Designéři firmy BioWare dali do hry takový 'menší' žertík, který prostupuje skrz všechny díly Baldur's Gate. Výsledkem tohoto žertíku je právě Big Metal Unit. Aby jste ho mohli získat, potřebujete najít určité předměty ve všech třech hrách; Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Shadows of Amn a Baldur's Gate II: Throne of Bhaal. Tyto přeměty jsou: Zlaté kalhoty z Baldur's Gate, Stříbrné kalhoty z Baldur's Gate II: Shadows of Amn a Bronzové spodky z Baldur's Gate II: Throne of Bhaal.

V následujícím návodu se dozvíte, jak tyto tři předměty získat a následně použít k vytvoření Big Metal Unit. V návodu budou použity koordináty myší k určení různých lokací atd. K použití tohoto doplňku stačí zmáčknout tyto klávey: v Baldur's Gate zmáčkněte 'L', v Baldur's Gate II a Throne of Bhaal je to 'X'.



ZLATÉ KALHOTY


Na začátku Baldur's Gate se i přes všechny nesnáze dostanete do Přátelské náruči, kde si promluvíte s Khalidem a Jaheirou.


Friendly Arm Inn

Ve třetím patře hospody, kde najdete výše zmíněné společníky, najdete šlechtice (na koordinátech X 325 Y 673). Souhlaste s tím, že mu vyperete jeho oblečení a on vám dá Zlaté kalhoty.


Nobleman

Jaké hezké kalhoty, no není to pravda! A pokud je nechcete, vraťte mu je, a on vám dá opravdu hodně zlata. To není špatné, že?


Golden Pantaloons

Na konci hry se ujistěte, že je pořád máte v inventáři, a exportujte (následně importujte...ehm...pro pořádek) do Baldur's Gate II: Shadows of Amn.



STŘÍBRNÉ KALHOTY


Tentokrát to nebude tak jednoduché. Musíte splnit jeden úkol, abyste mohli získat tento unikát. Jsou dvě možnosti jak splnit zmíněný úkol, jako zlá postava nebo neutrální (je jedno, jaké máte přesvědčení.http://www.baldursgate.goo.cz). Pokud se rozhodnete udělat tento úkol jako zlá postava, ztratíte dva body z reputace. Takže si pak nezapomentě dojít do chrámu a reputaci si obnovit. Pokud se ho rozhodnete splnit jako neutrální postava, neztratíte sice reputaci, ale zato dostanete o dost míň zkušeností. Nakonec ale budete rádi, že máte konečně ty proklaté Stříbrné kalhoty!

Po tom, co spustíte Baldur's Gate II: Shadows of Amn a importujete si svoji postavu z Baldur's Gate, která měla Zlaté kalhoty, je čas, aby jste je znovu našli. Svoje kalhoty si můžete vyzvednout ze zapastěného obrazu na těchto souřadnicích: X 3117 Y 2691. Je to ta místnost, kde je vybavení (různé zbraně, brnění atd.) Irenicově vězení, taky je tam Golem, který stráží ono vězení. Nyní postupte do kapitoly II. Běžte na Hřbitov, dále ke hrobu na těchto souřadnicích: X 989, Y 669. Kliknutím na něj započnete úkol 'Pohřben zaživa'.


