sod

Dámy a pánové, dopustil jsem se "svatokrádeže" :) Abych mohl zhodnotit nové dílko BG SoD, tak jsem využil služeb "Jacka Sparowa" a zkouším SoD. Plánuji to později napravit, ale zatím bude muset Jack stačit.

Jinak mé první dojmy jsou zatím velmi pozitivní. Týkají se tedy hlavně hratelnosti, jelikož tím, že jsem nemohl najít žádné své importy, tak jsem SoD začal hrát a to od staré kampaně BG.

Tím nenápadně naznačuji, že v SoD si na začátku hry můžete zvolit, kterou kampaň chcete hrát, podobně jako tomu bylo u předchozího BGII-EE nebo IwD I – EE.

Mé dojmy jsou pozitivní z toho důvodu, protože zatím čeština ve hře je velmi dobře spravená, tzn. Není potřeba kopírovat nebo instalovat dodatečné fixy na češtinu, a dále, co mě příjemně překvapilo je, že jsem si zatím nevšiml žádných bugů. Příkladně hned první úkol pro Firebeada s donesením svitku FUNGUJE!!! :D (Chvála bohu).

 

Další věc, kterou musím zmínit je velmi příjemné zlepšení drobných pomůcek v uživatelském rozhraní.

Příkladně byl vylepšen deník, kdy veškeré úkoly z dané kapitoly jsou uzavřené a po rozkliknutí se vám daný úkol odroluje a ukáže se vám detail. Pokud máte daný úkol splněný, tak vám zešedne a za ním se ukáže nápis dokončeno. Je to velmi intuitivně spraveno.

denik

Dále pokud chcete aby se vám stále zobrazovaly interaktivní předměty jako jsou truhly, bedny apod. Již nemusíte držet TAB jak „tydýti“, ale kliknete pouze na tlačítko, které je v liště a díky ní tato pomůcka funguje podobně jako „CAPSLOCK“ a ne jako „SHIFT“. Jediné, co u tohoto tlačítka trochu opomněly je, že když vstoupíte na jinou obrazovku jako je inventář nebo mapa, tak se vám tlačítko deaktivuje a musíte ho aktivovat kliknutím znovu, což je pak po nějaké době trochu otravné.

tab

Další výhodou je to, i když se to může zdát jako hloupost, že postavy mají v boji „health bar“ neboli ukazatel zdraví, což se hodí a taky to, že když hru pauznete obrazovka vám zešedne, takže se nemůže stát, že byste si mysleli, že jste hru pauzli, ale ono ve skutečnosti nepauzli. Díky tomuto hned víte, jak na tom jste.

Samotný inventář byl také vyladěn. Nyní již konečně můžete mít v jednom slotu dvouručku (příkladně luk) a v druhém dva meče. Toto v EE verzi ani v original hře nešlo a bylo to také velmi otravné, protože vždy, když jste chtěli př. Když jste měli zloděje s dvěma meči a chtěli mu rychle změnit na luk, museli jste pokaždé do inventáře a oddělat mu nejprve meč a poté až dát luk. Toto jsem upřímně nesnášel. Další věcí je, že když si dáváte nějakou novou věc za sebe tak, když ji držíte a chcete ji obléct, ukáže se vám v inventáři, jak se vám změní statistiky. Sice jsem si po čase všiml, že v inventáři zmizela hodnota rychlosti vaší postavy za kolo, ale celkově můžu říct, že je to jen takový malý mráček na jinak jasném nebi vylepšení inventáře.

inv1

inv2

Další úžasnou věcí je, že když zabijete skupinu 20 koboldů, už nemusíte prohlížet ostatky každého zvlášť, ale máte zde tlačítko, které vám ukáže řádek asi dvaceti slotů toho, co leží na zemi u těch, co jste zabili.

Jak říkám, zatím jsem se nedostal ke contentu SoD, ale co se týče vylepšení hratelnosti, tak udělali chlapci z Beamdogu spoustu zajímavých zpříjemnění hry. Ono toto samotné samozřejmě nestačí na to aby se dalo povědět, že jen kvůli tomu je hra dobrá, protože tyto věci, které jsem zatím popisoval by se spíš dali zhodnotit spíše jako velmi povedený PATCH než jako hra, ale jsem zatím na začátku a až se dostanu ke contentu SoD, tak vás budu o všem informovat. ;) :)