6. úroveň - mág
Eventualita (vzývání)
Úroveň: 6
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: 1 den/úroveň
Doba sesílání: 1 tah
Oblast působení: zvláštní
Záchranný hod: žádný
Čaroděj si může zvolit kouzlo ze svého repertoáru známých kouzel. Je dovolena jedna úroveň kouzla za každé tři úrovně sesilatele až do 18. úrovně, tedy max. kouzla 6. úrovně. Jakmile je vybráno kouzlo, sesilatel si zvolí podmínky ze seznamu. Počáteční podmínka může být cokoli od poklesu životů na 10% maxima po spatření nepřítele. Jakmile je počáteční podmínka splněna, zvolené kouzlo se automaticky sešle. Například mág 12. úrovně si zvolí kouzlo Kamenná kůže a jako podmínku určí 'čaroději klesne počet životů na 50%'. Později v souboji, až mu klesne počet životů na 50% maxima, okamžitě se na čaroděje sešle Kamenná kůže. Čaroděj nemusí dělat vůbec nic, kouzlo se sešle ihned a automaticky. Jediným omezením je, že cíl zvoleného kouzla musí být sesilatel. Tudíž to nemůže být útočné kouzlo, ani jím nelze ovlivnit jiné členy družiny.
Koule nezranitelnosti (ochrana)
Úroveň: 6
Dosah: 0
Trvání: 1 kolo/úroveň
Doba sesílání: 6
Oblast působení: koule s poloměrem 1,5 m
Záchranný hod: žádný
Kouzlo vytvoří kolem sesilatele nepohyblivou, slabě zářící magickou kouli, která brání v průniku účinkům kouzel 1., 2., 3. či 4. úrovně. Do tohoto výčtu patří i vrozené schopnosti a účinky předmětů. Koule neovlivní kouzla 5. a vyšší úrovně a je možno ji zničit úspěšným zakouzlením Rozptyl magii, nebo podobným magickým útokem např. Kouzelným úderem a Proraž kouzlo.
Kouzlo smrti (nekromancie)
Úroveň: 6
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: ihned
Doba sesílání: 6
Oblast působení: poloměr 9 m
Záchranný hod: žádný
Kouzlo smrti okamžitě a nezvratně vysaje životní sílu bytostí v oblasti působení. Tyto tvory nelze oživit či vzkřísit, ale je možno je přivést zpět pomocí Přání. Bytosti s životaschopností 8 a více jsou vůči tomuto kouzlu imunní, s výjimkou vyvolaných bytostí, které umírají automaticky. Toto kouzlo ovlivní jen nepřátele.
Kámen na maso (proměny)
Úroveň: 6
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: trvale
Doba sesílání: 6
Oblast působení: 1 bytost
Záchranný hod: žádný
Toto kouzlo je opakem kouzla Maso na kámen a promění zkamenělou bytost zpět do normální podoby. Také všechen majetek bytosti se promění. Účinek je okamžitý a není třeba žádný záchranný hod.
Mocné slovo: Ticho (vyvolávání/povolávání)
Úroveň: 6
Dosah: 30 metrů
Trvání: 7 kol
Doba sesílání: 1
Oblast působení: 1 bytost
Záchranný hod: žádný
Při použití tohoto kouzla čaroděj ukáže na osobu a pronese mocné slovo. Následujících sedm kol nemůže tato bytost vydat žádný zvuk. Tich spolehlivě zruší veškerá kouzla, která vyžadují verbální složku. Jediná možnost, jak je zrušit, je seslat Rozptyl magii nebo Hlas. Není žádný záchranný hod.
Neviditelný stopař (vyvolávání/povolávání)
Úroveň: 6
Dosah: 40 metrů
Trvání: 9 hodin
Doba sesílání: 1 kolo
Oblast působení: zvláštní
Záchranný hod: žádný
Toto kouzlo povolá z elementální sféry vzduchu neviditelného stopaře. Tato příšera (životaschopnost 8) slouží sesilateli a plní jakékoli zadané úkoly, i když to pro ni znamená jistou smrt. Bytost zůstává pod kontrolou sesilatele po 9 hodin nebo dokud není zabita - poté
se vrací do své domovské sféry, jen trochu naštvaná, že musela sloužit smrtelníkovi.
Ochrana před magickou energií (ochrana)
Úroveň: 6
Dosah: dotyk
Trvání: 1 tah/úroveň
Doba sesílání: 6
Oblast působení: dotknutá bytost
Záchranný hod: žádný
Kouzlo zaručí naprostou nezranitelnost všemi magickými útoky, např. Magická střela či Strašlivé vadnutí Abi-Dalzima. Účinky trvají po dobu trvání kouzla či do odčarování.