Graveyard

Navštivte Tidirův hrob na hřbitově a prohledejte ho, čímž Tidira zachráníte. Promluvte si se Sethlem, správcem hřbitova, a vyhrožujte, že půjdete za zaměstnavateli. Jděte k Delosarově hospodě (most). Jižně od ní je týpek v rudém plášti. Vyhrožujte mu a následujte ho k další budově. Jeho společníci ho zabijí a odejdou. Vyběhněte po schodišti a zachraňte Lady Elgeu. Zlá postava: Řekněte jí, že jí osvobodíte až potom co dostanete svoji odměnu. Nyní, pořád v té samé místnosti, si přečtěte dopis, který najdete ve skřínce na těchto souřadnicích: X 399 Y 225. Píše se tam, že máte jít po setmění před Mědenou čelenku v Chudinské čtvrti a setkat se tam s Weltherem (X 2039 Y 2669). Řekněte mu, že si jdete pro svoji odměnu a kalhoty jsou vaše, ale klesne vám reputace. Not so good: poté co se setkáte s Lady Elgeou, jí řekněte, že v není v postavení, aby mohla něco nařizovat. Your next selection is that you have not made up your mind. Přečtěte si dopis ze skřínky a vydejte se po setmění k Měděné čelence. Najděte Welthera. Nezačínejte s ním rozhovor, použijte prostě svoje zlodějské schopnosti a kalhoty jsou vaše. Vratťe se k Lady Elgee a nechte jí odejít, dostanete něco málo zkušenosti.


Welther

A ty, můj příteli, máš teď úplně nové Stříbrné kalhoty. To je ale pěkný módní doplněk, není liž pravda?


Silver Pantaloons

Právě teď máš dva potřebné kousky ze tří. Znovu se přesvědčte, že máte oba předměty v inventáři po zbytek hry. Na konci si svoji postavu znovu exportněte a následně importujte do Baldur's Gate II: Throne of Bhaal.



BRONZOVÉ SPODKY


Importujte si postavu, která měla Zlaté i Stříbrné kalhoty do Baldur's Gate II: Throne of Bhaal a začněte hrát Throne of Bhaal.

V jedné části hry se při jednom velkém úkolu (hledání Svitku Navrácení) dostanete do Abazigalova doupěte.


Abizagal's Lair

Při splňováni tohoto úkolu se dostanete do jeskyně s mágem Iycanthem Šíleným na těchto souřadnicích: X 544 Y 685. Řekne vám, že vám nedá svitek, tedy do té doby, než mu přinesete oko Beholdera. Když mu řeknete, že je to pod úroveň Dítě Bhaala, poví vám, že poblíž viděl dobrodruhy, kteří by vám mohli pomoc. Najděte mladé dobrodruhy (Bondari, Nanoc Babar a Tim Goldenhand) ve stejné lokaci na souřadnicích X 610 Y 756. Bohužel jsou přeměněni na kámen. Sešlete na ně kouzlo, nebo použijte svitek 'Z kamene na maso'. Řekněte jim, aby pro vás udělali úkol s Beholdery a nerušeně se bavte :-)


Adventurers

Až se konečně vrátí, dají vám oko pro Iycantha a velice stylové (a odřené) Bronzové spodky.


Bronze Pantalettes

Nejenom, že jste se při plnění tohoto obřího úkolu nasmáli, ale hlavní je to, že máte všechny tři potřebné časti k sestrojení Big Metal Unit. Je čas se vydat do Amkethranu.http://www.baldursgate.goo.cz



BIG METAL UNIT


Nyní máte všechny tři potřebné předměty, neváhejte tedy a vydejte se do Amkethranu. Vylečte a vyspěte se, potom jděte ke kovářovi Kerrickovi (X 408 Y 375).


Amkethran

Nechte ho se podívat so vašeho inventáře, chytne ho posedlost a začne něco žvatlat o tom, že máte něco mega..energo...ehm...no prostě, že máte všechny předměty. Udělá pro vás Big Metal Unit a k tomu ještě pár dalších 'drobnůstek'. Pak odejde.http://www.baldursgate.goo.cz


Kerrick the Smith

Po vší té práci, hledání všech tří předmětů, konečně vlastníte Big Metal Unit.


The Big Metal Unit

Navíc dostanete s Big Metal Unit pár zajímavých věciček navíc: Big Metal Rod s Frag Grenades, Pulse Ammo a Scorcher Ammo.


The Big Metal Rod

Když si Big Metal Unit oblečete, získá vaše postava AC -10, +5% k odolnosti na magii a navíc může stále používat kouzelné předměty, které jí přídávají bonusy k AC, jako třeba Prsteny ochrany atd. Vaše postava nyní vypadá jako Železný golem. Nakopejte všem zadek pro dobrotu, ať se Booovi zježí chlupy!


