: 947
Tento úkol se vám otevře poté, co si promluvíte s Takosem, kterého najdete v uprchlickém táboře poblíž spálené hospody v lokaci Přechod pobřežní cesty (mbd1000). Takos vás požádá, abyste našli jeho tři věci z rodinného dědictví. Dvě z nich můžete najít ve spálené hospodě a kolem ní v lokaci Přechod pobřežní cesty (mbd1000). Třetí se nachází západně odsud v jiné lokaci jménem Les pobřežní cesty.
Gentrovo zrcádko je skryto ve vypáleném hostinci, viz. screenshot výše. Na to abyste skrýš našli musíte použít zloděje.
Plášť Beluirovy hlídky najdete také poblíž vypáleného hostince. Nachází se v zamčené truhle poblíž jižní zdi budovy, viz. screenshot výše. Abyste se do truhly dostali, budete opět potřebovat schopnosti zloděje.
screenshot bude později...
Na to abyste se dostali k třetímu předmětu z dědictví, musíte jít na západ do Lesa pobřežní cesty. Jakmile se tam dostanete běžte do severního tábora, kde se setkáte s Isabellou a Ikrosem. Během jejich setkání si všimnete malého štítu, který má u sebe Isabella (The Suncatcher +2), který po vás chtěl Takos. Štít můžete získat dvěma způsoby. Buď zaútočíte na Isabellu a Ikrose, zabijete je a štít si vezmete nebo tak, že pro ně uděláte vedlejší úkol, který zahrnuje zabití místního upíra (mimo to můžete také k vašim silám připojit upíra - více info později).
Poté co získáte všechny tři předměty, můžete se vrátit k Takovi a promluvit si s ním. Úkol můžete ukončit třemi následujícími způsoby:
- Dát mu všechny tři předměty. Jako odměnu dostanete magickou šipku.
- Požádat jej o další odměnu. Takos vám dovolí ponechat si jeden předmět z dědictví. Vemte si štít.
- Informovat Takose, že si necháte všechny jeho předměty. Takos na vás poté zaútočí, ale je to velmi slabý nepřítel. Pokud si chcete nechat jeho předměty, vyhněte se vrácení Takovi a nechte jeho úkol aktivní.
- Podrobnosti
- Kategorie: sqBD1000 - Přechod pobřežní cesty (Coast way crossing)
- Zobrazení: 753
Tento úkol se vám otevře poté, co si promluvíte s obchodníkem Herodem, kterého najdete v uprchlickém táboře poblíž spálené hospody v lokaci Přechod pobřežní cesty (mbd1000). Herod vám poví o podezřelém zmizení 5 lidí, krátce po tom, co se zde objevila elfka jménem Teleria. Telerii najdete kousek opodál v témže táboru.
Promluvte si s ní a ona vám řekne, že se s vámi setká na nedaleké mítině. Je to oblast, kde se nachází sochy a je v severozápadním rohu mapy.
Jakmile dorazíte na místo setkání, všimnete si pěti lidí, kteří byli přetvořeni na kámen. Všimnete si také opodál stojícího kamenného golema. Promluvte si znovu s Telerii. Poví vám, že to, co vidíte je její umělecké dílo a vy budete její závěrečnou sochou. Nyní máte tři možnosti, jak pokračovat v úkolu.
První, která vás asi napadne je přinutit ji, aby oběti svého umění opět přeměnila na lidi, přičemž s tím nebude souhlasit a vy ji budete muset porazit.
Detailní popis: Zabijete ji a jejího golema a vypadne z ní soška Kamenný spojenec, Lumpova róba, dýka, vrhací dýka (20), Laeralův náhrdelník
Druhá je nabídnout ji, že ji seženete lepší objekt pro její sochy.
Detailní popis: Musíte obalamutit Brieleho, kterého najdete ve východní části tábora Ohnivé pěsti na téže mapě a Vessanala, kterého najdete taktéž na téže mapě v táboře uprchlíků u spáleného hostince. Poté se vraťte zpět za Telerií a ona vám za odměnu dá sošku Kamenného spojence
Poznámka: Je dobré u sebe při této variantě nemít Corwin, jinak vám tuto variantu nedovolí.
Třetí je podobná jako druhá. Nabídnete jí lepší object pro její umění, ale jakmile vám začne mluvit o její inspiraci menhirama, tak pokud jste mág, můžete ji přesvědčit, že její umění má vady. Ona si to uvědomí, vymámíte z ní svitky a zkamenělé lidi osvobodíte. Bohužel zde je nejspíše bug, protože když jsem tuto řešení zvolil, v úkolech se nic nezměnilo a nešel pak nijak dokončit.