Ochrana před magickými zbraněmi (ochrana)
Úroveň: 6
Dosah: sesilatel
Trvání: 4 kola
Doba sesílání: 1
Oblast působení: sesilatel
Záchranný hod: žádný
Kouzlo zaručuje kompletní nezranitelnost všemi magickými, posvěcenými a očarovanými zbraněmi. Toto kouzlo nelze seslat na osobu, která je chráněna před normálními zbraněmi nebo pomocí Pláště, Zdokonaleného pláště či Absolutní odolnosti. Jelikož se toto kouzlo rychle sesílá, ale rovněž rychle vyprchá, často se používá jen proto, aby čaroděj získal pár kol oddych.
Odražení kouzla (ochrana)
Úroveň: 6
Dosah: 0
Trvání: 3 kola/úroveň
Doba sesílání: 6
Oblast působení: sesilatel
Záchranný hod: žádný
Toto mocné ochranné zaklínadlo způsobí, že všechna kouzla seslaná proti čaroději budou pohlcena a zrušena. Je ovlivněno celkem 10 úrovní. Odražení se vztahuje i na svitky a vrozené schopnosti, ale nikoliv na kouzla, která nebyla vystředěna přímo na čaroděje. Odražena nebudou ani zaklínadla s trvalou oblastí působení (např. Smrtící mrak a Smrdící mrak). Pokud je kouzlo sesláno přímo na mága, bude pohlceno. Je třeba poznamenat, že dokud zbývají úrovně, bude škodlivá magie pohlcena. Pokud např. zbývá již jen jedna úroveň a na čaroděje je sesláno kouzlo 3. stupně, nebude mágovi způsobena žádná újma, avšak Odražení kouzel bude zrušeno.
Povolej mrchožrouta (vyvolávání/povolávání)
Úroveň: 6
Dosah: 40 metrů
Trvání: 7 kol + 1 kolo/úroveň
Doba sesílání: 1 kolo
Oblast působení: zvláštní
Záchranný hod: žádný
Toto kouzlo má dvě části. V první části se otevře malý portál, kterým na místo určené čarodějem přijdou 1 či 2 mrchožrouti. V části druhé tito mrchožrouti magicky nabudou obrovských rozměrů. Čaroděj je ovládá po dobu trvání kouzla, nebo dokud nezemřou. Je 35% šance, že budou povoláni dva mrchožrouti namísto jednoho.
Povolej wyverna (vyvolávání/povolávání)
Úroveň: 6
Dosah: 40 metrů
Trvání: 1 kolo/úroveň
Doba sesílání: 1 kolo
Oblast působení: zvláštní
Záchranný hod: žádný
Po seslání kouzla naváže čaroděj magické spojení, pomocí nějž povolá na pomoc wyverna. Tato bytost je absolutně pod mágovou kontrolou a nemůže se proti němu nijak vzepřít, s výjimkou magických prostředků - např. zmam příšeru. Tvor zůstává pod čarodějovou kontrolou (a klidně na jeho rozkaz i zemře) dokud kouzlo nevyprší.
Pravdivé vidění (věštění)
Úroveň: 6
Dosah: 0
Trvání: 1 tah
Doba sesílání: 8
Oblast působení: poloměr 21 m
Záchranný hod: žádný
Při seslání bude ovlivněna oblast zhruba 21 m okolo sesilatele. Všechna nepřátelská kouzla školy iluze/přeludy jsou okamžitě na 1 tah zrušena. Ovlivněna budou: Odražený obraz, Neviditelnost, Zrcadlový obraz, Nezjistitelnost, Vylepšená neviditelnost, Stínové dveře, Spleť, Vytvoř obraz a Dvojník. Je důležité zmínit, že sesilatel může určit, koho toto kouzlo ovlivní. Tudíž zapůsobí jen na bytosti, které nepatří k mágově družině. Toto kouzlo není nijak ovlivněno případnou magickou odolností.
Proraž kouzlo (ochrana)
Úroveň: 6
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: zvláštní
Doba sesílání: 6
Oblast působení: cílová bytost
Záchranný hod: zvláštní
Když je toto kouzlo sesláno na cílovou bytost, má dva hlavní účinky. Za prvé, magická odolnost bytosti je snížena o 1% za úroveň sesilatele. A za druhé, zruší jedno ochranné kouzlo 8. či nižší úrovně. Ovlivnit lze tato kouzla: Slabší odražení kouzla, Slabší odvracení kouzla, Odražení kouzla, Odvracení kouzla, Menší koule nezranitelnosti, Odolnost proti kouzlu a Koule nezranitelnosti. Není nijak ovlivněno magickou odolností, ani žádnou z kouzelných ochran. Odolnost je snížena po dobu 1 kolo za úroveň sesilatele.