Wearing the Big Metal Unit

OSTATNÍ

Poslední tipy

Když vykoupíš Bernarda v Měděné Čelence před osvobozením Hendaka, obnoví potom svoje zásoby, takže můžeš mít některé věci dvakrát. 

Dvojpovolání na mága

Abyste rychle levelovali a dostali se na potřebnou úroveň, vyházejte celou partu (zruší rozjetou romanci!) a učte se co nejvíce kouzel. Pokud máte nainstalovaný datadisk ToB, nezapomeňte na možnost odstranění a znovu-naučení kouzla.


Ukládat i mimo Quick-Save

Celkem často se stane, že se ve hře vyskytne chyba, nebo uděláte chybu vy. Jenže Quick-Save je většinou nepoužitelný - uloženo už je i s chybou. Auto-Save na tom bývá stejně. Proto je lepší speciálně ukládat po každém větším posunu ve hře.

Používat quick-save v ToB se kvůli chybám údajně "silně nedoporučuje".


Základní tipy pro těžší souboje

  • Přeměna na Zabijáka z vás učiní zabijáka, imunity na spoustu psychických kouzel.


  • Kapsářství

    Amnské vojenské stráže mají 30% šanci na to, že budou mít svitek náhodného kouzla do 8. úrovně. /Henning Roes

    Ribald v Dobrodruhově krámku má Prsten regenerace, Džin před stanem Dao v trhově má u sebe Láhev ifríta.


    Odemykání truhel

    Jakmile otevřete truhlu v soukromém domě, objeví se stráže. Pokud ale truhlu jenom odemknete, nikdo vás trestat nebude - jde takhle přijít k nějakým zkušenostem.



    KAPITOLA II. & III.


    NEW! Kupec v Městských branách

    Pokud navštívíte Brány města podruhé, po nějakém čase, budete svědky rozhovoru kupce s jeho věřitelem (nebo co.http://www.baldursgate.goo.cz). Pokud budete v rozhovoru hájit obchodníka, jeho sok odejde a vy budete moci jednou nakupovat/krást celkem zajímavé zboží. Po ukončení obchodování kupec odejde.

    Z nabídky běžnější magické výbavy stojí za to jmenovat asi jen Plátovou zbroj +1, dále nabízí nějaká vzácnější kouzla - Vyvolej přítelíčka, Zlom, Řetězový blesk, Rozložení, Odražení kouzla.


    Plnění úkolů v II. a III. kapitole

    Mějte v patrnosti, že až Imoen vyzvednete v Léčebně, bude na jedenácté úrovni. Imoenin dluh můžete později smazat nepříliš etickou metodou ve Strážcově tvrzi u stroje Luma Šíleného.


    Úkol "MATČIN GONG"   Od: Da Lucca

    Tento quest dostaneš z kouzla "Omezené přání". Budeš si přát "Přání na jedno použití" a "Chtěl(a) bych zažít dobrodružství, jaké jsem nikdy nezažil." Stačí si přečíst svitek, kterým tě Džin obdaroval a pustit se do plnění.


    Kouzlení v Athkatle

    je zakázáno a trestáno smrtí. Stačí si koupit "licenci" za 5000 v hlavní vládní budově a Zahalenejch se bát nemusíte.

    Zákaz se NEVZTAHUJE na kouzlo Určení a NA VŠECHNA KNĚŽSKÁ KOUZLA. Kouzlit můžete také ve všech domech a stokách.


    De'Arnis Hold

    Když vejdete do místnosti kde je pomatený Glacias, hned na začátku boje (neubližujte mu) ho ovládněte, trochu se snim projděte, on se probere z omámení od trollů vy shrábnete XP a palici k cepu dostanete. Na tuto věc přišel jistý Alexandr Veliký.

    Psí maso se používá takto: na někoho zrychleného zakouzlete neviditelnost. Neviditelní projděte místností s Klepetnatci až do místnosti s psími kostmi, tam maso položte a vyběhněte druhou stranou, kde zavřete dveře i s klepetnatci, kteří tam nalezli.



