Legenda:
- 1 - Arundel, kuldaharský Arcidruid
- 2 - Obchod Gertha sběratele
- 3 - Mág Orrick Šedý
- 4 - Hostinec U Večerního stínu
- 5 - Kovář Conlan
- 6 - Oswaldova vzducholoď (nahoře), Crám Ilmatera (dole)
- 7 - Mirek
- 8 - Hjollder and the Heart of Winter
- 9 - Hospoda ve sklepě kořenu
Popis:
Toto městečko se vám stane jistou výchozí stanicí, do níž se budete několikrát vracet. Proto tu můžete směle prodávat vše momentálně nepotřebné a později to třeba znovu koupit. Věci odhozené na zem bohužel mizí – krom těch, které jsou životně důležité pro dohrání hry. Alespoň mně to tak fungovalo, i když bych na to přehnaně nespoléhala.
Arcidruid Arundel #1
Na okraji vás přivítá hoch, od něhož prvně uslyšíte jméno druida Arundela #1 – ctěného to starce a jedné z nejdůležitějších kuldaharských osob. Arundel vás seznámí s historií Kuldaharu a požádá vás o pomoc. Máte navštívit Údolí stínů (Vale of Shadows) a zjistit, zda zlo sužující Kuldahar vyvěrá odtamtud.
Obchod Gertha sběratele #2
Ještě před můstkem můžete nakouknout do obchůdku Gertha sběratele, kde si později budete moci ulevit od použitých klíčů a jiných nepotřebností - v jeho nabídce jinak nic zvlášť extrovního není.
Mág Orrick Šedý #3
Na severu sídlí mág; v předsíni magické věže se můžete seznámit s neobvyklým učedníkem (orkem) a u jeho pána si nakoupit nějaká ta kouzlíčka. Ta se – spolu s nabízenými předměty – budou občas s postupem do nové kapitoly měnit (hodí se našetřit si během kapitoly první na magickou róbu, která je dost dobrá a později již nebude k dispozici). Samozřejmě si s ním můžete podiskutovat; je to tak trochu knihomol – zmíní se o ruinách starého elfího hradu a kouzle, po němž pátrá; na což mu budete moci odpovědět později.
Hostinec U Večerního stínu #4
Dále na severovýchod se nalézá hostinec U večerního stínu (Evening Shade Inn), kde se můžete vyspat a kde také můžete sáhnout do svědomí jeho majiteli. Vystoupejte do druhého podlaží a v jedné skříňce najdete prsten, na němž je vepsáno, že jistý Eidan daruje svou hospodu kuldaharskému lidu. S ním v kapse se pak zeptejte hostinského, zdali mu hospoda patří. Bude se trochu vykrucovat, ale nakonec vám poví, jak skutečně ke své živnosti přišel. Apelujte na jeho svědomí a až ho přimějete, aby se přiznal radě starších, získáte další zkušenosti (jste-li "ti zlí", pak ho můžete trochu vydírat a přespávat pak u něj zdarma).
Kovář Conlan#5
Cestička k severu vás dovede ke kovárně, kde si můžete poklábosit s kovářem, jemuž se ztratil syn, a přitom se řádně vyzbrojit.
Poznámka k prodávání: vyplatí se nakřečkovat si plný batoh věcí jednoho druhu a pak je zpeněžit naráz – protože má-li obchodník něčeho dostatek, nabídne vám samozřejmě dosti žebrácké výkupní ceny. Například za kůži sněžného muže (yeti-pelt) můžete napoprvé dostat od Gertha 60 zl (od kováře 50, v chrámu 30), zatímco po pár prodaných kusech už to bude jenom asi dvacka.
Oswaldova vzducholoď #6 (nahoře)
Na severním okraji uvidíte padlou vzducholoď – sídlo to podivínského gnómího alchymisty, který vám prodá nějaké medicíny – pokud tedy budete mít zájem.
Chrám Ilmatera #6 (dole)
Vchod do Chrámu boha Ilmatera jsou ty velká vrata ve svahu pod Oswalovou vzducholodí. Popovídejte si se zástupkyní hlavní (zmizelé) kněžky a chcete-li, nechte se uzdravit.
Mirek #7
Přiběhne k vám vesničan Mirek varovat vás, že se blíží yetti. Sněžné muže pob(l)ijte a slibte pak Mirkovi, že mu najdete rodinný šperk, který jeho nešťastnému bratrovi čmajzl hlavní yetti v Údolí stínů (Vale of Shadows). Mirek pak bude stále postávat před hrnčířovým domkem. V hrnčířově domku bydlí vyděšený hrnčíř, který vám nic nového nesdělí.
Hjollder a datadisk The Heart of Winter #8
Do následujícího domku se nedostanete, pokud nemáte nainstalovaný datadisk Heart of Winter
Kořenový sklípek (Root Cellar Tavern) #9
Severní „výběžek“ skrývá hned tři vchody – v levém není zhola nic, v domku vpravo najdete lektvar a uprostřed se nachází další hospoda, Kořenový sklípek (Root Cellar Tavern),kde však můžete pouze popíjet a zalaškovat si se dvěma šenkýřkami, Amelií a Lysan, o které ještě uslyšíte. Také můžete vyzpovídat místní obyvatele, pokud jste tak ještě neučinili (i oni mluví jeden jako druhý) – dozvíte se pár zajímavostí, které vám možná budou v budoucnosti k užitku.
Cesta do Údolí stínů
Vše je popsáno a nyní už nic nebrání vaší cestě do Údolí stínů.