Přivolej Nishruu (vyvolávání/povolávání)
Úroveň: 6
Dosah: 40 metrů
Trvání: 1 kolo/úroveň
Doba sesílání: 1 kolo
Oblast působení: zvláštní
Záchranný hod: žádný
Tímto kouzlem čaroděj přivolá mocnou magickou bytost, Nishruu. Na první pohled vypadá jako nějaká mlha, ale ve skutečnosti žije tato pěnící rudá masa výparů vlastním životem. Nishruu je přitahován magií jako můra ke světlu, živí se energií obklopující čaroděje. Naštěstí je tato bytost věrná a nenapadne sesilatele. Sama nemá žádné fyzické útoky, avšak může být fyzickým útokem zraněna. Pokaždé, když se Nishruu dotkne cílového čaroděje a obtočí kolem něj svá tenata, nastanou dva efekty. Za prvé, ze všech magických předmětů oběti, které mají omezený počet použití, bude vysát jeden náboj. Za druhé, cílový čaroděj ztratí jedno zapamatované kouzlo. To je vybíráno náhodně, ale vždy se jedná kouzlo nejvyšší úrovně. Nishruu je naprosto imunní vůči magii (až na Kouzlo smrti) a nejen to - magie jej navíc léčí. Bytost zůstane pod kontrolou čaroděje, dokud trvá kouzlo nebo nepřijde o všechny životy.
Rozložení (proměny)
Úroveň: 6
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: ihned
Doba sesílání: 6
Oblast působení: cílová bytost
Záchranný hod: zrušení
Po seslání kouzla se objeví tenký zelený paprsek. Když se dotkne cílové bytosti, musí tato uspět v záchraně proti kouzlu, jinak se promění na prach. Tato proměna je okamžitá a nezvratitelná. Existuje možnost, že budou zničeny některé (ne-li všechny) předměty bytosti.
Smrtící mlha (vzývání)
Úroveň: 6
Dosah: 10 metrů
Trvání: 1 tah
Doba sesílání: 6
Oblast působení: poloměr 9 m
Záchranný hod: žádný
Kouzlo zaplní oblast působení hustou mlhou, která je ještě navíc vysoce leptavá. Všechny živé bytosti, které nejsou odolné vůči kyselině, utrpí zranění za 8 životů každé kolo, kdy jsou vystaveny jejímu vlivu. Smrtící mlha také okamžitě zabije všechny vyvolané bytosti, bez ohledu na jejich odolnosti či životy.
Spleť (iluze/přeludy)
Úroveň: 6
Dosah: 0
Trvání: 1 kolo/úroveň
Doba sesílání: 1
Oblast působení: zvláštní
Záchranný hod: žádný
Po seslání tohoto kouzla je čaroděj ovlivněn Vylepšenou neviditelností a teleportován o několik metrů dále. Mezitím se na místě, kde sesilatel stál, objeví jeho naprosto přesný obraz, který má také přesně stejný počet životů. Obraz nemůže vykonávat žádnou činnost. Může se však pohybovat a odlákávat pozornost od neviditelného mága. Sesilatel kontroluje obraz, dokud nepřijde o všechny životy nebo dokud není kouzlo zrušeno (pomocí Rozptyl magii nebo kouzly, která ničí iluze).
Tenserova přeměna (proměny)
Úroveň: 6
Dosah: 0
Trvání: 1 kolo/úroveň
Doba sesílání: 6
Oblast působení: sesilatel
Záchranný hod: žádný
Pohled na Tenserovu přeměnu zaručeně ohromí každou bytost, která netuší, co může čekat. Když čaroděj sešle kouzlo, podstoupí zarážející proměnu. Jeho velikost a síla vzrostou do hrdinských proporcí a stane se z něj hrozivý zabiják. Toto kouzlo udělá ze sesilatele berserka.
Počet životů čaroděje se zdvojnásobí a všechna zranění se nejprve odčítají z těchto magicky získaných životů. Obranné číslo se o 4 zlepší, až do maximální hodnoty -10.
Všechny útoky odpovídají zásahům bojovníka na stejné úrovni (tj. čaroděj používá v boji hodnoty bojovníka). Navíc má ke každému útoku bonus +2 a každý úspěšný zásah způsobí o 2 větší zranění. Účinky trvají po dobu trvání kouzla nebo do zrušení. POZNÁMKA: Kouzlo nepřidává sesilateli žádné útoky navíc.