    KAPITOLA IV.



    Hádanky v prvním patře Léčebny

    Sochy do kruhu a Ring of regeneration - odpovědi nejdřív vnější zleva do prava - 3,8,5,1,7,4 a vnitřní zleva do prava - 7,2,5,2,1,5 a Ring of regeneration je váš.

    Sochy okolo bedny - pokud se vaše postava dívá do místnosti, po levé ruce má sochu kam přiřadit LEBKU, dále po směru hodinových ručiček: PŘESÝPACÍ HODINY, ZRCADLO, MUŽ S ROUBÍKEM, AMULET MEČE, AMULET SLUNCE, SLUNEČNÍ HODINY, VODA, BOTY, KROUŽEK, AMULET HVĚZD. Dostanete safír, kterým aktivujte portál ve veldlejší místnosti, odměnou je Zbroj zkázy +3 (AC 0)


    Závěrečné hádanky v Léčebně

    Ve čtvrtém patře budete zkoušeni, jestli jste způsobilí opustit léčebnu. Odpovědi zní takto - NIC, ŘEKA, STRACH, PAMĚŤ. Po správných odpovědích se dostanete do jeskyně, kde povraždíte troly. Po jednom zbude hlava, tu dejte na portál o kousek dál. Obdržíte Kyj +2, +3 proti nemrtvím.


    Beholder v Sahuaginu    Námět: Black

    Beholdera (v drowí části za hádankou s Impy) chránícího klíč nutný k dokončení úkolů pro krále/prince. Pokud si s ním promluvíte s postavou s vysokou moudrostí a budete správně odpovídat, dostanete o 4 000 xp víc. Pravda, neni to moc.



    KAPITOLA V.



    Bazar v Ust'Natha

    Hned na vstupní plošině jsou tři obchodníci prodávající normální zboží, tedy nedrowí. Mezi zajímavé patří: Róba zlého arcimága, Zvětšovatel +3, Žezlo úderu +3 - hůl pro mágy a kněze, zranění 1k8 +3, +10 proti golemům, ty si házej proti smrti jinak umírají, dále pak ještě Štít hlídky +4.



    KAPITOLA VI.



    Všechny subquesty

    V šesté kapitole máte poslední možnost splnit vedlejší úkoly. Než jí opustíte, přesvědčte se, že jste nic nevynechali - především Kangaxx (sekce nepřátelé), Místnost Zlomené runy (sekce předměty - Hůl mágů) a všechny strongoldy - výše.


    Ribaldova speciální nabídka zboží v VI. kapitole

    V Dobrodruhově krámku dostali nové zboží. Důležité je ale především to, že v této zvláštní nabídce vykupují v průměru o víc než 50% dráž (!!!), a to se vyplatí! A vy volejte a objednávejte.



    KAPITOLA VII.



    Peklo

    V pekle budete muset podstoupit celkem pìt zkoušek. Každá má dvì možnosti øešení - dobré a zlé. Za každé øešení dostanete rùzné odmìny, staèí si vybrat:

    (Občůrat negativní vlivy zkoušek se dá jednoduchým export/import hlavní postavy před ztrátou HP a bodu obratnosti a po. Dostanete dobrou slzu a postava nic neztratí.)

    Zkouška hněvu - objeví se Sarevok, duch Sarevoka. Pokusí se vás vyprovokovat k boji. DOBRO: nenechat se vyprovokovat - +1 Charisma a Wisdom. ZLO: zabte ho - dostanete +2 Strenght

    Zkouška na lakotu - Dostanete meč Blackrazor. DOBRO: dáte džinovi. Po zavření oka u hlavní brány dostanete +2 na všechny záchranné hody. ZLO: zabijete ho s nim, meč vám zůstane a dostanete + 15 HP. Meč je nanic , jsou tu lepší (teda spíš takový kvarteto mečů - Daystar, Equalizer, Čepel růží, Dragonslayer).

