Tak se po nějaké době zase hlásím se zprávami z Baldurs Gate. Určitě některé potěším, když řeknu, že jsem konečně dohrál
BG1 a importoval jsem si postavu do Baldurs Gate - Siege of Dragonspear.
Import
Začnu hned importem. Import fungoval překvapivě dobře. Neimortuje se vám pouze vaše postava, ale celá vaše družina z BG i
s jejími věcmi. Takže pokud jste v BG I prošli, co se dalo a nasbírali si dobré věci, tak vám zůstavají a pokračujete s
nimi dále v Dragonspearu. Ovšem nic v životě není dokonalé a i tady se naskytla menší chybička. Když máte u sebe dejme
tomu kontejnery plné nastřádaných lektvarů, gemů, mag. prstenů a ochraných svitků, tak ejhle, když se poprvé podíváte do
inventáře, vše je v pořádku, dokonce i zlato máte, ale... Ale všechny kontejnery chybí a se zlatem později budete mít taky
problém, ale o tom později. :) Zkrátka import, oproti BG II, kdy nešlo mít věci z BG I, jedině tak, že jste to obešli přes
"mulťák", je v BG SoD dobře udělaný.
Obtížnost a souboje
Jinak, co se týče obtížnosti, tak jsem zatím zkoušel šílenou. Předpokládám, že je to obtížnost dělaná nejspíš na
několikáté zahrání, protože bez použití mága a jeho, povězme ne přiliš čestných triků je to příliš těžké. Nicméně
pozitivem bylo, že když začínáte první "podzemí" jsou tam s vámi žoldáci z Pěsti a jejich lečitel, u kterého můžete
doplňovat ochranné svitky a lektvary, navíc se u něj můžete vyléčit. Trochu chybí místo k bezpečnému odpočinku, které bych
jak se jeví mělo být v houfku vašeho žoldáckého doprovodu. Má zkušenost je taková, že jsem podzemí prošel, ale bylo to
dost na úkor toho, že jsem měl Jaheiru, která mi kouzlem osvětlila místo zásahu fireballu a já je tam pak namrskal a
nepřátele zničil, aniž bych se s nimi ve skutečnosti opravdu utkal. Musím ale povědět, že tato vyšší obtížnost není úplně
k zahození a hráče to alespoň nutí víc taktizovat (v menších potyčkách používat více lektvary a svitky). Navíc je
zajímavé, že když si promluvíte s léčitelkou, tak vám poradí, co na nepřátele v podsvětí platí.
Vedlejší úkoly
Další klad, který musím zmínit je, že jsem alespoň zatím narazil na dostatek vedlejších úkolů. Které se dají navíc vyřešit
různým způsobem. Třeba taková možnost přinést NPC předmět nebo pokud splníte podmínku (jste mág nebo jinou) můžete splnit
úlohu i tím, že to vyřeší vaše schopnosti. Dalším zajímavým příkladem je, že zde vidím, takovou trochu větší variabilitu u
plnění bočních úkolů, kdy kupříkladu narazíte na důstojníka, který je zamčený ve vězení a vy mu můžete buď důvěřovat, že
se svou blbostí nechal ošálit a zavřít do cely nebo jej trochu proklepnete a z něj pak vyleze doppleganger. To ale, co se
mi na tom líbí, že když tento úkol uděláte, tak nebo onak, nedozvíte se o té druhé možnosti, bez toho, abyste ten úkol
dělali znovu a to buď v nové hře nebo kvůli loadu. Totiž když vojáka osvobodíte, zapíše se vám, že jste osvobodili chudáka
popleteného důstojníka a když ho proklepnete, vypíše se vám, že jste odhalili doppla nebo od něj taky můžete získat info
o pokladě. Takže k tomuto bych řekl, že je to velké plus. A takovou perličkou je, že když uprostřed rabování skříní se dostanete do pokoje nějaké "Lady" a ta na vás "vyjede", co u ní pohledávate, tak je úžasné, jak hlavní postava dokáže zaperlit výmluvou, že je zde, protože prodává anti-stárnoucí schopnosti, ale že ona to nepotřebuje a nakonec z ní vymámíte její náhrdelník, zkušenosti a to s jejím úsměvem na tváři.
Dialogy
Dialogy postav jsou zatím taky v celku dobré. Občas Minsc nebo Safana něco zaperlí. Pravdu povědět Safanu jsem v BG nikdy
moc nehrál, takže v SoD ji mám poprvé, ale mile mě překvapily její dialogy.
Závěrem, čekal jsem, že Siege of Dragonspear nebude žádná sláva, ale musím říci, že zatím příjemně překvapuje. Tak uvidíme, jak se bude vyvíjet dál. Až se tedy dostanu dál, budu vás určitě dále informovat o mých dojmech ze hry. :)