Ještě, než se vrhneme na samotný úkol (který je víceméně triviální, pořádné sousto si na vás Neera nachystá v pokračování), vypíchnu několik bodů. Někdy okolo 3. kapitoly bude Neera trvat na splnění úkolu, a pokud do deseti dnů nezavítáte do lokace, kterou vám označí na mapě, odejde. V podstatě stačí, abyste lokaci navštívili a ona sklapne. Vzhledem k tomu, že na konci může být mírně těžší souboj (v závislosti na úrovni vaší družinky), doporučuji se na průchod trochu připravit a nechodit tam hned. Pokud jste drsňáci a vlítnete tam na cca 2.-3. úrovni, pravděpodobně je pro vás tento text naprosto zbytečný. Navíc nebudu popisovat veškeré věci, co kde narazíte, pokud to nebude fakt stát za zmínku. To jen tak na okraj.
Jak jistě víte, Neeru potkáte za ne příliš veselých okolností v Beregostu. Nepříliš veselých, protože jí pronásledují Rudí kouzelníci z Thaye, a abyste vůbec Neeru mohli pořádně prokecnout, musíte jim zvalchovat kosti. Pokud projevíte zájem a přiberete jí, (jakože ano) dozvíte se spoustu informací, jak je vlastně divoká magie složitá a zhruba okolo 3. kapitoly bude naléhat na nalezení starého a moudrého Adoye. Alespoň musí být moudrý, když už je starý, to dává smysl, ne? Nicméně vám odhalí novou lokaci Adoyovo útočiště. Až se budete cítit ready, směle tam.
Na uvítanou na vás zakráká veverka (1), jste tu tedy správně. Cestou na sever vás zastaví barikáda s gobliny na vrchu (2). Máte dvě možnosti. Buďto je zmasíte, nebo ukecáte. Pokud je chcete pozabíjet, přišli jste za bohem. Pokud si chcete ušetřit kus práce, přišli jste za králem. Osobně doporučuji druhou možnost, přece jenom jsou to goblini, nejsou za ně skoro žádné zkušenosti a nahánět je po mapě je dost velká otrava. Na druhou stranu, když je přesvědčíte, dostanete průvodce, který vás odvede až do jeskyně (s případnými komentáři). Mrkněte ještě na sever, je tam chajda a u chajdu truchlící hraničář Magreb (3). Poví vám srdceryvný příběh o osudu jeho manželky Rilsy. Tady jsem měl jakýsi bug, protože její mrtvolu jsem našel v jeskyni a když jsem pak dorazil zpátky, s Magrebem jsem už nemohl začít rozhovor. No, třeba budete mít verzi, ve které to půjde. Nicméně, ať už nahrubo nebo s průvodcem, na konci cesty se octnete před vchodem do jeskyně (4). Vzhůru do ní! Mimochodem, pokud vám to nestačí, můžete na levém břehu řeky úplně na severu narazit na podivnou dvojici losa a veverky (5). Los vyvolá gnolla a oba zdrhnou. Při pátrání na netu jsem našel zmínku, že se jedná o narážku na dvojici Rocky and Bullwinkle, v zahraničí oblíbenou kreslenou pohádku. U nás jsem jí nezaregistroval.
(Omlouvám se za ten obdélník, nemohl jsem nikde najít pořádnou mapku, tak jsem to musel screenovat rovnou se hry. Snad příště)
Při vlezu do jeskyně (1) se nevyhnete potyčky s gobliny (2), obtížnost smích. Pokračujte dál, narazíte na tělo hraničářky (3). Pohřběte jí, dostanete prsten, který by PRAVDĚPODOBNĚ měl dostat Magreb, ale ať jsem chtěl, jak jsem chtěl, žádné dialogové okno navíc se mi neotevřelo. Jenom tam stál a fňukal. No nic. Dále v jeskyni narazíte na zmíněného krále (4), jmenuje se Rogdok, je obklopený 4 gobliny a popíše vám situaci (tedy že Adoye využívá k opevnění moci). Zabít. Chodbou nahoru narazíte na místnost uzavřenou provizorním plotem (5). Dopručuji quicksave, tady je zavřený Adoy a hned, jak ho uvidíte, spustí se rozhovor, animace a může být pěkné horko. Pokud jste zranění, vyspaní neuškodí, a pár ochranných kouzel jakbysmet. Na Neeru by neškodilo kouzlo rychlost, proč, to se dozvíte dál. Aź prokecnete Adoye, od kterého se dozvíte, že je tak starý, protože měl zkrátka kliku, do místnosti se teleportuje Ekander (ošklivý pan kouzelník z Beregostu), ještě jeden kouzelník, dva bojovníci s mečem a zlobr berserker. Adoy se příhodně změní na veverku (debil) a veškerá špinavá práce zůstane na vás. Všichni se zaměří na Neeru, tak bacha! Postup nechám na vás, ale pokud vlastníte např. Hůlku ohně, ta by se vám měla vcelku spolehlivě postarat o kouzelníky. Dávejte si majzla, abyste neusmažili veverku! Až bude po všem, Adoy se přemění zpět a po následující konverzaci s Neerou dostanete opasek s +5 záchranou na přeměnu (tkterý mu byl prd platný). Vyjděte ven, cestou prokecněte Magreba (pokud vám to hra dovolí) a můžete pokračovat zpátky do hry. To byla ale legrace, viďte?