Vyvolej elementála země (vyvolávání/povolávání)
Úroveň: 6
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: 1 tah/úroveň
Doba sesílání: zvláštní
Oblast působení: zvláštní
Záchranný hod: žádný
Tímto kouzlem sesilatel otevře magickou bránu do elementální sféry země a vyvolá zemského elementála. Je 60% pravděpodobnost, že se objeví elementál s životaschopnost 12, 35% šance, že bude mít životaschopnost 16, a 5% šance, že se objeví elementál s životaschopností 24. Když se bytost objeví, sesilatel se musí 3 kola soustředit na mentální souboj, aby zajistil, že se elementál neobrátí proti němu (15% šance, že sesilatele napadne). Po této době elementál plní příkazy čaroděje, dokud kouzlo nevyprší nebo dokud nezemře. Všechny příkazy se předávají telepaticky, takže není třeba znát jazyk elementálů a nedochází ke zmatkům.
Vyvolej ohnivého elementála (vyvolávání/povolávání)
Úroveň: 6
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: 1 tah/úroveň
Doba sesílání: zvláštní
Oblast působení: zvláštní
Záchranný hod: žádný
Tímto kouzlem sesilatel otevře magickou bránu do elementální sféry ohně a vyvolá ohnivého elementála. Je 60% pravděpodobnost, že se objeví elementál s životaschopnost 12, 35% šance, že bude mít životaschopnost 16, a 5% šance, že se objeví elementál s životaschopností 24. Když se bytost objeví, sesilatel se musí 3 kola soustředit na mentální souboj, aby zajistil, že se elementál neobrátí proti němu (15% šance, že sesilatele napadne). Po této době elementál plní příkazy čaroděje, dokud kouzlo nevyprší nebo dokud nezemře. Všechny příkazy se předávají telepaticky, takže není třeba znát jazyk elementálů a nedochází ke zmatkům.
Vyvolej vzdušného elementála (vyvolávání/povolávání)
Úroveň: 6
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: 1 tah/úroveň
Doba sesílání: zvláštní
Oblast působení: zvláštní
Záchranný hod: žádný
Tímto kouzlem sesilatel otevře magickou bránu do elementální sféry vzduchu a vyvolá vzdušného elementála. Je 60% pravděpodobnost, že se objeví elementál s životaschopnost 12, 35% šance, že bude mít životaschopnost 16, a 5% šance, že se objeví elementál s životaschopností 24. Když se bytost objeví, sesilatel se musí 3 kola soustředit na mentální souboj, aby zajistil, že se elementál neobrátí proti němu (15% šance, že sesilatele napadne). Po této době elementál plní příkazy čaroděje, dokud kouzlo nevyprší nebo dokud nezemře. Všechny příkazy se předávají telepaticky, takže není třeba znát jazyk elementálů a nedochází ke zmatkům.
Maso na kámen (proměny)
Úroveň: 6
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: trvale
Doba sesílání: 6
Oblast působení: 1 bytost
Záchranný hod: zrušení
Toto kouzlo změní jak živého, tak i nemrtvého tvora na kámen. Také veškeré vybavení bytosti zkamení. Zamýšlená oběť se může zkamenění vyhnout úspěšným záchranným hodem proti kouzlu. Pokud je na sochu vytvořenou tímto kouzlem zaútočeno, rozpadne se malé kousky, ze kterých již není možno složit a oživit původní bytost. Jediný způsob, jak pomoci oběti tohoto kouzla, je seslat na ni jeho obrácenou verzi.
Zdokonalený spěch (proměny)
Úroveň: 6
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: 3 kola + 1 kolo/úroveň
Doba sesílání: 3
Oblast působení: cílová bytost
Záchranný hod: žádný
Zrychlení zdvojnásobuje rychlost pohybu a útoků jedné zvolené bytosti. Taková bytost získá bonus -2 k iniciativě. Takže tvor, který se pohybuje rychlostí 6 a útočí jednou za kolo, bude mít rychlost 12 a zaútočí dvakrát za kolo. Sesílání a účinky kouzel nejsou urychleny. Mezi tímto kouzlem a kouzlem Spěch jsou tři základní rozdíly. Za prvé, po vypršení kouzla nenastává vyčerpání. Za druhé, ovlivní jen jednu bytost. Za třetí, toto kouzlo zdvojnásobuje počet útoků zrychleného stvoření. Ruší účinky kouzla Zpomalení a nesčítá se samo se sebou či jinou podobnou magií.
Řetězový blesk (vzývání)
Úroveň: 6
Dosah: dohled sesilatele
Trvání: ihned
Doba sesílání: 5
Oblast působení: zvláštní
Záchranný hod: 1/2
Z napřažených rukou čaroděje vytrysknou oblouky elektrické energie. Tyto blesky přeskočí na všechny nepřátele poblíž sesilatele a spálí je elektrickým zraněním. Blesky způsobují 1k6 zranění za každé dvě úrovně čaroděje. Pokud cíl uspěje v záchraně proti kouzlu, je zranění poloviční.