    Zkouška sobectví - Budete muset obětovat buď ZLO: člena party - permanentní smrt - odměna život a bonus +2 na AC, nebo DOBRO: Objetujete sebe - ztráta nějakých (2-3) HP, xp a bodu obratnosti - +10% odolnost na magii. Pokud chcete nechcete přijít ani o bod obratnosti, ani o NPC, můžete použít podvod.

    Zkouška strachu - Víla vám nabídne plášť odolnosti na strach. DOBRO: Zakouzlíte Resist fear. Odměnou je imunita na zbraně +1 a slabší. ZLO: Vezmete si plášť. Jděte dolu a z krystalů vezměte slzu. Odměnou je nahraditelný plášť a +2 na odolnost (!).

    Zkouška pýchy - Budete odpovídat na otázky. DOBRO: Neodpovídejte pyšně (za žádnou cenu neodpovídejte "dobrá, budu ho tedy muset zabít.."), objeví se zlatý drak - +20% na odolnosti proti ohni, chladu, bleskům. ZLO: Odpovídejte pyšně, objeví se červený drak. Zabijete ho, 200 000 xp + drakův majetek (nanic).

    • Souboje s mágy může ulehčit kouzlo/schopnost 'Rozptyl magii'
    • Pokud je mág neviditelný, zakouzlete 'Pravdivé vidění', pak teprve proražte obranná kouzla
    • kombinujte knězova kouzla 'Zraň' a 'Zabij živé' s kouzly zlepšující bojové statistiky - 'Svatá síla', 'Hrdinská síla', 'Spravedlivá magie'.
    • snažte se cíly snížit záchranné hody ('Záhuba', 'Nepříjemnosti') a pak použít smrtící kouzlo ('Prst smrti', 'Proměň jiné', 'Barevná koule' a výše uvedené 'Zabij živé')
    • Trolly, Klepetnatce a Mozkožrouty zabíjí 'Kouzlo smrti'. (Mozkožrouti mají většinou vysokou magickou odolnost)

    Jak začít

    Nejdříve musíte otevřít soubor Baldur.ini, v kořenovém adresáři BG2. Ten budete následovně muset upravit a uložit: Pod první řádek přidáte řádek Debug Mode=1. Začátek souboru bude tedy vypadat takto:


    [Program Options]
    Debug Mode=1
    Installing=0
    Install Type=2


    Pak budete mít následující možnosti:



    Max. vlastnosti při nahazování

    Při nahazování vlastností zmáčknout Ctrl+Shift+8. Všechny vlastnosti vyskočej na 18, síla na 18/00, body můžete dále přerozdělovat.



    Kombinace během hry: Ctrl+J - přesun skupiny na myší určené místo
    Ctrl+4 - zobrazí aktivní oblasti - pasti, oblasti pro opuštění oblasti, informace, akce
    Ctrl+R - vyléčí postavu
    Ctrl+T - vyléčí partu
    Ctrl+Y - Postavě na kterou ukazuje kurzor způsobí nepříjemné zranění, smrtelné
    Ctrl+Num - Ctrl + číslo na anglické klávesnici (né na numerické!) - Různě mění vzhled postavy na kterou ukazuje kurzor, neznám, netestova jsem, možná funguje jen v ToB.


    CLUAConsole

    Otevřením zvláštního řádku na text - Ctrl+Space můžete dělat všechno možné:

    CLUAConsole:SetCurrentXP(x) - nastaví počet zkušeností na x
    CLUAConsole:AddGold(x) - snad umíte aspoň trochu anglicky.http://www.baldursgate.goo.cz
    CLUAConsole:ExploreArea() - odhalí mapu
    CLUAConsole:CreateItem("x",y) - Vytvoří předmět x, ypsilonkrát - seznam čísel některých předmětů + seznamy všech zbraní + jejich čísla
    CLUAConsole:CreateCreature("x") - Přivolá příšeru x - seznam čísel některých potvor
    CLUAConsole:MoveToArea("x") - Přemístí vás do oblasti x - seznam čísel některých oblastí

