Vytisknout
Kategorie: Průvodce
Zobrazení: 1402

NAJÍMÁNÍ DRUŽINY


K přestání všech nebezpečenství, která na tebe na svých poutích čekají, budeš potřebovat pomoc druhých hrdinů. Jako vůdce se tak neubráníš některým drastickým rozhodnutím o tom, kdo zůstane a kdo bude muset odejít.

 

 

JAK ZÍSKAT SPRÁVNOU PARTU

Základní potřeby hry téměř vyžadují, aby družina obsahovala bojovníka, zloděje, čaroděje a klerika. Tvůj styl hry pak vyplní zbylá prázdná místa, ačkoliv je třeba přiznat, žel mít v družině dva zloděje je příliš velký luxus. Další válečník navíc bude vždycky první volbou, a bude-li navíc klerik schopen fungovat i jako dostatečně efektivní bojovník, budeš si moci poslední volné místo vyhradit pro nějakého specialistu. Baldurs Gate 2 se zabývá postavami středních a vysokých úrovní zkušeností. Věrnost, s jakou hra respektuje kořeny AD&D, skvěle odráží sofistikovanější prvky tohoto systému. Hráči původní Baldur‘s Gate zjistí, že byl nyní položen větší důraz na magii a její schopnost povýšit bitvy na něco víc než jen na pouhé rubačky mečem. S tím souvisí, že role kouzelníků byla zesílena. Pro přežití družiny je nepostradatelný dobrý kouzelník. Vzhledem k množství dostupných kouzel se možná vyplatí angažovat do party více než jednoho. Magie je natolik silným elementem, že je hra docela dobře hratelná pouze s jedním charakterem – mágem či zaklínačem. Dokonce nejvyšší obtížnost nezadrží žádného nepřítele proti kouzlům mága. Druhý nejlehčí charakter je zloděj, dále jsou povolání těžší, např. bojovník, za nějž dohrát hru už skutečně vyžaduje kumšt a mírně pokročilé znalosti.

Jinak ale je zde množství postav s dvojitými nebo i vícenásobnými povoláními, které ti pomohou rozšířit repertoár, ale limity zkušenosti a rozvoje určují, že není vhodné angažovat příliš mnoho lomených povolání na úkor vyhraněných profesí. Pokud bys to udělal, mohl by ses v pozdějších fázích hry ocitnout v potížích.


nahoru

PŘESVĚDČENÍ A REPUTACE

Druhým pravidlem je hledat takové souputníky, kteří sdílejí tvůj pohled na svět. Dobré postavy si s tebou nebudou chtít nic začít, nebude-li tvá reputace na výši. Může se dokonce stát, že nakonec odejdou a nebudou se chtít už dále podílet na zbytečném brutálním vraždění. Také zlé postavy mají svou hrdost, a pokud tvá reputace přesáhne hodnotu 18, opustí tě, otráveny neustálým konáním dobra. I neutrální postavy začnou reptat, jestliže budeš příliš dlouho setrvávat v jednom směru. Obklop se podobně smýšlejícími dušemi a tvá družina bude pevná a oblíbí si společný názor na smysl svých činů.
Skriptování postav je prostě takové, že může být na nějakou chvíli zábavné sestavit špatně skloubenou družinu a pak se jen kochat vším tím hádáním a hašteřením..
Mnohé postavy budou požadovat, aby byly přijaty ihned, pročež poslouží malý trik s tím, že je ihned přijmeš, ale když vzápětí budeš muset vyhodit jiného člena, provedeš další reformu družiny. Často je ale možné přesvědčit obě postavy, že jejich služby budou potřebné a ceněné.


nahoru