Kapitola šestá
- Podrobnosti
- Kategorie: Kapitola šestá
- Zobrazení: 1676
Legenda:
- 1 - Větší kovárna
- 2 - Zahrada
- 3 - Bratr Perdiem
- 4 - Idol
- 5 - Badge Locks
Postup by Divoška Jája
Před vstupem doporučuji zakouzlit zrychlení a jiné ochrany, případně se ještě posilnit nápoji, neb boj nebude jednoduchý. Život vám budou otravovat především šavlorucí kostlivci (bladed skeleton), kteří jsou imunní vůči ledu, zato oheň jim vůbec nedělá dobře.
Chrám sestává z několika kruhových místností, kde vždy uprostřed stojí kněz. Nemá cenu se s nimi bavit, neboť zatím jsou omámeni kouzlem a mluví z cesty. Krom toho jsou všichni uzavřeni v magických štítech, tudíž jsou nezranitelní a imunní vůči magii. Nezapomeňte, že jsou pod vlivem kouzla a věci, jež činí, nepocházejí z jejich vlastní vůle, a proto se je nemusíte snažit hned likvidovat. Můžete napřed projít východní část, setkat se s šíleným bratrem Perdiemem #3, anebo zamířit hned k severu a soustředit se na zdroj všeho zla – idol #4. Je to zvláštní věc, která má moc povolávat příšery a ovládá mysl všech zmíněných kněží; není však zcela odolná vůči kouzlům, takže na ni stačí hodit otravný oblak a mezitím si vyřizovat účty s ostatními exponáty obludária – vyššími druhy zombií a mumií, které umí kouzlit (krom toho, že jsou ZKZ – pěkně nepříjemní nepřátelé) – nikdo z nich však není odolný proti ohni, takže na ně stačí mrskat jeden fireball za druhým a brzy zmizí z povrchu zemského. Ani kouzlo Malavonův běs (Malavon‘s Rage) není špatné, pokud je váš mág obklopen nepřáteli.
Za zničení idolu se vám přičte 10 000 zkušeností, většina nemrtvých se uloží k věčnému spánku a omámení kněží si uvědomí, jaká zvěrstva to vlastně páchali. Jejich vůdce, bratr Perdiem, vás sám osloví a vypoví vám, jak ho i jeho bratry zhypnotizoval a pod moc idolu uvrhl démonický bratr Poquelin, který vypadá „jako by byl cizincem ve vlastním těle“. Krom toho – což je důležitější – získáte i jeho symbol.
Nyní byste již měli mít znamení všech šesti Vyvolených (pro přehlednost je tu ještě jednou uvedu v pořadí, jak jsme je nacházeli:
- 1. Krilagovo znamení (vůdce neo-orogů z jeskyně pod 2. lokací Dornovy hlubiny)
- 2. Jorilovo znamení (náčelník obrů za můstkem na jihozápadě Wyrmova zubu – lze získat bez boje)
- 3. Znamení panny Ilmadie (velitelka obrů ve 2. části dolů v Nižší Dornově hlubině)
- 4. Markethovo znamení (rádoby vládce Nižší Dornovy hlubiny, palác – lze získat bez boje)
- 5. Malavonovo znamení (šílený mág v domě v uličce řemeslníků)
- 6. Znamení bratra Perdiema (představený chrámu – znamení vám předá po zničení idolu),
Znamení zasaďte do „zámků“ pod schodištěm na severozápadě. Až se ozve poslední „cvak“, dojděte se ven vyspat, připravte se na boj a vystoupejte nahoru. Zde vás čeká sám bratr Poquelin, obklopený monstry, na která se neohlížejte a jen jaksepatří řežte do jejich pána – až ho dostatečně zraníte (což není zas tak těžké, platí na něj zbraně snad i +2 a výše), budete přeneseni do místa, kde celá vaše výprava začala – čeká vás znovu Východní přístav.
- Podrobnosti
- Kategorie: Kapitola šestá
- Zobrazení: 1223
Legenda:
- 1 - Příchod
- 2 - Hospoda Zimní kolébka
- 3 - Občané Východního přístavu
- 4 - Jhonen
Postup by Divoška Jája
Do oázy klidu, kterou kdysi býval, má však v současné době pěkně daleko. Hemží se to tu kyklopy, domy jsou většinou v sutinách a vůbec, pohled je to bezútěšný. Vstoupit můžete pouze do ex-hospody „Zimní kolébka“ #2, kde ve sklepení, kde jste kdysi hubili brouky, potkáte starého opilého Jeda. Blábolí cosi o tom, že všichni vesničané jsou drženi na jihu za palisádou – víc z něj nedostanete, můžete se tu však alespoň vyspat.
Na samém jihozápadě pak potkáte Jhonena #4, který – pokud jste mu na začátku dodali zlámaný meč od jezerní žínky – vám předá tuto setsakramentsky dobrou zbraň opravenou.
Nyní pospěšte k jihovýchodu, kde v ohradě jak dobytek trpí easthavenští obyvatelé #3. Jeden z měšťanů vám věnuje léčivé lektvary. (Jste-li trpaslík a získali jste na začátku "půjčku" od některého z vesničanů, můžete mu nyní vrátit vše i s úroky anebo z něj vymámit ještě další mamon – který vám však už moc nepomůže, jen vaše zlá dušička se může démonicky chechtat.)