    Přesouvání vyvolaných potvor mezi oblastmi    Od: Xander77

    Družinu umistěte blízko dveří/východu z lokace. Vyvolané potvory naopak umistěte daleko od dveří. Pauzněte hru, zadejte vyvolaným potvorám útok na jednu z postav družiny. Celé družině (bez vyvolaných potvor) zadejte opustit lokaci/vstoupit do dveří. Odpauzujte hru, družina se přesune a vyvolané potvory ji budou následovat. Jsou sice "zelené" a neútočí, ale nemůžete je ovládat. (Místo kurzoru výběru máte možnost s nimi diskutovat). Pokud se na obrazovce objeví nepřítel, potovry se na něj vrhnou. Pokud hru uložíte a nahrajete, potvory už ovládat můžete.

    Trik funguje u 80% dveří, u kterých se hra při průchodu neukládá a u 40% dveří, kdy se hra ukládá. (autosave)


    Učení kouzel po dosažení limitu na úroveň

    Podle hodnoty inteligence máte omezený počet kouzel, která se v té které úrovni můžete naučit. Pokud jste tedy dosáhli limitu, stačí vypít Lektvar geniality, nebo Lektvar zaostření mysli. Kouzla která se pod vlivem těchto lektvarů naučíte vám zůstnou i po vyprchání účínků.


    Množení kamenů v BG2

    Funguje podobně jako v případě triku se sesíláním kouzel z inventáře: klikněte pravým tlačítkem na JEDEN lektvar, zadejte 'vypij'. Zpět v inventáři dejte na místo lektvaru JEDEN drahokam. Jděte do hry - kolečko u vaší postavy se bude chovat jako při pití lektvaru, místo toho se spotřebuje jeden kámen. Zpět do inventáře - číslo '1' u kamene zmizelo. Proveďte to znova a číslo u kamene bude 65535.


    Cromwell - zachovejte si ingredience    Od: Alessio Ronchi

    Dejte všechny fragmenty, ze kterých si necháte něco vyrobit jedné postavě (co nejslabší a hlavně ne hlavní). Vyvolejte si co nejsilnější potvoru a těsně před rozhovorem s Cromwellem jí zadejte útok na postavu s fragmenty. Pokud se vyvolané potvoře podaří v průběhu kování vaší postavu zabít, na zemi po ní najdete všechny části artefaktu.


    Přítelíček - bezedný pytel    Od: Xander77

    Vyházejte všechny věci které si chcete NECHAT a v inventáři nechte jen to, co chcete uložit. Přítelíčkovi zadejte vykrádání a vykradněte si celý inventář. Až budete chtít předměty zpět, stačí dát s přítelíčkem rozmluvu a říct si o ně.


    Blokování vstupu neviditelnou postavou    Od: Phobia

    Zneviditelněte si jednu postavu, postavte jí do místa kudy může projít nepřítel (pokud je průchod velký, můžete použít více postav). Pak s jednou postavou nalákejte nepřítele do blokvané chodby/dveří. Nepřítel se zasekne o neviditelné postavy a nemůže dál. Pak už ho stačí oddělat střelbou a kouzly. Nezapomeňte vypnou umělou inteligenci postav.


    Trik s obrannou otočkou    Od: Tim Marshal

    Sekáčova obranná otočka bardovi zvýší mnohé statistky, ale znemožní mu pohyb. Pokud má předmět s / na sebe zakouzlenou 'Volnou akci', může chodit a bojovat normálně. Hear'Dalis se tak stává úžasným bojovníkem (v kombinaci s obrannými kouzly).


    přirozené charisma 25   námět: JBS

    Lich v Branách města v hostinci za tajnými dveřmi má u sebe Žezlo hrůzy. Při každém útoku touto holí, je 20% šance, že nositel ztratí trvale jeden bod charsima. Když charisma klesne na 0, postava umírá. Pokud ale máte nasazený Prsten Ovlivnění člověka, aktuální charisma zůstává na hodnotě 18. Když skutečné charisma klesne na 0 a ještě jednou se jeden bod ubere, můžete prsten sundat. Vaše charisma bez prstenu bude nyní 25.


