Hobgoblini jsou větší, silnější, chytřejší a hrozivější formou goblinoidů než samotní goblini (skřeti), ale nejsou tak mocní jako Bugbearové (Medědové – IWD II). Věří se, že snad právě z Hobgoblinů se vyvinuli Goblini a Bugbearové.
Psychologie
Celkem vzato, se o Hobgoblinech a jim podobných druzích předpokládá, že jsou to tvorové zlí a často se tento předpoklad potvrzuje. Ačkoliv jsou goblinoidi krutí a drsní tvorové, najdou se vyjímky, kteří žijí své životy v cnosti, avšak tyto vyjímky často pochází právě spíše z řad Hobgoblinů než pravých goblinů. Těch pár, kteří podsoupí toto riziko a uspějí, se často setkávají s opatrnou chválou a přijmutím ze strany jiných ras.
Ti, kteří se rozhodnou být ctnostnými, to bohužel nemají vůbec jednoduché, protože jsou neustále pokoušeni svou přirozeností. Ačkoli ne všichni Hobgoblini musí být nezbytně zlí, i tak jsou velice náchylní k násilí a horkokrevnosti, proto je pro ně velmi těžké být pravými altruisty (nezištní, lidumilové). Když jsou vyprovokováni, což se jim může stát velmi lehko, hobgoblini jsou mstivé bytosti, kteří si libují v působení bolesti v těch, kteří je zraňují. Ti Hobgoblini, kteří přemůžou tuto svou přirozenou vlastnost, dělají tak přávě z potěšení, které nachází v dělání dobra a ne zla.
Kultura
Hobgoblinové ve většině civilizovaných goblinoidních společenstvech hrají roli vůdců. Zřídkakdy se proto stává, že by nebyli ve vedení společenstev Goblinů, Bugbearů nebo směsice obou ras. Je to z většiny způsobeno tím, že hobgoblinní společnost je více industrializovaná a méně barbarská než ta Goblinů a Bugbearů.
Hobgoblinové jsou malokdy k vidění ve společenstvích, které by nebyly jimvedeny buďto Gobliny nebo Bugbeary nebo někdy oběma rasami, a tak většina civilizovaných gobilnoidních společenstev je takto vedena. Ačkoliv se občas přihodí, že tuto roli zastoupí Bugbearové, tak ve většině případů se stane, že vládu v těchto společenstvech převezme nejsilnější Hobgoblin, který se stane náčelníkem.
Hobgoblinové mají dlouho tradici v přeměně i rození se bytostí světa k otroctví rozličného zaměření. Například jejich práce s vlky nebo vrrky. Podobně mnoho líhní „drakovytých“ bylo zplozeno Hobgobliny. Někteří dokonce věří, že tyto praktiky prováděli dokonce na vlastní rase a tak stvořili tímto způsobem Gobliny a Bugbeary.
Hobgoblini tak neskutečně dbají na svou kmenovou reputaci a vojenský status mezi jednotlivými skupinami, že pokud není při jejich setkávání dodržen náležitý protokol, tak se vše zvrhne v násilí. Přestože jsou hobgoblinní kmeny teritoriální a sobecké povahy tak se často dokáží sjednotit pokud se objeví společný cíl, jako je válka proti negoblinoidním rasám.
Náboženství a magie
Maglubiyet, bůh války a vládnutí, je vládcem božstva Hobgoblinů. Přesto, Nomog-Geaya, bůh války a autority, je považován za patrona jejich požstva. Po události Kouzlomoru, Maglubiet se stal místodržícím Boha prokletí.
Hobgoblini jsou se svou náturou, válečnící a dávají přednost hrubé síle než magii. Od těch málo mágů, které je, mezi Hobgobliny, možno najít, se předpokládá, že budou dobře bojovat s vojáky.
Vlastnosti
3. edice D&D statistiky
-
Velikost – střední
-
typ – humanoid
-
podtyp – goblinoid
-
přesvědšení – obvykle zákonné zlo
-
obtížnost – ½
Obecné informace
-
Hlavní bůh – Maglubiyet
-
vidění – vidění ve tmě
-
průměrná délka života – do 60 let
-
jazyk – goblinština, obecný
-
oblíbené klima – teplé
-
oblibené prostředí – kopce
Vzhled
-
Průměrná výška – 192 cm – 198 cm
-
průměrná váha – 85 – 120 kg
-
barva kůže – od oranžové až po červeně hnědou
-
barva vlasů – tmavě hnědá, tmavě šedá, oranžová, červená
-
rozlišení – agresivní, krutí, fyzicky odolní, disciplinovaní, působiví