Krystalová věž
Legenda:
- 1 - První poschodí
- 2 - Druhé poschodí (východní místnost)
- 3 - Druhé poschodí (západní místnost)
- 4 - Třetí poschodí
- 5 - Jerrodův kámen
Postup:
Nejdůležitější pro vás však budiž rozhovor s Everardem, který vám prozradí, jak se dostat do ledového zámku. Neváhejte a ihned tam obraťte své kroky. Vyjděte po točitém schodišti do věže, kde na západě vkročíte do Pomabova doupěte. Ano, jde o člověka, který zde býval nadutým obchodníkem – nyní se přesvědčíte, jakého hada si to tu hřáli na prsou. Při boji s ním si musíte dát pozor, abyste sekali do toho pravého zlotřilce (ZKZ min. +3), neboť si kolem sebe vytvoří spoustu klonů. Pozorně sledujte údaje o bitvě, odkud se dozvíte, zda drtíte falešného či pravého Pomaba. Ostatní stráže ignorujte, neboť stojí i padají se svým pánem.
Po tomto vás už čeká jen finální souboj – vyspěte se, posilněte (obranná kouzla zatím vynechte), vylezte po žebříku nahoru a vstupte do zrcadla-teleportu. Zde vás čeká znovu Poquelin, resp. jeho pravá podstata – Belhifiet (a také se stanete svědky menšího dramatu, jehož detaily prozrazovat nemusím :-), který boj zahájí tím, že na vás sešle rozptýlení magie (dispel magic) – proto je zbytečné se dopředu obrňovat kouzly. Démon má k ruce dva železné golemy, které byste nyní měli celkem bez problémů udolat, aby vás neotravovali svými jedovatými oblaky. Krom toho je tu na zemi rozeseto celkem dost pastí, které se váš zloděj či klerik může pokusit odhalit (odstranit je však nelze). A jak na Belhifieta? Platí naň zbraně +3 a více, kouzla snad vůbec, takže mlátit, mlátit, mlátit…
Nakonec se pokochejte závěrečnou animací – nic není tím, čím se zdá…
- Podrobnosti
- Kategorie: Kapitola šestá
- Zobrazení: 1210
Legenda:
- 1 - Útočiště gnómů
- 2 - Obchodník Nym
- 3 - Místo k odpočinku
- 4 - Beorn
Postup by Divoška Jája
Přímo naproti vchodu spatříte temného elfího obchodníka Nyma #2. Jeho osoba je hned dvakrát důležitá – jednak se velmi vyplatí u něj nakupovat, protože krom spousty prima kouzel a šípů má na prodej zvířátka (exotické ptáky a veverky), po nichž toužila Valestis, a za druhé – když ho začnete trochu hlouběji zpovídat – zjistíte, že to právě on je zodpovědný za konflikt mezi elfy a trpaslíky tím, že prodával magické zbraně jejich nepřátelům. Jestli ho potom necháte žít či ho potrestáte (a potažmo i sebe, poněvadž pak budete muset chodit prodávat věci mnohem dál a žádné zkušenosti navíc z toho nekoukají), to už záleží jen na vás.
Na severu není nic, zato na západě před velkým můstkem po schodišťátkách kolem jednoho domu #3 (který je prázdný a lze v něm odpočívat) můžete vystoupat na severovýchodní plošinu, kamž přesídlil Guello z dolů (pokud jste v dolech ještě nebyli, pak vás kněz poprosí o jeho osvobození) – promluvíte-li s ním, spolu s jeho díky získáte i nemalé expíky.
Vyplatí se též navštívit prodavače Oplzlého Lleva (Dirty Llew) na jihovýchodě, u nějž mohou výhodně nakupovat zejména ženy (moje čarodějka s charismatem 18 dokázala jeho ceny srazit skorem na polovinu než kdyby k němu zavítal bojovník) – nabízí pár prima lektvarů, zvláště léčivých (doplňujících 25 HP); z roháčího krunýře vám vyrobí výše zmíněný štít, jehož vlastnosti dokáže rapidně vylepšit Nym anebo též kuldaharský mág Orrick, pokud se vám chce ještě vážit tu dlouhou cestu.
Nyní se můžeme vydat do Chrámu.
- Podrobnosti
- Kategorie: Kapitola šestá
- Zobrazení: 1489
Legenda:
- 1 - Nižší Dornova hlubina
- 2 - Brouci roháči a Klepetnatci okroví
- 3 - Přepadení Klepetnatců okrových
Postup by Divoška Jája
Zde vás přivítá Tarnelm, který vás však zpočátku bude považovat za Markethova špióna. Pytel brambor ze zámecké kuchyně mu však pomůže změnit názor, pročež vám vysvětlí, kde se nalézá tajná skrýš otroků a zároveň vás požádá o pomoc proti klepetnatcům okrovým. Tábor leží na severovýchodě #3, odkud se na vás v jednu chvíli vyrojí zmínění broukohlavci a vy pak budete moci projít tunely za jejich zády. Až budou všichni bradou vzhůru, nezapomeňte to sdělit Tarnelmovi.
Krom těchto fujtajblíků tu otravují obří brouci roháči #2, kteří však nejsou nijak zvlášť nebezpeční. Z jejich krunýře si v gnómské vísce můžete nechat vyrobit štít.
Pokračujeme do gnómské vesnice.
Strana 1 z 2