    Valygarovo brnění pro multiclass mág/zloděj   Od: DaveQStone

    Hraju teď momentálně BG2 solo (F/M/T) a šel jsem dělat quest planar sphere. Nabral jsem Valygara, otevřel kouli a ještě předtím, než jsem ho vyhodil, jsem si zkusil jeho brnění (use any item skill) a zjistil jsem, že s jeho brněním jde kouzlit!!!!


    Neomezeně bonusových životů za 'Přítelíčka'

    Při tvorbě mága si zvolte jako jedno z kouzel "Povolej přítelíčka". Hned na začátku hry přítelíčka povolejte. Dostanete 1/2 jeho životů (u většiny přesvědčení je to +12 hp). Pak postavu exportujte, životy jí zůstanou, ale přítelíček ne, takže můžete postavu importovat a přítelíčka znova povolat.

    Vřele doporučuji nezačínat "hru", ale výuku (tutorial), je to mnohem rychlejší. Taky se vyplatí si zapamatovat kouzlo do všech slotů a pak spát jen jednou za pět (nebo kolik těch slotů je) použití.

    Podrobnější popis kouzla 'Povolej přítelíčka' v sekci kouzla.


    Předměty před importem i po importu

    Pokud ihned po začátku hry, ještě před videem s Irenicem stisknete mezerník, hra se zastaví, celá obrazovka je černá. Stiskněte H a zobrazí se panely ovládání. Vlezete do inventáře, kde jsou kupodivu všechny věci, které postava měla při exportu! Všechno co chcete zachovat vyházíte na zem a hru odpauzujete.

    Po proběhnutí videa a rozhovoru s Imoen si hezky všechny věci můžete vzít zpět.


    Obnovování zvláštní schopnosti 'Pokládání pastí'

    Zapnutí dialogu pro dvojpovolání a jeho stornování vám obnoví pasti. To se hodí především pro Yoshima a hlavní postavu, která ovšem musí být člověk.

    Pro ostatní zloděje-ne-hlavní postavy existuje alternativní řešení: Vykopnutí a následné nabrání zloděje do družiny.


    Kapsářství 1.

    V případě, že vás obchodník nachytá při krádeži nezoufejte. Stačí hru pauznout ještě před tím, než s vámi začne mluvit. Pak jen zadáte rozhovor s obchodníkem a znova nakupujete (kradete).


    Kapsářství 2.

    Neni nic jednoduššího, než v obchodě, kde nakupují i kradené věci (gilda Stínových zlodějů, obchodnice na východ od MČ, obchodník na západě Promenády, Kapsář na mostě u Opuštěného domu a mnohé další) opakovaně prodávat a krást drahé předměty. Nejvhodnější je Balduranovo brnění (10500gp), použít se dá jakékoli jiné magické vybavení a v krajním případě i kámen darebáků/Learův náhrdelník slz (cca 1000gp).


    Multiplayer - singlplayer

    Pokud chcete hrát s větším počtem vlastních postav, ale nechcete při každém načítání absolvovat zdlouhavou procedůru, stačí adresář se savem - např. 000000001-QickSave, nebo tak něco, přesunout z multisave do save, hru pak načítáte, jakoby šlo o singlplayer. Je to praktičtější, jinou výhodu to pokud vím nemá.


    Sesílání svitků jakoukoli postavou (Přítelíček pro jakékoli povolání aj.)

    Pokud stojíte o Přítelíčka nebo si chcete hrát na mága a nejste jím, stačí využít další chyby autorů. Mě osobně to všechno přijde nepoužitelný, zkazíte si tím hru.

