Tvorba postavy v Planescape: Torment je docela jednoduchá. Začínáte s 9 body ve všech vlastnostech plus dalších 21 body, které můžete volně přerozdělit. Můžete zvednout jakýkoliv stat až do 18, kromě Síly, která může být zvýšena až na 18/100 a nemůžete snížit vlastnosti pod 9. Pokud si myslíte, že je 21 bodů trochu málo, nebojte se. Dostanete při každém postupu na level 1 bod k přerozdělení.
Už slyším otázky typu, "To si nemůžu ani vybrat jméno, povolání, přesvědčení, vzhled postavy atd.?" Ne, nemůžete. Vaše postava je nazvaná Bezejmenný a začíná hru jako Bojovník na 3. úrovni a jeho přesvědčení je Pravý neutrál. Své povolání můžete změnit později ve hře tím, že si promluvíte s jistými lidmi a přesvědčení se vám bude průběžně vyvíjet, podle toho jak budete jednat v průběhu hry. Pro více informací se podívejte do sekce Gameplay.
Rozdělení bodů vlastností
Takže jak byste si asi měli rozdělit body? To záleží ryze na tom, jaký typ postavy chcete hrát. Raději byste hráli chytrého mága, tupého surovce, idiota nebo vychytralého zlodejíčka?
Síla - tato vlastnost je hlavním měřítkem fyzické síly: Kolik toho uzvednete, kolik toho můžete nést a jak tvrdou dokážete dát ránu. Tato vlastnost je nejdůležitější pro bojovníky a je také užitečná na ty, s kterýma se nejde domluvit po dobrém.
Inteligence - říká jak chytrý jste. Vysoká Inteligence vám dává více možností v rozhovorech, pomáhá vyřešit hádanky a úkoly a také pokud jste mág, dovoluje vám to zapsat si více kouzel do vaší knihy kouzel. Pokud máte v plánu hrát za mága, měli byste mít vysokou inteligenci.
Moudroust - pomáhá vám učit se z vašich zkušeností. Vysoká Moudrost vám dává bonus ke všem zkušenostním bodum (dále jen XP), které získáte, takže dosahujete nových úrovní rychleji a dovoluje vám to také si vybírat lepší rozhovorové možnosti tím, že vás varují, pokud budete chtít říci něco, co by pak nemuselo dopadnout dobře s osobou, se kterou chcete mluvit.
In Planescape: Torment vysoká Moudrost také pomáhá obnovat vzpomínky ze svých minulých životů, což dělá z Modrosti velmi důležitou vlastnost ve hře.
Odolnost - je měřítkem tvého obecného zdraví. S velkou odolností budete mít více životů (dále jen HP) a také se budete léčit rychlej, pokud budete zranění. Je to užitečná vlastnost pro všechny povolání, kteří se ocitnou v boji. Avšak vzhledem k tomu, že v Planescape: Torment hrají souboje vedlejší roli, tak můžete žít i s nízkou Odolností.
Obratnost - říká jak jste svižný. Vysoká Obratnost vám dává lepší třídu zbroje (dále jen AC), která je důležitá pro bojovníky, ale nejvíce z Obratnosti těží zloději, kterým dává větší šanci skrýt se ve stínech, vybrat někomu kapsy, bez toho aby jej chytili a další zlodějské schopnosti.
Charisma - říká jak okouzlující jste. Vysoké Charisma vám dovoluje "oblafnout" někoho nebo přesvědčit, aby vám pomohl. Díky vysokému Charismatu vám uvěří i ty nejotrlejší lži a díky ní budete moci získat lepší odměny. Například: Výše odměny za vystopování zloděje na začátku hry závisí na výšce vašeho Charismatu.
Jakmiile budete mít dokončenou tvorbu postavy, bude na čase se pustit do hry, která začíná Márnicí.