    Vlezete do inventáře postavy, se kterou chcete vyvádět výše uvedené kejkle, kliknete pravym tlačítkem na nějaký lektvar a dáte "vypít" (v inventáři, nikoli v rychlých předmětech). Pak na místo, kde byl lektvar přesunete svitek s kouzlem nabo pro zvolené povolání zakázaný lektvar a jdete do hry. Kouzlo se sešle.

    Hodí se především na sesílání kouzla Přání, Omezené přání (čím vyšší moudrost, tím nižší nebezpečí na "zkázu" a lepší výběr přání), již zmiňovaného Přítelíčka a Lektvary hrdinství.

    Funguje i na používání některých rychlých předmětů - sošky na vyvolávání atd.


    Jak snadno zabít.http://www.baldursgate.goo.cz 1.

    Pokud chcete bez ohrožení života zabít potvoru, která je před soubojem neutrální (má modré kolečko) nebo s vámi nejdřív mluví - Firkraag, Drak v Umar Hills, Kangaxx nejdřív vypněte umělou inteligenci NPC. Ihned po rozhovoru, stiskněte mezerník, hra se zastaví. Pokud je "nepřítel" modrý, můžete pokračovat, pokud ne, nahrajte hru a zkuste to znova. Jednou postavou zadáte rozhovor s "nepřítelem" a zbytkem na ní útočíte, radši nesesílejte kouzla, pak je větší nebezpečí že se celá akce pokazí. Jakmile si s nepřítelem někdo promluví, opět stiskěte mezerník a akci opakujte.

    Je to dost nejisté, často se "nepřítel" stane nepřítelem, ale může vám to pomoct.


    Jak snadno zabít.http://www.baldursgate.goo.cz 2. (Tma 1.)

    Pokud vám dělá problém od začátku "červený" nepřítel, vytipujte si, kde se váš nepřítel nachází a tak aby vás neviděl mu posílejte plošná kouzla. Smrtící mrak, Svatý úder (/Bezbožná zkáza), Ledová bouře, Vadnutí. Ohnivá koule se moc neosvědčuje, často na vás začne potvora útočit. Teoreticky by se dal použít i 'Blesk' mířený přes vyvolanou potvoru.

    Nezapomeňte, že neplatí pravidlo, že když nepřítele nevidíte vy, on nevidí vás. Podle mé zkušenosti platí, že mají nepřátelé většídohled než vy.

    Lze použít na všechny draky, na tužší partu v Underdarku (když jdete splnit první úkol pro město) a určitě na spoustu dalších.


    Jak snadno zabít.http://www.baldursgate.goo.cz 3. (Tma 2.)

    Ve tmě čekající kouzlící potvory můžete velmi jednoduš oslabit: Pošlete za nimi "do tmy" vyvolané potvory. Nepřítel zakouzlí ochrany a nejsilnější kouzla na neškodné vyvolané pomocníky. Můžete kombinovat se spánkem a opakovat do omrzení.


    Jak snadno zabít.http://www.baldursgate.goo.cz 4.

    Všem kouzlícím trvá asi půl kola, než se jim spustí všechny eventuality a kouzelné spouště. Za tuto půlku kola se vám nepřítele může podařit ustřílet, mágové nemívají závratný počet životů.


    Dva prsten Gaxxe a další

    Pokud okradete Kangaxxe hned jak se objeví, než zčervená, můžete počítat s dvěma prsteny Gaxxe. To platí i na prsten Beranidla (Tolegrais, sekce předměty) a všechny podobné případy - třeba v BG1 - bastard +1, +3 vs. přeměňovatelům.


    Zkouška lakoty/sobectví v pekle

    Jděte pravou pravou chodbou (asi s Minscem) a před poslední bránou Minsca vyhoďte z party. Ten se hned vydá k vám a když stojíte těsně u dveří tak se vás zeptá, jestli ho nevezmete zpět. Naberte ho zpátky a hned ho přes dveře vyléčte (musite zakouzlit léčení už když k vám jde). Pak otevřete i ty poslední dveře ale Minsc to přežije, vy dostanete slzu a neztratite zkušenosti a hlavně bod obratnosti.

    Na tuhle věc přišel Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.